Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Udstilling af 48 nye fotos optaget i uge 2~
Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 22-06-03 18:13

Udstilling af 48 nye fotos optaget i uge 25 - 2003

- og da billeder ska' ses, så vil jeg ikke bruge tid på en masse
snik-snak, så ta' selv et kik på flg. URL...!

http://www.photo-gallery.dk/new_photos/preview_week_25_1of4.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : lars bo

Dato : 22-06-03 22:58

"Niels Ebbesen PowerBook" <niels@niels-ebbesen.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - og da billeder ska' ses, så vil jeg ikke bruge tid på en masse
> snik-snak, så ta' selv et kik på flg. URL...!

Problemet når man udstiller 48 billeder på en gang er, at ikke ret mange kan
afse tid og energi til at kommenterer dem alle. Jeg vil kun komme med en
kort bemærkning til dit første billede "boelger-94".
Personligt ville jeg ganske simpelt ikke vise det frem. Det er for kedeligt
og ensformigt. Skulle dette have været afhjulpet måtte du vente til der
faldt en enkelt lysstribe i feltet, eller et vindpust fik småbølger til at
danne det sejlere kalder "tordenbyger".
Noget andet og mere generelt, så er det utroligt langsomt at bladre på din
site. Godt nok er min forbindelse ikke verdens hurtigste "125kb", men der
findes stadig utrolig mange med væsentligt langsommere forbindelser, så
måske skulle du se på dette. De er især når man går fra side til side af
thumbnails.
hilsen
lars bo

Fra : ab

Dato : 23-06-03 09:14

Den snak har vi jo (uden nogen form for fornuftig reaktion) haft før, men
sådanne arrogante udsagn taler jo for sig selv.

> Personligt ville jeg ganske simpelt ikke vise det frem. Det er for
kedeligt
> og ensformigt. Skulle ...

Enig, det er helt utroligt at nogen kan have arbejdet så meget med fotografi
uden at stille selv minimale krav til billedindhold m.v.

ab

(- der tilfældigvis var på en PC uden kill-filter)

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 24-06-03 15:43

ab wrote:

> .......noget sludder.......

Det er jo ikkeå godt, at bette ab "arne bruno" ikke ka' tåle
indholdet på www.photo-gallery.dk - men la' os nu lige se,
ding-dong-dynamolygte, Access deny code 403 til bette ab..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Jefsen

Dato : 24-06-03 17:36

On Tue, 24 Jun 2003 16:42:48 +0200, Niels Ebbesen PowerBook <niels@niels-
ebbesen.net> wrote:

> Det er jo ikkeå godt, at bette ab "arne bruno" ikke ka' tåle indholdet på
> www.photo-gallery.dk - men la' os nu lige se, NNTP-Posting-Host:
> 80.160.29.214, det ligner en fast IP, så ding-dong-dynamolygte, Access
> deny code 403 til bette ab..

Hold da op, hvor er du altså hård og kynisk...!

Per Jefsen

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 24-06-03 19:29

Per Jefsen wrote:

> Hold da op, hvor er du altså hård og kynisk...!

Nej jeg er da hensynsfuld overfor ab, for når han ikke selv ka'
få kill-filteret til at virke, så vil jeg da gerne hjælpe ham,
så ham ikke ved et uheld forvilder sig ind og ser på mine
indholdsløse billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 25-06-03 12:43

> [...]
> få kill-filteret til at virke, så vil jeg da gerne hjælpe ham,
> så ham ikke ved et uheld forvilder sig ind og ser på mine

Hej

ab har da ret, mange af dine billeder er da indholdsløse registreringer.

Hvad er det ved omtalte billede der gør at det skal på galleriet.

Er det kompositionen, indholdet, farverne eller en fantastisk teknik ?

Har du tænkt på hvor mange af dine billeder du ville lave på papir, ofre en
ramme på, og hænge op i din stue, mange af os vil nok gerne nøjes med at se
de billeder !

Og skriv så bare at jeg er en idiot, som du plejer at gøre hvis du får
kritik!

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 25-06-03 20:41

www.analogfoto.dk Langgaard wrote:

> Og skriv så bare at jeg er en idiot, .....cut.....

Næ det klarer du jo selv helt fint, jeg og andre kan derimod
undres over, at du og ab ikke udstiller nogle fantastiske foto
der bare sparker røv, og viser at I bare ka' det der med
billeder, og når I nu er så glade for at gi' kritik, hvorfor har
I så ikke oprettet et log-in på www.fotokritik.dk

Og så ka' jeg se, at du også har fået en fast IP-adresse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 25-06-03 21:13

> Og så ka' jeg se, at du også har fået en fast IP-adresse...

Nej det har jeg ikke, så du har nok lige smidt hele Klarupnet i dit
kil-filter, for mig er det helt fint.

Og så hold fokus på det jeg spurgte om:

Hvad er det ved omtalte billede der gør at det skal på galleriet.

Er det kompositionen, indholdet, farverne eller en fantastisk teknik ?

En fotograf der har taget så mange billeder som dig burde ikke offentliggøre
noget som dette.

Prøv at vær lidt seriøs !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-06-03 15:21

"www.analogfoto.dk Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message

> En fotograf der har taget så mange billeder som dig burde ikke
offentliggøre
> noget som dette.
>
> Prøv at vær lidt seriøs !

Så må du hellere gå over på FotoKritik, og se mandens gode billeder:

/Alex

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 29-06-03 21:15

"Alex Linaa" <a@linaa.com@ingenspam.com> skrev i en meddelelse

> Så må du hellere gå over på FotoKritik, og se mandens gode billeder:
> http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=2600

Nils Ebbesen slår til !

Jeg har taget helt fejl, manden må have selvkritik, da han har valgt ikke at
udstille billeder.

Men der på fotokritik.dk er det vel også umuligt for han at lukke af for dem
der ikke syntes hans billeder er fantastiske.
Hr. Ebbesen har lukket for min IP-adresse, så jeg ikke kan se hans
"Galleri", men han har så lukket for hele Klarupnet, da vi har fælles IP i
hele byen. )))))

Men jeg lever videre, jeg har alligevel kun været på hans side et par gange,
den ene for at se om han godt nok ville være så latterlig at lukke, som han
havde lovet.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 29-06-03 21:37

www.analogfoto.dk Langgaard wrote:

> Hr. Ebbesen har lukket for min IP-adresse, så jeg ikke kan se hans
> "Galleri", men han har så lukket for hele Klarupnet, da vi har fælles IP i
> hele byen. )))))

Tja - set i den sammenhæng, at der er sluttet ca. 70 mill.
computere til Internettet, så er Klarupnet bare en bette
antenneforening, og jeres netværk er delt op i 7 sektioner, for
Klarupnet har 7 IP-adresser, så det er kun den sektion du bor i
som får Access deny, men hvis du be'r pænt om at jeg åbner igen,
så vil jeg seriøst overveje din anmodning...)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : www.analogfoto.dk La~

Dato : 29-06-03 22:19

> [...]
> som får Access deny, men hvis du be'r pænt om at jeg åbner igen,
> så vil jeg seriøst overveje din anmodning...)

Du taler igen om noget du ikke ved en skid om, i byen bor den nogle
erhvervsdrivende som har deres egne IP adresser, alle andre har fælles IP på
vores 6 megabit linie.
Mht. at få lov til at se dine billeder, så vil jeg helst være fri, når du
som du gør, kan finde på at nægte nogen adgang til at se på dine billeder,
og på den måde optræde som "overpissemyre" med ret til at blokere dem der
kommer med seriøs kritik !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : U. Pedersen

Dato : 30-06-03 10:50

www.analogfoto.dk Langgaard skrev:

Ja, og jeg er egentlig flov over, at vide hvor Klarup ligger.

> [...]
>og på den måde optræde som "overpissemyre" med ret til at blokere dem der

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 01-07-03 17:48

www.analogfoto.dk Langgaard wrote:

> Du taler igen om noget du ikke ved en skid om, ....cut...

Du har IP 212.88.76.155, og når man indtaster den på
www.geektools.com - så får man oplyst, at Klarup Antenneforening
kun har 7 IP-adresser, og sammenholdt med at antenneforeningen
kun har 6 Megabit uplink, så kan den ikke være særlig stor...

inetnum: 212.88.76.152 - 212.88.76.159
netname: DK-KLARUP-ANTENNE
descr: Klarup antenneforening
country: DK

Og kald mig bare "overpissemyre" eller BOFH, jeg elsker det...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : MiBO

Dato : 26-06-03 17:54

Per Jefsen wrote:

> Hold da op, hvor er du altså hård og kynisk...!

Tjah, spørgsmålet er om hvem der "taber" på at blive blokket fra
ebbesen's langsomme server, ab eller ebbesen selv.

Jeg kiggede lidt på ebbesens billeder, og det er lutter snapshots på
hans side. Og når ebbesen betegner sig selv som "proff'er" (hans eget
udtryk) kan man jo ikke andet en at undres over hans uprofessionelle
salgs-galleri. F.eks begreber som konsistent farvebalance i billedserier
er tydeligt manglende: se på
<http://www.photo-gallery.dk/oversigt/mennesker_%26_miljoeer/valg/preview_1of5.html>,
specielt eu_valg-06 og eu-valg-07.

Hvis jeg var en potentiel kunde, og ville anvende 2 billeder fra en
serie ville jeg have en klar forventning om at farvebalencen var ens i
hele serien.

Og hvis man betragte hans generelle opførsel kan man godt forstå at han
findes i mere end et killfilter.

Så fem og tilbage, taunus og kage, der er nok mange der lever lykkeligt
videre uden at kigge på hans billeder.

/michael

Fra : emj

Dato : 26-06-03 18:43

On Thu, 26 Jun 2003 18:54:09 +0200, MiBO <me@privacy.net> wrote:

>Hvis jeg var en potentiel kunde, og ville anvende 2 billeder fra en
>serie ville jeg have en klar forventning om at farvebalencen var ens i
>hele serien.

Folk kan jo købe den kvalitet, de ønsker, men du har vel næppe sat
dig ind i noget somhelst desangående.
Hilsen emj

Fra : MiBO

Dato : 26-06-03 19:21

emj wrote:

> Folk kan jo købe den kvalitet, de ønsker, men du har vel næppe sat
> dig ind i noget somhelst desangående.

Hvad har jeg ikke sat mig ind i? Venligst uddyb.

/michael

Fra : Jens Bendtsen

Dato : 26-06-03 15:19

"ab" <ab_brs@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
fotografi
> uden at stille selv minimale krav til billedindhold m.v.

Det må være fordi, han ikke skal betale for fremkaldelsen.

Fra : Felix

Dato : 26-06-03 16:12

On Thu, 26 Jun 2003 16:19:16 +0200, Jens Bendtsen wrote:

>Det må være fordi, han ikke skal betale for fremkaldelsen.

Det er nok mere en salgsudstilling, da mange af billederne egner
sig som baggrundsbilleder m.v. i div. blade.

Siderne vil nok blive mere interessante, hvis der oprettes en
(meget lille) afdelig med "Mine bedste skud", hvor den helt
personlige oplevelse (evt. teknik) skinner tydeligt igennem.

Der sidder jo stadig mange med langsomme modem-forbindelser, som
gerne vil se hvad det er muligt at opnå, eller blot få ny
inspiration.

Potentielle kunder har sikkert en hutig kabelforbindelse, så her
kan der bare hældes på i sædvanligt omfang. Men overblikket (og
hermed kunderne) mistes hurtigt.

Ellers synes jeg det er et smart koncept han har udvist.

m. v. h.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 26-06-03 19:50

Felix wrote:
> Det er nok mere en salgsudstilling, da mange af billederne egner
> sig som baggrundsbilleder m.v. i div. blade.

Enig

> [...]
>
> Potentielle kunder har sikkert en hutig kabelforbindelse, så her
> kan der bare hældes på i sædvanligt omfang. Men overblikket (og

Det der er underligt er at jeg flere gange på selv meget hurtige
forbindelser har oplevet at skulle vente en del på de billedsider - jeg
undrede mig en overgang om om han fik genereret thumbs 'on-the-fly' med
serversideteknologi, men det tyder det ikke på.

Tilbage er for mig en let undren over at siden ikke kommer hurtigere i
forhold til tilsvarende gallerisider på samme forbindelse.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Felix

Dato : 26-06-03 21:31

On 26 Jun 2003 20:49:33 +0200, Jesper Brunholm wrote:

>Tilbage er for mig en let undren over at siden ikke kommer hurtigere i
>forhold til tilsvarende gallerisider på samme forbindelse.

Nu sidder jeg på en halv-langsom forbindelse (256 Kbit/sek);
alligevel er der som regel en ret hurtig hentning af billeder,
uanset kilde.

Den anden ende af forbindelsen kan også være overbelastet,
specielt lige efter en annoncering af nye billeder.

Det tog mig ca. 8 minutter at gense Ebbesens 48 billeder fra uge
25, og de er ikke så ringe endda (ja, jeg er jyde).

Da Hr. Ebbesen deltager meget aktivt i denne gruppe, vil det være
en glæde for dem med en langsom forbindelse, at han lagde ét
billede ud som ugens bedste (efter eget valg). Så kan vi altid
kanibalisere og udgyde al vores galde over dette billede, til
stor glæde for *alle*!

m. v. h.

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 29-06-03 21:54

lars bo wrote:

> [...]
> findes stadig utrolig mange med væsentligt langsommere forbindelser, så
> måske skulle du se på dette. De er især når man går fra side til side af

Jeg har besluttet at opstille en ny og kraftigere server, men det
forhindrer ikke, at mange samtidige brugere giver lange
svartider, for det kræver en monster-server og en T1 eller T2
linie, at følge med, hvis der skal serves meget store mængder
billeder.

Og en henvisning i denne gruppe ka' i nogle tilfælde resultere i
en kort spidsbelastning, hvor en 10 - 20 brugere begynder at
hente billeder, hvis du venter til senere eller næste dag, så vil
der som regel være mere luft.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen