Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP 8 problem...
Fra : Magnus

Dato : 23-06-03 01:01

Jeg har en masse jpg-filer fra mit digitale kamera som jeg tilpasser i paint
shop pro 8 til min hjemmeside.

Men når jeg trykker F12 for at gemme billedet under et nyt navn så skal jeg
hver gang skifte format fra *.psp og tilbage til *.jpg for at kunne passe
til min hjemmeside.

Findes der ikke et sted hvor man kan definere *.jpg som det standard format
som den først anbefaler at gemme i og ikke *.psp?

/Magnus

Fra : emj

Dato : 23-06-03 01:33

On Mon, 23 Jun 2003 02:00:32 +0200, "Magnus" <arnason@email.dk> wrote:

>Findes der ikke et sted hvor man kan definere *.jpg som det standard format
>som den først anbefaler at gemme i og ikke *.psp?

Det mest geniale er at bruge File/eksport/JPG optimizer
Hilsen emj

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 23-06-03 03:19

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse

> Findes der ikke et sted hvor man kan definere *.jpg som det standard
format
> som den først anbefaler at gemme i og ikke *.psp?

Næsten...
Du kan i menuen "File" --> "Preferences" --> "General program
preferences" --> "Display & Caching" sætte hak i "Re-use last type in file
save-as dialog".
Så bruger den det format du sidst gemte et billede i...

/Michael.
http://www.pspgrafik.dk har et glimrende forum for Paint Shop Pro brugere
med flere end 260 medlemmer!