Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tip super-lader i Netto
Fra : Steen Larsen

Dato : 22-06-03 16:47

Jeg har lige købt følgende lader til 130.
http://www.imaging-resource.com/ACCS/C204/C204A.HTM

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-03 18:08

Steen Larsen <macsteen@remove.lykking.dk> wrote:

> Jeg har lige købt følgende lader til 130.
> http://www.imaging-resource.com/ACCS/C204/C204A.HTM

Det har jeg også for flere uger siden. Der er nok ikke så mange på lager
mere. Men det er et godl tilbud.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 22-06-03 18:18

Steen Larsen wrote:
> Jeg har lige købt følgende lader til 130.
> http://www.imaging-resource.com/ACCS/C204/C204A.HTM

Der er så lidt elektronik i en batterilader, at det kun er
billigt, hvis der medfølger 4 stk. NiMH batterier i en nogenlunde
kvalitet...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-06-03 18:58

Niels Ebbesen PowerBook <niels@niels-ebbesen.net> wrote:

> Der er så lidt elektronik i en batterilader, at det kun er
> billigt, hvis der medfølger 4 stk. NiMH batterier i en nogenlunde
> kvalitet...!

Der var pakker med 2 AA batterier på 2100 mAh i god kvalitet til kr.
49,-. Men siden du synes, det er så dyrt, så fortæl gerne, hvor man får
en intelligent lynlader til mindre end kr. 129,95. Laderen er blevet
rosende anmeldt på flere af de sider, der anmelder digitale kameraer. Og
det samme gjaldt de Powerex batterier, man også kunne købe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Christensen

Dato : 22-06-03 19:43

> Der er så lidt elektronik i en batterilader, at det kun er
> billigt, hvis der medfølger 4 stk. NiMH batterier i en nogenlunde
> [...]

Jaja, rigtigt nok, men jeg vil gerne se dig finde en tilsvarende lader til
samme pris....Det er nu engang i det prisleje intelligente ladere ligger
(oftes over). En adapter (som følger med) er heller ikke helt billig...

Jens Christensen

Fra : KASO

Dato : 23-06-03 07:32

"Jens Christensen" skrev d. 22-06-03 19:43 dette indlæg :

> [...]
ligger
> (oftes over). En adapter (som følger med) er heller ikke helt

Tjah - Harald-Nyborg sælger en Camelion lader m. DeltaV-styring (parvis)
og afladefkt. for 89,- - men så kan man heller ikke lade i bilen (men
hvor ofte har man brug for det ?)

Jeg har dog ikke prøvet den selv, og kender derfor ikke
hastigheden/kvaliteten!

Personligt synes jeg ikke om idéen om at måle på flere batterier
samtidig, som begge ovenstående. Er batterierne ikke 100% identiske og i
samme "stand", bliver de ladet efter et gennemsnit. Jeg foretrækker
derfor en lader, der måler enkeltvis på batterierne - jeg bruger selv
Ansmanns Energy 16. Den er dyrere - men lader mange batterier samtidig,
og jeg har konstateret, at ifht. tidligere, får jeg længere driftstid på
en opladning.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thore

Dato : 24-06-03 19:03

On Mon, 23 Jun 2003 06:31:32 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>hvor ofte har man brug for det ?)
>
>Jeg har dog ikke prøvet den selv, og kender derfor ikke

Har en Camelion til 89,- i HN....virker fint.
Men jeg købte alligevel sådan en Netto-ting i dag...:) (Netto på Tårnvej
i Rødovre/Kbh).

Rart med en i reserve...og mulighed for at lade i bilen...MEN...det 12V
ladekabel med cigartænderstik i den ene ende var ikke med i kassen..:(
Der var kun en 220V -adaptor....men har nok et cig.stik et eller andet
sted...spørgsmålet er så, om man kan få det andet stik, der ligner et
til en Nokia mobiltelefon...men er det ikke....har prøvet...

Andre, der har købt og fået 12V- kablet med?

Venlig hilsen / Best regards

Thore 'S' 1952 - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund
Croma 2.0 ie 1993 - Pluto 1.2 60SX 1997 - Adria Unica 502 LH 1996

(fjern 'Z'-erne hvis du mailer direkte)

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 21:37

Thore <dinotec@pc.dk> wrote:

> [...]
> til en Nokia mobiltelefon...men er det ikke....har prøvet...
>
> Andre, der har købt og fået 12V- kablet med?

Nej. Jeg mener da heller ikke, den er med. Men stikket er vist ret
almindeligt, så det burde da være til at skaffe en ledning.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thore

Dato : 24-06-03 22:22

On Tue, 24 Jun 2003 22:37:04 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik Münster)
wrote:

>Nej. Jeg mener da heller ikke, den er med. Men stikket er vist ret
>almindeligt, så det burde da være til at skaffe en ledning.

Ok, tak for info...prøver i morgen...

Fra : Thore Sorensen

Dato : 30-06-03 13:17

On Tue, 24 Jun 2003 20:02:31 +0200, Thore <dinotec@pc.dk> wrote:

>Har en Camelion til 89,- i HN....virker fint.
>Men jeg købte alligevel sådan en Netto-ting i dag...:) (Netto på Tårnvej
>i Rødovre/Kbh).

Hej...

Har i går fået testet den Netto-lader...:) sammen med Camelionen fra HN.
Begge på 220V.

Havde 3 sæt flade batterier.(Alle 12 stk er Varta 1700mAH - købt
samtidigt og brugt 10-12 gange). Samme "fladhed" da jeg havde brugt alle
tre sæt i kameraet i lørdags - brugt indtil kameraet bippede og ville
have nye batterier.

Det ene sæt blev sat i Netto-laderen. De var klar efter 1 time 10
minutter..:).

Det andet sæt blev sat i Camelionen. Klar efter 5 timer..:(

Det 3. sæt blev sat i Netto-tingen og knapperne blev trykket ned
(afladning/vedligeholdelse) De var klar efter 1 time 20 minutter.

For mig at se, er Nettoladeren væsentlig hurtigere, men batterierne er
dog en hel del varmere efter endt opladning. Det har nok noget med
holdbarheden at gøre (altså livscyklusen fra NY til SMID ud)... men med
de priser NiMH-batterier har nu om dage, synes jeg personligt, at jeg
godt vil fritages for irritationsmomentet ved den lange ladetid på
Camelionen...fremover bruger jeg Netto-tingen.

Har også lavet et ladekabel til cigartænderen i bilen. Pris: en gammel
Nokia 2110 lader og et cigartænderstik (BTW: BilDillen ville have 50,-
for et cigartænderstik - købte det derfor hos thansen.dk og slap
19,-/stk ved afhentning)...købte naturligvis 4 stk...rare at have til
både bil og campingvogn...:)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-06-03 13:37

Hej Thore

Venter spændt på at høre om dem der er ladet langsommere op, holder længere
end dem er er hurtigladet. Selv syntes jeg den langsomme opladning holder
længere, men ved en virkelig langsom opladning, så kan man jo nå at lade dem
hurtigt adskillige gange. Ved virkelig langsom mener jeg 16 timer.

M.V.H.....Benny..

Fra : JS

Dato : 22-06-03 18:54

hvilken Netto?

Fra : Steen Larsen

Dato : 22-06-03 19:00

In article <3ef5ed46$0$15365$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>, JS wrote:
> hvilken Netto?
> "Steen Larsen" <macsteen@remove.lykking.dk> skrev i en meddelelse

Den ved Kastrup lufthavn/oresundsbron

Fra : Michael

Dato : 24-06-03 11:27

> Den ved Kastrup lufthavn/oresundsbron

De havde den også i går i Netto på Randersvej, Århus

Fra : GRISEN

Dato : 24-06-03 11:41

On Tue, 24 Jun 2003 12:27:05 +0200, "Michael" <spinksergud@yahoo.dk> wrote:

>De havde den også i går i Netto på Randersvej, Århus

Og i Taastrup og i Valby.
Den hedder godt nok Kinox IQ 2000 Turbo Lader, men den erlavet af Maha og ligner den testede på en prik.

*
Jan

Fra : Dion

Dato : 24-06-03 16:01

Har nogen set den i Odense eller hvor kan man købe den "org." Maha/PowerEx
C-204F ?

- Dion,

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-06-03 16:52

Dion <dion@pc.dk> wrote:

> Har nogen set den i Odense eller hvor kan man købe den "org." Maha/PowerEx
> C-204F ?

Du kan i hvert fald købe den på nettet i USA, men det kan nok ikke
betale sig. Det er også en ældre model, selv om man kan få den endnu.
Den nye model er C-401F, der måler på hvert batteri for sig, men til
gengæld mangler muligheden for at aflade batterier.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-03 16:51

"Steen Larsen" <macsteen@remove.lykking.dk> wrote in message
> Jeg har lige købt følgende lader til 130.
> http://www.imaging-resource.com/ACCS/C204/C204A.HTM

Lidt malurt; havde du ventet til nu ku' du ha' købt den for 65 !

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-06-03 17:33

Jesper Hedegaard <jesper@pissoff.dk> wrote:

> Lidt malurt; havde du ventet til nu ku' du ha' købt den for 65 !

I Netto?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-06-03 19:33

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote in message

> I Netto?
> --
> Henrik Münster
> Esbjerg
> Danmark

Yep - langt ude af Amagerbrogade her på Amager, København.
Måske endda så langt ude at gadenavnet er skiftet til Amager Landevej - kan
ikke huske hvor det skifter.
Og jeg kan jo ikke love jer at alle landets Netto'er følger den pris.
Har for meget nyligt oplevet at ud af 3 forskellige Aldi'er her på amager
var der kun een der havde den vare, jeg ville have, på tilbud til ½
tilbudspris.
Men ingen af dem havde varen både i min størrelse og i den farve jeg ville
ha'.....

Jesper

GS500E når vejret spiller -
Volvo når det spilder.....