Middelalder film?
Fra : FatPete

Dato : 22-06-03 13:47

Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen? eller muligvis i
vikinge tiden?.. Må evt. godt indeholde fantasy elementer...

Jeg har:
Jeanne d'Arc
Den 13. kriger
Braveheart
Ringenes Herre
Merlin
The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da med
sværd og skyder med bue og pil =D)

Noget i den retning! c",)

-Pede-

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-06-03 14:02

Hej!

FatPete wrote:

> Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen? eller muligvis i
> vikinge tiden?.. Må evt. godt indeholde fantasy elementer...

'Army of Darkness' er ganske underholdende :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 22-06-03 16:56

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> 'Army of Darkness' er ganske underholdende :)

Tænk, det var også den første, jeg kom til at tænke på

/Nikolaj

Fra : Lars Funck

Dato : 22-06-03 14:38

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Noget i den retning! c",)

Excalibur
Princes' bride

MVH

Lars

Fra : Jesper

Dato : 25-06-03 15:27

Lars Funck <Funck@deleteNetworldmedia.dk> wrote:

> "FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Excalibur
> Princes' bride

The Princess Bride er en såkaldt humoristisk middelalder film. Jeg
grinte bare ikke. Rob Reiner er nemlig ikke morsom.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 25-06-03 16:01

"Jesper" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> The Princess Bride er en såkaldt humoristisk middelalder film.

Næ. Det er en_romantisk_eventyrfilm. Hvis du forventer en komedie, så går du
helt forkert i byen. Humoren er tilstede på samme niveau som i f.eks. Pretty
Woman, dvs. ikke bærende punchline-komik, men varm og stærkt underspillet.

Desværre led den ret meget af at blive markedsført som "Prinsessen og de
skøre riddere" herhjemme, hvilket unægteligt signalerer en helt forkert type
film.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "

Fra : -V-

Dato : 25-06-03 16:16

Jens Thomsen wrote:
"Here lies David St. Hubbins... and why not? "

Killer citat!!!

Møgfed film.
Nogen der har set "A Mighty Wind"?

-V-

Fra : Jens Thomsen

Dato : 25-06-03 16:52

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Killer citat!!!
> Møgfed film.

Tak

Jep, den er forrygende. Jeg prøver at prakke den på alle nye bekendte, men
folk ser altid lige undrende ud, så måske er den mere overset, end jeg
egentligt gik og troede?

> Nogen der har set "A Mighty Wind"?

Nix. Men det ser godt nok interessant ud. Også en mere end hæderlig score på
IMDB for en film af den slags. Mon den kommer op i DK senere?

--
Jens Thomsen

"You can't really dust for vomit."

Fra : -V-

Dato : 25-06-03 17:23

Jens Thomsen wrote:
> Jep, den er forrygende. Jeg prøver at prakke den på alle nye
> bekendte, men folk ser altid lige undrende ud, så måske er den mere
> overset, end jeg egentligt gik og troede?

Jeg er bange for det.
Når jeg i spøg siger, at min forstærker går op til '11', så kigger de
mærkeligt på mig.
Jeg synes at det er en møgblæret film. Selv om jeg hoppede på joken i de
første ti minutter af filmen...

> Nix. Men det ser godt nok interessant ud. Også en mere end hæderlig
> score på IMDB for en film af den slags. Mon den kommer op i DK senere?

Dunno. Lad os håbe det.

-V-

Fra : Kirstine

Dato : 22-06-03 14:54

In article <3ef5a3d0$0$32500$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
Fedepede@tdcadsl.dk says...
> [...]
> Ringenes Herre
> Merlin
> The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da med

Tjah...hvad med "A Knights Tale"...stor humor og masser af kamp.

Kirstine
--
*Trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-06-03 15:46

FatPete escribió / skrev

> Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen? eller
> muligvis i vikinge tiden?.. Må evt. godt indeholde fantasy
> elementer...

Erik the Viking

--
www.intercambiodvd.com

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 22-06-03 15:46

FatPete wrote:
> [...]
> Ringenes Herre
> Merlin
> The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da

Willow!

/mikkel

Fra : Silver

Dato : 22-06-03 17:12

> Willow!

Så sandelig osse den jeg ville have nævnt, den film har det hele og de 2 små
gnomer i den er for sjove.

Mvh
Silver

Fra : Peter Holm

Dato : 22-06-03 16:22

FatPete wrote:
> [...]
> Ringenes Herre
> Merlin
> The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da

Flesh and Blood (1985)
http://us.imdb.com/Title?0089153
Mørk, blodig, dyster, sexet - den er helt suveræn! Verhoevens bedste film.

Mvh
Peter

Fra : keldorff

Dato : 22-06-03 17:49

.....Flesh and Blood, var det den der hed "den vilde kriger"?

Fra : Peter Holm

Dato : 22-06-03 19:14

keldorff wrote:
> ....Flesh and Blood, var det den der hed "den vilde kriger"?

ja, det står der vist også på min VHS.

Peter

Fra : Peter G

Dato : 23-06-03 15:19

Peter Holm skrev:

> Flesh and Blood (1985)
> http://us.imdb.com/Title?0089153
> Mørk, blodig, dyster, sexet - den er helt suveræn! Verhoevens bedste
> film.

Enig.
(Gad vide om den tåler et gensyn efter mere end 8 år?)

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.

Fra : Jesper

Dato : 25-06-03 15:29

Peter Holm <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote:

> Flesh and Blood (1985)
> http://us.imdb.com/Title?0089153
> Mørk, blodig, dyster, sexet - den er helt suveræn! Verhoevens bedste film.

Ja, fremragende. Fik Ebbe Iversen til at fare i blækhuset og nedsable
den under overskriften "Blod, mudder og møg" i Tanten.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Devast8or

Dato : 22-06-03 16:53

FatPete wrote:
> [...]
> Ringenes Herre
> Merlin
> The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da

<fluknepperi>
LOTR foregår ikke i middelalderen
</flueknepperi>
Men det teknologiske er niveau er nogenlunde det samme :)

Derudover kan "Men In Tights" da helt sikkert anbefales

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-06-03 17:15

Hej!

FatPete wrote:

> Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen? eller muligvis i
> vikinge tiden?.. Må evt. godt indeholde fantasy elementer...

Hmmm, iøvrigt kan du vel også tilføje Legend til listen. Den indeholder den
_sejeste_ djævel nogensinde og han er endda spillet af Tim Curry :) Nå, det var
et sidespring...

Den kan godt komme ind under middelalderkategorien synes jeg.

Fra : Peter Risager

Dato : 22-06-03 17:17

Helt klart "First Knight"!

--
Peter Risager
"Bombing in the name of peace is like

Fra : karsten jørgensen

Dato : 22-06-03 17:45

hey

hvad med Hrafninn flýgur, http://us.imdb.com/Title?0087432 ?

Den er benhård.

karsten

Fra : FatPete

Dato : 22-06-03 18:33

> hvad med Hrafninn flýgur, http://us.imdb.com/Title?0087432 ?

Lyder spændende... men jeg går ik ud fra man kan få den på DVD?... eller
hvad?

-Pede-

Fra : karsten jørgensen

Dato : 22-06-03 18:44

ved det ikke, men jeg er ikke stødt på den, så havde jeg handlet den.
Det er en rigtig god historie med vikinger, drab og blodhævn. Og replikkerne
er som skåret i sten.
karsten

Fra : Brian Nielsen

Dato : 22-06-03 18:41

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen? eller muligvis i
> vikinge tiden?.. Må evt. godt indeholde fantasy elementer...

Jeg er forbløffet over at ingen har nævnt denne endnu:
Monty Python And The Holy Grail

/Brian

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 22-06-03 19:52

"FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen? eller muligvis i
> vikinge tiden?.. Må evt. godt indeholde fantasy elementer...

Hvis den ikke *skal* have fantasy-elementer, så er "Rosens Navn"
(http://us.imdb.com/Details?0091605) ret fantastisk .

Bjørn

Fra : Morbid Angel

Dato : 22-06-03 21:22

On Sun, 22 Jun 2003 14:47:26 +0200, "FatPete" <Fedepede@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>Ringenes Herre
>Merlin
>The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da med

Ivanhoe
Prince Valiant
Robin Hood

Selvfølgelig de gamle klassikere fra 50'erne :)

mvh

MA

/// Min DVD Samling so far.......
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel ///

Fra : Jesper

Dato : 25-06-03 15:33

Morbid Angel <morbid_angel@hotmail.com> wrote:

> Ivanhoe
> Prince Valiant
> Robin Hood
>
> Selvfølgelig de gamle klassikere fra 50'erne :)

Den rigtige Robin Hood er naturligvis "The Adventures of Robin Hood" med
Errol Flynn fra 1938.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : hobnobs

Dato : 22-06-03 22:10

"Ladyhawke" af Richard Donner!

Ikke bare er den flot fotograferet og spændende og sentimental og med musik
af Alan Parson's Project. Den er også med Michelle Pfeiffer - og så er det
jo pr. definition en god film!

Venlig hilsen, Martin Skovbo

P.S. §1: Alle film, der indeholder MIchelle Pfeiffer er gode.

§2: Alle dårlige film, der indeholder Michelle Pfeiffer er
derfor at betragte som *gode* film - lige meget hvor ringe de så
i øvrigt er.

Fra : LazyJones

Dato : 25-06-03 14:04

"hobnobs" <hobnobs@lite.dk> wrote in message

> "Ladyhawke" af Richard Donner!

Åh ja. Jeg vidste at jeg ikke kunne være den eneste der havde
denne syndige glæde...

> Ikke bare er den flot fotograferet og spændende og sentimental
> og med musik af Alan Parson's Project. Den er også med
> Michelle Pfeiffer - og så er det jo pr. definition en god film!

True.
Og så lever den jo ganske op til Pede's ønsker... Middelalder
OG lidt fantasy-elementer.
Pede: Denne film må du ikke krybe udenom!

> P.S. §1: Alle film, der indeholder MIchelle Pfeiffer er gode.
> §2: Alle dårlige film, der indeholder Michelle Pfeiffer
> er derfor at betragte som *gode* film - lige meget
> hvor ringe de så i øvrigt er.

P.S. Hvor kan man stadig købe Hobnobs?

/ Thomas Hejl Pilgaard | <lazyjones@tdcspace.ns.dk> \ __~@
/ Susåvej 5 - 4700 Næstved | Slet ".ns" for at maile mig \ ¸_`\<,_
\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯/¯¯¯¯¯(*)/ (*)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯ ¯

Fra : Jesper

Dato : 25-06-03 15:21

> [...]

> §2: Alle dårlige film, der indeholder Michelle Pfeiffer er
> derfor at betragte som *gode* film - lige meget hvor ringe de så

Tja...den elektroniske rockunderlægningsmusik er meget upassende, ellers
en god film.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 22-06-03 22:51

FatPete wrote:

> Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen?

Jeg vil anbefale Roman Polanskis mesterlige film "Macbeth", som er en
filmatisering af Shakespeares skuespil af samme navn.

Masser af riddere, borge og middelalderdrama. Og så er den tilmed
velspillet og godt lavet.

Men der er ingen fantasy (bortset fra tre hekse) - og den er til den
alvorlige side.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 23-06-03 07:19

FatPete's utterance expressed in

> [...]
> Ringenes Herre
> Merlin
> The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da med

"Dragonheart" http://us.imdb.com/Details?0116136 er
en fed historie med Sean Conney som drage, men
desværre er Dennis Quaid ikke så god som han nok
kunna være imho.

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Jesper

Dato : 25-06-03 15:35

gLars Gjerløw Jørgensen <lgjPURGE@jyde.dk> wrote:

> [...]
> en fed historie med Sean Conney som drage, men
> desværre er Dennis Quaid ikke så god som han nok

For meget slapstick: Næh må jeg be' om Dragonslayer(1981)!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Mads TJ

Dato : 23-06-03 14:15

- og hvad så med den fantastiske film med den fantastiske skuespiller,
Arnolddrengen...

Conan the Barbarian

Fra : Rasmus Wulff Jensen

Dato : 23-06-03 15:58

Der er også:
- Willow (Lavet af George Lucas)
- Rosens Navn
- Monty Python And The Quest For The Holy Grail

Andre film der har genren, men måske falder lidt udenfor:
- Gladiator
- Highlander (Der er da i hvert fald flashbacks)

Senere på året kommer også Timeline som er en filmatisering af Michael
Critons bog af samme navn.... Den kan man godt glæde sig til...

/Rasmus

Fra : Michael Castensen

Dato : 23-06-03 23:17

"Rasmus Wulff Jensen" <wulff-jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> - Rosens Navn

Fremragende film!

---

Fra : ML-78

Dato : 23-06-03 14:25

> Hvad er værd at se, af film som foregår i middelalderen? eller muligvis i
> vikinge tiden?.. Må evt. godt indeholde fantasy elementer...

Mht. film fra vikingetiden er der "The Vikings" (1958) med Kirk Douglas og Tony
Curtis. En middelmådig film der kun bliver værre af, at vi skal se vikingerne
fremstillet som bralrende barbarer, hvis eneste indhold i livet er æreskodeks,
mens de kultiverede og dannede (men utilsigtet fimsede) englændere er de
overbærende helte.

ML-78

Fra : Jesper

Dato : 25-06-03 15:41

> [...]

> Ringenes Herre
> Merlin
> The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da med

The Beastmaster
Dragonslayer
Hearts And Armour

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : MM

Dato : 25-06-03 23:00

> [...]
> Ringenes Herre
> Merlin
> The Odyssey (foregår godt nok ik i middelalderen, men de slåsser da med

Jeg mener at kunne mindes at Jabberwocky (en Monty Python film, hvis nogen
skulle være i tvivl) indeholder lidt af det du efterlyser.
~M

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-06-03 23:06

"MM" <msquared@REMOVE_THISkampsax.dtu.dk> writes:

> Jeg mener at kunne mindes at Jabberwocky (en Monty Python film, hvis nogen
> skulle være i tvivl)

Det er jeg. Endda meget. Så meget, at jeg vil gå så langt som til at
sige "Bollocks!"

Det er ikke en Python-film, bare fordi der tilfældigvis medvirker
Python-folk.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : MM

Dato : 26-06-03 11:48

> Det er jeg. Endda meget. Så meget, at jeg vil gå så langt som til at
> sige "Bollocks!"
>
> Det er ikke en Python-film, bare fordi der tilfældigvis medvirker
> Python-folk.

Den skulle vist oprindeligt ha heddet monty pythons jabberwocky, kan dog
ikke huske hvorfor den ik' gør det... det er efterhånden lang tid siden jeg
har set den, men jeg mener at kunne huske hele python banden er med (måske
pånær en)
~M

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-06-03 12:02

"MM" <msquared@REMOVE_THISkampsax.dtu.dk> writes:

> Den skulle vist oprindeligt ha heddet monty pythons jabberwocky, kan dog
> ikke huske hvorfor den ik' gør det...

Fordi den ikke er skrevet af Python-teamet?

Fordi Graham Chapman, John Cleese og Eric Idle ikke er med?

Ja, jeg ved godt, at det er pernittengrynet. Enhver ordentlig
marketingsmand kan se, at det er en Monty Python-film, ligesom Erik
the Viking jo er det (selv om Gilliam, Chapman, Palin og Idle ikke er
involveret).

Brazil er også en Python-film, ikke?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 26-06-03 16:50

Peter B. Juul wrote:

> Brazil er også en Python-film, ikke?

Jo, naturligvis. Ligesom Frankenstein fra 1994 også er det.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : MM

Dato : 27-06-03 19:57

Jamen jeg undskylder da mange gange for min forkerte udtalelse, jeg syns
bare at kunne huske både Palin, Idle, Chapman og Cleese... men der tog jeg
fejl, beklager.

~M

Fra : Subject

Dato : 27-06-03 20:33

> [...]

> bare at kunne huske både Palin, Idle, Chapman og Cleese... men der tog jeg

Det er det gode ved Usenet: Her kan man få lov til at lave alle de
fejl man vil og folk bliver glade for det, for det giver os chancen
for at være rigtig nedrige.

Det er alligevel glemt i næste uge.