Mere 70'er look i Star Wars episode 3
Fra : d e n t r o

Dato : 22-06-03 22:59

Mens jeg sad og længtes efter Star Wars episode 3 faldt jeg over noget, som
sikkert er gamle nyheder, men nu skriver jeg dem her, for jeg har ikke hørt
dem før. og så må der sikkert også være andre der heller ikke har:

--
http://www.starwars.com/community/askjc/ryan/askjc20030508.html:

"Q: Will Episode III look like it will lead into the 1970s, so it matches up
with Episode IV?

A: To some extent it will. There are certain cultures and technologies in
this new movie that will reflect the 1970s look. It's going to be a subtle
thing, but it will make sense when you see it. To us in the Art Department
the '1970s look' is actually just the look of the Star Wars universe during
its dark ages rather than the waning glory days portrayed in the prequels."
--

Og det lyder da dejligt i mine ører. Jeg synes deres CGI-flip er gået lidt
for vidt.

Puha, der er lang tid til sommeren 2005.....

--
d e n t r o

Fra : Per

Dato : 23-06-03 07:50

> Og det lyder da dejligt i mine ører. Jeg synes deres CGI-flip er gået lidt
> for vidt.

De siger da intet om at de bruger mindre CGI?

Fra : d e n t r o

Dato : 23-06-03 11:19

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> skrev i en meddelelse

| De siger da intet om at de bruger mindre CGI?

Næh, det er sevfølgelig rigtigt nok... Men mere 70'er look er da en start på
at nå looket fra de oprindelige film - en start som kommer alt for sent når
det hele slutter :c/

--
d e n t r o

Fra : Per

Dato : 23-06-03 15:12

> Næh, det er sevfølgelig rigtigt nok... Men mere 70'er look er da en start

> at nå looket fra de oprindelige film - en start som kommer alt for sent
> [...]
Jeg kan nu ikke se det fede i det kiksede 70'er look?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 23-06-03 15:30

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> writes:

> Jeg kan nu ikke se det fede i det kiksede 70'er look?

Det er fordi du ikke forstår hvad filmnørd-nostalgikere er for nogle
væsener. Hvis Lucas havde genindspillet de oprindelige tre film og
havde holdt sig til cheesy effekter anno 1977, så havde de næsten
været tilfredse.

Bortset fra, naturligvis, at det ville de ikke alligevel. Jeg aner
bare ikke, hvad de så ville skabe sig over.

Fra : Jim Andersen

Dato : 24-06-03 10:06

Peter B. Juul wrote:

> [...]
>
> Bortset fra, naturligvis, at det ville de ikke alligevel. Jeg aner
> bare ikke, hvad de så ville skabe sig over.

Greedo shoots first

/jim

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-06-03 10:46

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.dk> writes:

> Greedo shoots first

SSSSSSSSSHHHHH!!!
--
Peter B. Juul, o.-.o "Let's do the Time Plot, again..."
The RockBear. ((^)) - A comment on Star Trek in

Fra : Peter Lind

Dato : 23-06-03 15:46

"Per" <pzk@JEGHADERSPAMcrayon.dk> wrote in message

> Jeg kan nu ikke se det fede i det kiksede 70'er look?

Virkelig ? Jeg synes det passer vildt godt til historien. I I'eren og
II'eren er der meget af sådan et 20'er look, med masser af romantiske
bygninger, flotte kurvede designede rumskibe, og elegante beklædninger og
små fikse våben.
Efterhånden som Imperiet tager over og bestemmer alt, bliver tingene mere
masseproducerede og funktionalistiske. Væk er de elegante og designede
skibe, istedet for har vi store klodsede og grimme X-Wing fightere og
Tie-Fightere. Folk går i enkle uniformer, våben er grimme og upersonlige, og
bygninger er enten gamle faldefærdige sager, eller militære
bunker-komplekser.

Jeg synes det passer vildt godt - og så er det selvfølgelig individuelt om
man foretrækker perioden før eller under Imperiet.

Mvh
Peter Lind