E-Mail
webnoob 5265
Mailfilte Hamster
Fra : Carl Drud

Dato : 23-06-03 16:50

Jeg har sat Hamsteren op til at tjekke mails op mod en RBL efter
foreskrifterne på denne side:

http://leggewie.biz/hamster.htm

Det virker udemærket der bliver indsat en f.eks: "X-RBL-Warning:
relays.osirusoft.com returned 127.0.0.9 (open proxy) for 211.148.215.14"
i headeren.

Jeg har sat flg. i min Mail-score fil: kill() header: "X-RBL-Warning:"
og notify(admin) fordi jeg gerne vil have dem over i en Spam mappe i OE.
Men det vil ikke rigtig virke. Nogen gode ideer?

--
Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 23-06-03 18:46

Carl Drud, du skrev:

> Jeg har sat flg. i min Mail-score fil: kill() header: "X-RBL-Warning:"
> og notify(admin) fordi jeg gerne vil have dem over i en Spam mappe i OE.
> Men det vil ikke rigtig virke. Nogen gode ideer?

Bliver du ikke underrettet, eller kan du ikke få OE til at flytte
det over i en anden mappe. Så hut jeg visker kan OE ikke filtre på
den slags headere, kan du ikke bruge KorrNews til at tagge dem, og
så filtre på det, noget i den stil her.

If Header(X-RBL-Warning) > ""
Set %Subject% = "X-RBL-Warning "+ %Subject%
Subject = %Subject%
Endif

--
Henrik
[*En topposters indlæg er blevet markeret af Korrnews*]

Fra : Carl Drud

Dato : 23-06-03 19:18

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Bliver du ikke underrettet, eller kan du ikke få OE til at flytte
> det over i en anden mappe. Så hut jeg visker kan OE ikke filtre på
> den slags headere,

Nu havde jeg ikke fået med at jeg har lavet en regel i OE på Subjekt:
[Hamster] Mail Slettet. Det var derfor jeg ville tilføje X-RBL-Warning i
min Mail-Score file.

> kan du ikke bruge KorrNews til at tagge dem, og
> så filtre på det, noget i den stil her.

Kan jeg det? Jeg mener når mailen skal hentes fra Hamster til OE. Skal
det så være "Intern Mail"?

--
Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 23-06-03 19:41

Carl Drud, du skrev:

> Nu havde jeg ikke fået med at jeg har lavet en regel i OE på Subjekt:
> [Hamster] Mail Slettet. Det var derfor jeg ville tilføje X-RBL-Warning i
> min Mail-Score file.

X-RBL header bliver tilføjet efter at du har hentet mailen, så det
kan du ikke score på.

> Kan jeg det? Jeg mener når mailen skal hentes fra Hamster til OE. Skal
> det så være "Intern Mail"?

Det går jeg ud fra, jeg har aldrig prøvet.

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 23-06-03 20:19

> X-RBL header bliver tilføjet efter at du har hentet mailen, så det
> kan du ikke score på.

Heh, jeg har fået det til at virke med Score filen (jeg synes også det
stod på før omtalte hjemmeside). Nu ser det sådan ud:

kill() X-RBL-Warning:"*"

notify(admin)

Og så virker min postreglen i OE.

--
Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 23-06-03 20:44

Carl Drud, du skrev:

> Og så virker min postreglen i OE.

Utroligt, Hamsteren kan mere end jeg havde regnet med.

--
Henrik
No script, no fun.

Fra : Carl Drud

Dato : 23-06-03 20:59

> Utroligt, Hamsteren kan mere end jeg havde regnet med.

Ja den er fantastisk. Mailfiltret ser også ud til at virke fuldt ud
tilfredsstillende, det var blot at få dem "smidt" over i den rigtige
mappe. Det er vel som at betragte som en "Spampal" for Hamster.

--
Carl