tele 2-cbb
Fra : Vibeke Hansen

Dato : 23-06-03 11:01

Hej
forhåbentlig er der ike nogen der har dette problem, andre end mig og min
søn der deler en tele2 adsl. forbindelse.

Problemet er, at vi ikke længere kan komme ind på cbb's hjemmeside for at
tank vore mobiler op. Vi kan overhovedet ikke komme ind på den og har ikke
kunnet i en måned.
Vi har overhovedet ikke ændret noget i vores opstilling.

Tele 2 siger, at det er microsoft der skal hjælpe, men det kan jeg ikke se.
Hvad kan jeg gøre ?
mvh
Vibeke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-06-03 11:21

Vibeke Hansen skrev:

>Tele 2 siger, at det er microsoft der skal hjælpe, men det kan jeg ikke se.
>Hvad kan jeg gøre ?

Hvad siger CBB?

--
Bertel

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 23-06-03 11:29

> Hvad siger CBB?

at det er tele -2 der skal kunne sætte mig i forbindelse med alle
hjemmesider, så det er deres problem.
CBB har heller ikke ændret noget i deres opstilling.

Vibeke

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-06-03 11:45

On Mon, 23 Jun 2003 12:28:52 +0200, "Vibeke Hansen"
<vibsenhansen@get2net.dk> wrote:

>at det er tele -2 der skal kunne sætte mig i forbindelse med alle
>hjemmesider, så det er deres problem.

Kan du ellers surfe normalt?

Hvis ja, CBBs problem.

Hvis nej, dit problem (måske kan din udbyder hjælpe).

--
Morten!

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 23-06-03 11:51

> Kan du ellers surfe normalt?
>
> Hvis ja, CBBs problem.
>
> Hvis nej, dit problem (måske kan din udbyder hjælpe).

helt normalt, men hvordan kan det blive cbb's problem ? Cbb kan nås alle
andre steder fra ( biblioteket - tdc ) undtagen herfra mig .

mvh
Vibeke

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-06-03 12:18

"Vibeke Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> helt normalt, men hvordan kan det blive cbb's problem ? Cbb kan nås alle
> andre steder fra ( biblioteket - tdc ) undtagen herfra mig .

Når du har valgt siden, har du så prøvet det simple tast 'Ctrl + F5' ..?

--
Venlig hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-06-03 12:32

Hej Vibeke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

Morten Kjaer Nielsen:

> helt normalt, men hvordan kan det blive cbb's problem?

En mulighed er, at din IP (130.228.128.138) ved en fejl er blevet smidt
i "ingen adgang-kassen" hos CBB.
Mit gæt er, at det bl.a. (og måske især) er det, Morten mener.

> Cbb kan nås alle andre steder fra ( biblioteket - tdc ) undtagen
> herfra mig .

De har en anden IP, og denne ligger ikke i CBB's sorte kasse.

NB: Der er en teoretisk mulighed for, at der er kuk i din anvendte
navneserver, men jeg tror det ikke. Kan du komme ind på siden med
<http://131.165.68.2/>, er navneserveren synderen.

Kan du ikke (hvilket jeg ikke tror), burde du ringe til CBB. Fortæl dem
også at din aktuelle IP er 130.228.128.138

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 23-06-03 12:39

> Kan du ikke (hvilket jeg ikke tror), burde du ringe til CBB. Fortæl dem
> også at din aktuelle IP er 130.228.128.138

det kan jeg ikke, men da jeg ikke har en fast ip adr, vil det så være et
tilbagevendende problem , eller hvad ?

mvh og tak
Vibeke

Fra : Rudi Stegen

Dato : 23-06-03 13:13

Hej Vibeke Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> det kan jeg ikke, men da jeg ikke har en fast ip adr, vil det så
> være et tilbagevendende problem , eller hvad ?

Det afhænger helt af, (1) hvor ofte din IP skifter, og (2) om du da
blot skifter mellem nogle få, der allesammen er i den sorte kasse.

Punkt 1 ved kun din udbyder (eller dennes underleverandør), og derefter
er det kun CBB, der ved, om de andre også er i kassen. Når de altså får
dem oplyst og kan tjekke efter, for ligesom at sætte prik på roderiet.

I praksis er det dog sjældent så galt, da et site e.l. oftest enten har
den aktuelle IP i deres sorte kasse eller en "sammenhængende serie",
som de udmærket kan se er en stak fra samme ISP og derfor kan hive
serien ud af kassen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : René Løweneck

Dato : 23-06-03 16:50

Hej Vibeke !

> [...]
> kunnet i en måned.
> Vi har overhovedet ikke ændret noget i vores opstilling.

Når CBB's side kan tilgåes fra andre steder end fra din PC, så ligger fejlen
i din opsætning. Og fejlen er opstået for en måned siden.

Her er lidt hjælp til din fejlsøgning :

Hvilke programmer blev installeret ?
Blev der leget med registreringsdatabasen ?
Blev der ændret i sikkerhedsindstillingerne i Explorer ?
Blev Explorer opdateret ?
osv.

Håber det er til nogen hjælp.

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS - Enkel, funktionel og brugervenlig styring af din
hjemmeside, - til en fornuftig pris !

Fra : Martin Schultz

Dato : 23-06-03 21:30

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> writes:

> Hej Vibeke !
>
> "Vibeke Hansen" <vibsenhansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Når CBB's side kan tilgåes fra andre steder end fra din PC,

Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilke andre steder der er tale om.
Det er megt muligt at hvis, ikke jeg siger det er, fx. udbyderens DNS
server har problemer at hun ikke kan komme ind på siden.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : René Løweneck

Dato : 24-06-03 07:03

Hej Martin !

"Martin Schultz" <di020172@NO.SPAM.diku.dk> skrev i en meddelelse
> Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilke andre steder der er tale om.
> Det er megt muligt at hvis, ikke jeg siger det er, fx. udbyderens DNS
> server har problemer at hun ikke kan komme ind på siden.

Jo, det er selvfølgelig rigtigt. Men så ville en hel del andre også have
problemet, hvis jeg har forstået det rigtigt. Så ville det vel gælde hele
det IP segment, som Vibeke tilhører, ville det ikke ?

Fra : Martin Schultz

Dato : 24-06-03 09:30

> [...]

> problemet, hvis jeg har forstået det rigtigt. Så ville det vel gælde hele
> det IP segment, som Vibeke tilhører, ville det ikke ?

Jo det har du ret i. Det kunne også være problemer med udbyderens routnings
tabel men det bør også berører andre kunder.

Martin

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 24-06-03 12:07

> Jo det har du ret i. Det kunne også være problemer med udbyderens
routnings
> tabel men det bør også berører andre kunder.

tak for jeres venlige svar.
Jeg får nu hjælp fra min svigersøn, der vil finde ud af, hvor langt min
søgning når ud i æteren. Så får vi se hvor aben er henne,
Jeg melder tilbage.
mvh
Vibeke

Fra : sperling

Dato : 07-07-03 07:24

Hej Vibeke Hansen
Jeg har samme problem via min Tele2 ADSL opkobling, så hvis du eller en
anden har løsningen på problemet ser jeg frem til et indlæg.
Med venlig hilsen
"Sperling"

http://www.kandu.dk/

Fra : sperling

Dato : 09-07-03 10:47

"Vibeke Hansen" skrev d. 24-06-03 12:07 dette indlæg :

> [...]
min
> søgning når ud i æteren. Så får vi se hvor aben er henne,

Jeg har nøjagtigt samme problem og en henvendelse til såvel CBB som
Tele2 har ikke hjulpet mig.

CBB mener der er min opsætning eller indstillinger det er galt med, og
Tele2 support medarbejderen sagde han ville fejlmelde DNS serveren og
foreslog i øvrigt at jeg opdaterede min dhcp-klient.

Da jeg har adgang via en router (D-link 604) med kan jeg ikke rigtigt se
hvad dette skulle kunne hjælpe.

Jeg har stadig min gamle Get2net modemforbindelse og hvis jeg bruger den
kan jeg godt komme ind på CBB's hjemmeside, så det er nok heller ikke
opsætning eller indstillinger det er galt med.

Et forsøg på at spore hvor forbindelsen smutter gav følgende ved
modemopkoblingen:

Rute spores til 131.165.68.2 over et maksimum af 30 hop

1 1162 ms 150 ms 150 ms lo0.cisco425.get2net.dk [195.47.140.249]

2 150 ms 160 ms 160 ms fe3.val-srv2b-core.bb.uni2.net
[195.47.149.156]

3 160 ms 160 ms 151 ms ge6-1.val2-core.bb.uni2.net
[130.227.247.49]

4 150 ms 160 ms 160 ms srp1-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[130.227.247.87]

5 150 ms 170 ms 160 ms dix-gw.kmd.dk [192.38.7.4]

6 160 ms 160 ms 160 ms 131.165.0.65

7 170 ms 150 ms 161 ms 131.165.0.138

8 161 ms 160 ms 160 ms 131.165.68.2

Sporing fuldf&#8250;rt.

og følgende ved ADSL forbindelsen:

Rute spores til 131.165.68.2 over et maksimum af 30 hop

1 <10 ms 10 ms <10 ms 192.168.0.5

2 20 ms 20 ms 20 ms v4.li23.val-adsl1-core.bb.uni2.net
[130.228.128.1]

3 20 ms 20 ms 20 ms
atm8-0--0-aal5layer.val1-core.bb.uni2.net [130.227.0.69]

4 20 ms 30 ms 20 ms srp1-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
[130.227.247.87]

5 * * * Anmodning fik timeout.

6 * * * Anmodning fik timeout.

7 * * * Anmodning fik timeout.

8 * * * Anmodning fik timeout.

9 * * * Anmodning fik timeout.

10 * * * Anmodning fik timeout.

11 * * * Anmodning fik timeout.

12 * * * Anmodning fik timeout.

13 * * * Anmodning fik timeout.

14 * * * Anmodning fik timeout.

15 * * * Anmodning fik timeout.

16 * * * Anmodning fik timeout.

17 * * * Anmodning fik timeout.

18 * * * Anmodning fik timeout.

19 * * * Anmodning fik timeout.

20 * * * Anmodning fik timeout.

21 * * * Anmodning fik timeout.

22 * * * Anmodning fik timeout.

23 * * * Anmodning fik timeout.

24 * * * Anmodning fik timeout.

25 * * * Anmodning fik timeout.

26 * * * Anmodning fik timeout.

27 * * * Anmodning fik timeout.

28 * * * Anmodning fik timeout.

29 * * * Anmodning fik timeout.

30 * * * Anmodning fik timeout.

Sporing fuldf&#8250;rt.

Er der andre Tele2 ADSL kunder der har samme problem?

http://www.kandu.dk/

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 09-07-03 11:07

> og følgende ved ADSL forbindelsen:
>

> atm8-0--0-aal5layer.val1-core.bb.uni2.net [130.227.0.69]
>
> 4 20 ms 30 ms 20 ms srp1-0.val-dix1-core.bb.uni2.net
> [130.227.247.87]
>
> 5 * * * Anmodning fik timeout.

allerede ved 3 sporing går det galt hos mig,
der spores efter 130.227.255.133 og 130.227,247.87 og hos dig
130.227 - -- -

jeg tager kontakt til tele2 igen.

Mvh
Vibeke

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 09-07-03 11:46

> jeg tager kontakt til tele2 igen.

Tele2 erkender, at de har problemet
og de arbejder på det, så nu er det spændende hvor mange uger der går før
der er hul igennem.

mvh
Vibeke

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 09-07-03 15:37

> Tele2 erkender, at de har problemet
> og de arbejder på det, så nu er det spændende hvor mange uger der går før
> der er hul igennem.

sådan,
så virker det,
mvh