3 spørgsmål :-)
Fra : Michael

Dato : 22-06-03 22:43

Hvis man nu laver en side noget lig http://www.phpuniverset.dk/
Hvordan laver man så menuen, så man kan nøjes med og rette i en fil,
og ikke skal ind og rette på alle sider på webstedet?

Hvilken editor vil i anbefale til PHP? Og findes der en god dansk ene?

Jeg kunne godt tænke mig en counter som den der er på
http://www.jensgram.dk/ i bunden af siden.
Det jeg er ude efter er kun delen som visser unikke besøg i alt, og
antal i dag. Findes der en side hvor man kan hente kode til lige
netop det jeg søger?

Mvh
Michael

Fra : Bjarne

Dato : 22-06-03 22:53

> Hvis man nu laver en side noget lig http://www.phpuniverset.dk/
> Hvordan laver man så menuen, så man kan nøjes med og rette i en fil,
> og ikke skal ind og rette på alle sider på webstedet?

Skriv koden til menuen i en seperat fil og inkluder den på de sider, der
skal bruge den.
<http://dk.php.net/manual/en/function.include.php>

> Hvilken editor vil i anbefale til PHP? Og findes der en god dansk ene?

Det er smag og behag, hvilken editor man foretrækker. på php-faq.dk
finder du links til nogle forskellige.

> [...]
> Det jeg er ude efter er kun delen som visser unikke besøg i alt, og
> antal i dag. Findes der en side hvor man kan hente kode til lige

Du kan sikkert finde noget lignende på hotscripts.com. Det du er ude
efter, er nok noget i retning af at gemme den besøgendes ip og dato for
besøget i en database og så tælle sammen hvor mange unikke ip'er der
optræder i databasen.

Mvh
Bjarne

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 23-06-03 00:58

On Sun, 22 Jun 2003 23:43:25 +0200, "Michael" <michael@duerher.dk>
wrote:

> [...]
>Det jeg er ude efter er kun delen som visser unikke besøg i alt, og
>antal i dag. Findes der en side hvor man kan hente kode til lige

Vedr. dit tredie spørgsmål er det så heldigt at Jens Gram selv viser
kildekoden til siden. Ganske vidst er der nogle funktioner man ikke
kan se, men netop det du efterlyser skulle fremgå tydeligt.
http://www.jensgram.dk/source.php?fil=/index.php&printerrar=jotaksombyder
MVH Martin S

Fra : Michael

Dato : 23-06-03 04:58

Martin Sveegaard wrote:

> [...]
> kildekoden til siden. Ganske vidst er der nogle funktioner man ikke
> kan se, men netop det du efterlyser skulle fremgå tydeligt.

Tak til jer begge 2
Jeg vil straks kigge på det når jeg kommer hjem i aften.

Michael