MacOS X og virus.....
Fra : Kristoffer Jensen

Dato : 30-03-01 19:19

Hejsa...

Som en ny bruger af MacOS X kom jeg til at tænke på forleden dag.

Hvad sker der nu med virusser på OS X? Kommer vi nu i problemer eller vil
platformen være lige så sikker som de gamle OS'er??

--
Kristoffer Jensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-03-01 19:58

Kristoffer Jensen <kris@dizz.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad sker der nu med virusser på OS X? Kommer vi nu i problemer eller vil
> platformen være lige så sikker som de gamle OS'er??

Uden at gøre mig klog på om det er mere sikkert end mac OS 9 eller ej,
vil jeg mene, at det er lagt mere sikkert med henblik på vira end
windows, idet langt de fleste og værste vira er VBA script som _kun_ kan
afvikles under macOS i Officeprogrammerne (dog ikke OE og Entourage)

De seneste peste (email) har været VBA scrpits. Hvis ellers hackerne,
der skriver disse vira gad at skrive applescript basserede vira, ville
det se sort ud for mange mac OS 9 brugere. Applescript er langt mere
powerfuld end VBA.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april