Andet multimedie
bentjuul 3670
Kan ikke se billeder i XP ??
Fra : Peter M

Dato : 22-06-03 20:33

Hej D.E.G
Jeg er lige blevet ringet op af en af mine venner som ikke kunne se sine
bitmap billeder og også andre formater af billeder som pt. ikke er nærmere
uddybet.
Jeg kunne desværre ikke hjælpe men lovede at prøve at finde ud af hvorfor og
hvad der kan gøres ved det.
I stedet for nogle af billederne kommer der kun et kryds.
Det skal også lige siges at det er i en (lokal) privat billed mappe og ikke
på nettet.
Brugeren er logget på som admin, og der er ikke andre brugere på computeren
med XP installeret (mener forøvrigt det er en "home" version)

kan i hjælpe os ?

Mvh
Peter M

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-03 20:39

"Peter M" <lpm@it_dk.invalid> skrev :

>Jeg er lige blevet ringet op af en af mine venner som ikke kunne se sine
>bitmap billeder og også andre formater af billeder som pt. ikke er nærmere
>uddybet.

Det er nok ikke lige den rigtige gruppe at spørge, men hvilket
program prøver han at se billederne med?

Er det de rene billedfiler i en mappe det drejer sig om eller er
det nogen, der er lagt på en htmlside f.eks?

Er der prøvet nogen andre programmer?

Du er simpelthen nødt til at fortælle noget mere.

--
Knud

Fra : Peter M

Dato : 22-06-03 20:53

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> det nogen, der er lagt på en htmlside f.eks?
>
> Er der prøvet nogen andre programmer?
>
> Du er simpelthen nødt til at fortælle noget mere.

Ok, jeg prøver, og jeg glemte da også at sige før at det kun er de små
tumbnails i mappen der ikke vises med billeder, men når billederne åbnes
f.eks i paint eller "Windows picture viewer" vises de fint nok
Billederne er alt hvad der kan tænkes, både billeder der er kopieret fra
nettet og billeder fra konfirmatioener m.m.
Andet ved jeg ikke lige nu, og ellers må jeg prøve at ringe til ham i morgen
for at finde ud af mere om i mangler mere.

Måske skule jeg også prøve at spørge i en anden gruppe
Har i et godt forslag til hvilken gruppe der er bedre
evt news:dk.edb ??

mvh
Peter M

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-06-03 21:05

"Peter M" <lpm@it_dk.invalid> skrev :

>Måske skule jeg også prøve at spørge i en anden gruppe
>Har i et godt forslag til hvilken gruppe der er bedre
>evt news:dk.edb ??

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på