Slagmarker
Fra : Popeye

Dato : 22-06-03 17:18

Er der nogle der kender nogle guidebøger med beskrivelser over slagmarker i
Frankrig, Belgien, Luxenborg og Tyskland, så jeg kan se hvad der er, at se
når jeg skal der ned til sommer.

Mvh

Peter

--
"Eventuelle stavefejl er opstået under transmission"

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 23-06-03 20:15

Popeye wrote:
> Er der nogle der kender nogle guidebøger med beskrivelser over slagmarker i
> Frankrig, Belgien, Luxenborg og Tyskland, så jeg kan se hvad der er, at se
> når jeg skal der ned til sommer.

Der findes - såvidt jeg ved - en gruppe der hedder noget som
dk.xxx.yyy.historie.

Prøv at spørge der.

Kan findes her: www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Fra : Karsten Skov

Dato : 23-06-03 22:37

Hej
Hvad angår slagmarker fra 1. verdenskrig, kan du finde mange oplysninger i
nogle gamle bøger, som blev udgivet fra 1941 til omkring 1970. Håndbøgerne
hedder DSK årbog og blev udgivet af gamle krigsveteraner fra 1. verdenskrig.
De kan skaffes på biblioteket, og beskriver bla. disse slagmarker.
Alternativt ved jeg at Lauritzen rejser i Tønder har en rundrejse til
slagmarkerne, måske kunne du hente idéer derfra

hilsen
Karsten

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 24-06-03 10:22

Hej Peter!

Næ, jeg kender ikke til nogen specifik guide om slagmarker.
Men forrige år var min kone og jeg på den store "historiske rundtur" i
Normandiet. Her er der masser af slagmarker, museer, kirkegårde og afmærkede
historiske ruter. Det var en kæmpe oplevelse. På min hjemmeside, ligger der
bla. billeder og dagbog fra turen.
Så hvis du er interesseret i slagmarker, er Normandiet stedet.

Hilsen

Kurt Kristiansen

http://home1.stofanet.dk/dk/

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 24-06-03 18:28

> Så hvis du er interesseret i slagmarker, er Normandiet stedet.

Normandiet er afgjort et af stederne. Et andet område hvor der er en del at
se er omkring Verdun i Frankrig. Jeg har været begge steder. Du kommer et
godt stykke med Lonely Planet + info fra de lokale turistkontorer.

Henrik