efter min kat er død...
Fra : Violent.Spot

Dato : 22-06-03 16:50

Hej.

Nu når min kat snart skal dø, har jeg tænkt en del på hvad der så skal ske
bagefter. Allerhelst ville jeg have ham kremeret, da jeg ikke bare vil have
ham sendt til destruktion.... Så ville jeg gerne høre om der er nogen fra
det nordjyske der har nogle erfaringer med den slags.

--
Jesper H. Petersen

Fra : Jernladyen

Dato : 22-06-03 17:20

"Violent.Spot" skrev d. 22-06-03 16:50 dette indlæg :
> [...]
fra
> det nordjyske der har nogle erfaringer med den slags.

Vi har tage de to af vores med hjem og begravet dem i haven. Min lille
Whiny ligger under en utrolig smuk rose, der er købt til hendes grav.
Min "gamle" Ronja ligger under en vild rose. Så hver gang jeg luger
ukrudt "hos" dem, tænker jeg på de sjove/herlige/triste ting, vi har
haft sammen.
Hilsen Jette

http://www.kandu.dk/

Fra : Louise Viborg

Dato : 22-06-03 19:57

Hej Jesper!
Vores Gonzo blev begravet på Fyns Dyregravplads. Der kan vi altid
besøge ham, og vi må plnate og gøre ved som vi har lyst til. Det
koster 400 kr om året.
Her kan du se adresse på dyregravpladser og krematorier rundt om i
landet:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/db.nsf/docs/2180aec64785afd3c1256d470031b97a

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 22-06-03 21:20

"Violent.Spot" <no.w@y.man> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham sendt til destruktion.... Så ville jeg gerne høre om der er nogen fra
> det nordjyske der har nogle erfaringer med den slags.

Hej Jesper

Vi måtte få vores kraftsyge ungkat, kaptajn Haddock aflivet. Der fik vi ham
kremeret og fik ham i en urne. Det kostede omkring 1000dkr mere end en
normal aflivning.

Vi har ham nu stående på hylden. Så vi kan mindes vores dejlige kat i ny og
næ.... ok ok, det bliver faktisk tiere end det.

mvh Tommy Fer, Louise og Gizmo + lakridsen :D

Fra : Winther

Dato : 23-06-03 18:20

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> næ.... ok ok, det bliver faktisk tiere end det.
>
> mvh Tommy Fer, Louise og Gizmo + lakridsen :D

Hvad så med svigermor, kan der også blive en hjørne til hende på
kaminhylden? Jeg går ud fra det er noget i gør fordi i ikke selv har et
område til rådighed, hvor katten kunne begraves.
Mine ender under under mulde i haven, ovenpå bliver plantet et træ. Den enes
død, den andens brød...

Hvis jeg ikke havde have, så ville mine smådyr heller ikke blive sendt til
destruktion. Så ville jeg finde et kønt sted hvor jeg så ville grave dyret
ned, og kunne jeg så glemme hvor det var, ville det for mig være helt fint,
jeg har ikke brug for hverken grav eller urne for at mindes.

Vh. Winther

Fra : Louise Viborg

Dato : 23-06-03 23:16

Vi har nu valgt ikke at begrave Gonzo i vores have, fordi vi ved at vi
ikke bor her for altid, og på Fyns Dyregravpldas, vil vi altid kunne
komme og besøge ham, og det synes vi er rart.

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-06-03 00:59

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> Vi har nu valgt ikke at begrave Gonzo i vores have, fordi vi ved at vi
> ikke bor her for altid, og på Fyns Dyregravpldas, vil vi altid kunne
> komme og besøge ham, og det synes vi er rart.

Det er jo op til den enkelte at vælge den måde man ønsker at sørge
over dem man har måtte sende til regnbuebroen

--
Med venlig hilsen & mIauu samt miauu fra landet ved regnbuen
Henrik & Anastacia samt Melissa

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-06-03 09:14

On 24 Jun 2003 01:58:57 +0200, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid>
wrote:

>Det er jo op til den enkelte at vælge den måde man ønsker at sørge
>over dem man har måtte sende til regnbuebroen

L: Ja, selvfølgelig er det da det. Jeg fortæller det bare

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-06-03 13:03

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> L: Ja, selvfølgelig er det da det. Jeg fortæller det bare

Det var nu heller ikke møntet på jer...
Men sammenhængen smuttede lige fordi jeg fik sendt det for
hurtigt..:-/

Det var det indlæg med at man kunne have svigermor på kaminhylden som
tændte mig af...

Hvad mig angår kan de passende sende mit afsjælede hylster til den
lokale forbrændingsanstalt så der kan blive lidt nytte af det. For jeg
er der ikke længere og hvis de har brug for et sted for at huske mig
kan det ret beset være ligemeget... Især fordi jeg ikke vedkender mig
den kristne tro og som sådan ejheller vil graves ned i "indviet"
jord...

Men onT igen.. Jeg ville da også helst have haft Melissa begravet et
sted, hvor hun var glad for at være i levende live. Men det kunne jeg
ikke...

Sådan for en ordens skyld: Jeg mener ikke at i kun kan huske Gonzo
fordi/når i er ved hans gravsted. Det er "bare" jeres måde at tage
afsked på...

Fra : Winther

Dato : 24-06-03 13:23

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Det var det indlæg med at man kunne have svigermor på kaminhylden som
> tændte mig af...

Det kunne da være man holdt lige så meget af svigermor som af katten....
For mig er placeringen på kaminhylden lige så utænkelig for dem begge. Men
jeg er ikke i tvivl om, at min svigermor gerne ville begraves eller drysses
ud i en skov, hvad katten vil er jo min egen afgørelse. Men gennem et langt
liv kan man jo overleve en del katte og hunde, så kunne der jo godt blive
trængsel på kaminhylden.

Vh. Winther

Fra : Kate

Dato : 24-06-03 19:35

"Winther" <falk-petersen@adslhome.dk> wrote in

> Men gennem et langt
> liv kan man jo overleve en del katte og hunde, så kunne der jo
> godt blive trængsel på kaminhylden.

Ja, og med alle de kaniner jeg har haft igennem 20 år, så skulle
jeg da vidst bygge en temmligt stor kaminhylde

Nej, helt seriøst så har Henrik ret, efter min mening. Vi alle mindes
på forskellig måde. Jeg har aldrig haft behov for at begrave mine døde
dyr, min familie ligger for størstedelen på de ukendtes. Jeg kan
sagtens mindes mine kære (mennesker som dyr) uden et gravsted, men jeg
respekterer at andre ønsker det anderledes end jeg.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-06-03 13:40

Hej Henrik!
Jeg mente da heller ikke at jeg havde sagt noget forkert Men jeg
kender det godt når ens indlæg kommer til at havne et andet sted end
tiltænkt
Førhen ville jeg også helst have mine hjemmeboende katte kremeret når
de døde, og have dem stående i en urne herhjemme, men da jeg så stod
overfor det og skulle have aflivet Gonzo, så brød jeg mig alligevel
ikke om tanken om at han skulle brændes. Så det blev Dyregravpladsen
Det kunne ikke have været bedre for os. Vi fik sagt ordentlig
afsked til ham, og jeg lagde ham selv i jorden, og nu kan vi besøge
ham ligeså tit vi vil
Men hvis folk hellere vil smide deres katte ud når de er døde, så skal
de da ikke høre fra mig. Sådan har vi jo så forskellige måder at tage
afsked med vores guldklumper på.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-06-03 14:26

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> Hej Henrik!

Hej Louise

> Jeg mente da heller ikke at jeg havde sagt noget forkert Men jeg
> kender det godt når ens indlæg kommer til at havne et andet sted end
> tiltænkt

Tråden var rigtig nok men sammenhængen manglede lige lidt..

> [...]
> Det kunne ikke have været bedre for os. Vi fik sagt ordentlig
> afsked til ham, og jeg lagde ham selv i jorden, og nu kan vi besøge

Faktisk var det også min mening fra starten af. Fordi så hvis mine
efterladte ellers ville følge mit ønske og brænde mig også... Ville
jeg have min og kattenes aske blandet og spredt ud over havet, fordi
jeg har et særligt forhold til det. Men det kan jeg jo ikke være
sikker på, at de vil....

> Men hvis folk hellere vil smide deres katte ud når de er døde, så skal
> de da ikke høre fra mig. Sådan har vi jo så forskellige måder at tage
> afsked med vores guldklumper på.

Hylstret var ikke!!! mit livs lys/min viljes solformørkelse, men det
som gav hende en kropslig substans. Derfor kan jeg ikke sætte
lighedstegn mellem Melissa og det som blev hos dyrlægen. For mig lever
Melissa stadig for det er "kun" hylstret som blev aflivet...

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-06-03 14:44

On 24 Jun 2003 15:26:03 +0200, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid>
wrote:

> [...]
>lighedstegn mellem Melissa og det som blev hos dyrlægen. For mig lever
>Melissa stadig for det er "kun" hylstret som blev aflivet...

L: Det prøvede min dyrlæge gså at overbevise mig om da vi fik vores
lle killing, Alison aflivet sidste år. Men det har så sævrt ved at
forstå. For mig er det KATTEN der ligger der og er død, og man kan
ikke bare smide min kat ud eller brænde den. Den skal ligge godt og
hvile og blive til jord.
Sikke noget volapyk jer fyrer af nu, men det er lidt svært at forklare

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-06-03 17:00

> [...]

> hvile og blive til jord.
> Sikke noget volapyk jer fyrer af nu, men det er lidt svært at forklare

Ikke helt volapyk...
Jeg kan skam godt forstå dig, for uanset livsfilosofi er det jo det
man kendetegner som katten som ligger der.
Jeg siger fx heller ikke, at Anastacia's sjæl ligger og sover i sofaen
eller render rundt oppe på reolen og vælter ting ned..*SS*

Men for mig er der en klar adskillelse ved linien mellem levende og
død hvad angår hylstret, fordi "indholdet"-sjælen/sindet for mig
stadig lever videre også efter at kroppen er død...

Når jeg de sidste år og da også før så på Melissa og nu på Anastacia
ser jeg ikke alene kroppen, men dem som de er vht sind og de
oplevelser som jeg har haft/har/får med dem.
"Dårligt" udtrykt kan man sige som forskellen mellem et billede af
katten og katten in natura, men det er det nærmeste jeg kan komme
noget fælles gods...

Fra : Kate

Dato : 24-06-03 19:40

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> wrote in

> Sikke noget volapyk jer fyrer af nu, men det er lidt svært at
> forklare

Næ, jeg forstår (også) godt hvad du mener, jeg har det så bare ligesom
Henrik. Selvfølgelig når jeg står og kigger på mit nys aflivede elskede
dyr, så tænker jeg ikke hylster, bevist, men det er det også for mig.
Jeg husker katten eller kaninen som den var da den futtede rundt i mit
hjem og lavede ballade. Jeg husker fortrinsvis det gode stunder, men
ved da inderst inde at jeg også til tider kunne blive drøn-irriteret på
kræet, men kærligheden var ikke mindre af den grund.

Fra : Louise Viborg

Dato : 24-06-03 13:44

wrote:

>Sådan for en ordens skyld: Jeg mener ikke at i kun kan huske Gonzo
>fordi/når i er ved hans gravsted. Det er "bare" jeres måde at tage
>afsked på...

L: Nemlig. Vi husker da selvfølgelig på ham herhjemme. Faktisk tænker
jeg ikke på andet i øjeblikket, og han har da også fået sin egen
vindueskarm. Det er den vindueskarm han altid lå i, så der står et
indrammet billede af ham og hans BIV pokal (troede aldrig en BIV pokal
ville komme til at betyde så emget for mig, men det var den eneste han
nåede at vinde) og to fyrfadslysestager som vi tænder om aftenen og
tænker på vores elskede dreng.