Kode til "vedhæft fil" i formmail
Fra : Lars

Dato : 22-06-03 11:59

Hej

Jeg har programmeret en formmail, som kører med php.

Jeg kunne bare godt tænke mig at få en funktion så brugerne kan
sende en fil/banner sammen med mailen. (http://www.webird.dk)

Er der nogen der kender henholdsvis koden der skal indsættes på
php filen, samt den almindelige mail.htm fil ???

På forhåns tak for hjælpen
Lars
http://www.webird.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-03 13:02

prøv den her:

<form enctype="multipart/form-data" action="/mailform/mailform3.php"
method="post">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000">
Send this file: <input name="userfile" type="file">
<input type="submit" value="Send File">
</form>

<?php

$uploadfile = $_FILES['userfile']['tmp_name'];
$uploaddir = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/mailform/' .
$_FILES['userfile']['name'];

print "<pre>";
if (move_uploaded_file($uploadfile, $uploaddir)) {
print "File is valid, and was successfully uploaded. Here's some more
debugging info:\n";
print_r($_FILES);
} else {
print "Possible file upload attack! Here's some debugging info:\n";
print_r($_FILES);
}
?>

Evt. læs http://makeashorterlink.com/?O5B645AB3

Hvis det ikker virker så vend tilbage, det er vist noget med at det ikke
virker helt hvis safe_mode er slået til på servern.

Du kan også bare bruge et script som det jeg har her:
http://www.peet.dk./phpform/forms/ Men igen er der noget der skal ændre for
det virker på servere med safe_mode slået til.

Fra : Bent Stigsen

Dato : 22-06-03 15:19

Lars wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kender henholdsvis koden der skal indsættes på
> php filen, samt den almindelige mail.htm fil ???

står meget fint beskrevet her:
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php

Koden til at sende mailen skal også ændres.
du kan:
læse RFC1872 (muligvis kommet en nyere version) og
http://dk.php.net/manual/en/function.mail.php
eller
søge i google-groups efter nogen som har lavet stuntet før.
Jeg er ret sikker på der var et eksempel i 'alt.php' for ikke så længe
siden. Hvis du ikke kan finde det må du sige til.

/Bent