Adgang hos Sunsite slettet?
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-06-03 20:35

Hej..

Er jeg den eneste der oplever at hvis jeg i min newsklient bruger Sunsite
med den kode jeg har fået tilsendt da jeg signede up, så får jeg fejl ?

Er der noget jeg er gået glip af i den retning ?

Mvh.

Kim

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 22-06-03 00:55

> Er jeg den eneste der oplever at hvis jeg i min newsklient bruger Sunsite
> med den kode jeg har fået tilsendt da jeg signede up, så får jeg fejl ?
>
> Er der noget jeg er gået glip af i den retning ?

Hej
Jeg oplevede, da jeg gik fra get2net til tele2-adsl ( samme selskab ) at jeg
ikke længere kunne bruge sunsite til nyhedsgrupper, men måtte skifte til
news,get2net.dk.
Så virkede det igen.

Men forstå det skal man ikke

mvh
Vibeke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-03 01:30

Vibeke Hansen skrev:

>Jeg oplevede, da jeg gik fra get2net til tele2-adsl ( samme selskab ) at jeg
>ikke længere kunne bruge sunsite til nyhedsgrupper, men måtte skifte til
>news,get2net.dk.

Hvis du ikke betaler sbonnement længere hos Get2net, vil du på et
tidspunkt blive afskåret fra at benytte deres newsserver.

Sunsite harregistreret din nye adresse og opfatter den som en ny
bruger. Når du ikke umiddelbart får adgang, kan du skrive til
Sunsite og bede om at blive registreret.

Men TDC har også gode newsservere. Dem kan du sagtens benytte.

--
Bertel

Fra : Peter Heide

Dato : 22-06-03 15:15

> Men TDC har også gode newsservere. Dem kan du sagtens benytte.

kun hvis man er kunde hos TDC vel at mærke.

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 22-06-03 15:54

> [...]
> bruger. Når du ikke umiddelbart får adgang, kan du skrive til
> Sunsite og bede om at blive registreret.

Jeg havde et gratisabonnement hos get2net og har ikke ændret min
mailadresse, endnu , så det var ikke derfor jeg ikke længere kunne benytte
sunsite.
Forklaringen hos tele 2 var, at jeg skulle bruge news.get2net, men jeg kan
ikke se pointen.
Men det virker endnu da, og om jeg så må ændre mere vil vise sig, det har
gået godt i 3 måneder.

mvh
Vibeke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-03 16:14

Vibeke Hansen skrev:

>Forklaringen hos tele 2 var, at jeg skulle bruge news.get2net, men jeg kan
>ikke se pointen.

Jeg skrev noget sludder før fordi jeg fik bildt mig selv ind at
du var blevet kunde hos TDC.

Hver udbyder driver en newsserver. Det koster penge, og derfor
kan kun deres egne kunder få lov at tappe news derfra. Når du er
koblet op via Tele2, kan du hverken bruge TDC's, Telias eller
Cybercitys newsservere. Nogen af dem sender en besked der lyder:
"You have no permission to talk. Goodbye".

Men der findea gratis newsservere som alle kan benytte uanset
opkobling. Sunsite har fået materiel stillet til rådighed af Sun,
og personalet bliver vist lønnet via et universitet eller sådan
noget. Derfor behøver de ikke tjene penge på news, og derfor er
det gratis.

Sunsite vil gerne holde rede på hvem der bruger serverne fordi
der på et tidspunkt forekom misbrug. Derfor har de en
registreringsprocedure. Den forløber normalt automatisk, men i
dit tilfælde er det åbenbart kikset, og så kan du ikke komme på
igen uden at kontakte personalet.

Men det er ligegyldigt når du har en anden mulighed. Det er jo de
samme indlæg der ligger på alle serverne, så der er ingen forskel
for brugeren.

Pointen (ved at serverne virker ens)? Hvis én af dem bliver
bombet i smadder, går der ikke noget tabt.

--
Bertel

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-06-03 16:58

Hej Bertel Lund Hansen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> registreringsprocedure. Den forløber normalt automatisk, men i
> dit tilfælde er det åbenbart kikset, og så kan du ikke komme på

Alternativt kan man forestile sig, at Vibeke aldrig er blevet
registreret korrekt hos Sunsite, men at hun før har postet med
IP-adresser, der peger på en dk-server.

Fx poster jeg fint gennem dem, da min (faste) IP er 213.237.17.152,
som ved opslag viser:
<http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?ip=213.237.17.152&host=&ns=&pageid=78&action=cmsview&lang=da>

Vibekes er derimod 130.228.128.138, og den peger ikke på noget .dk,
jf.
<http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?ip=130.228.128.138&host=&ns=&pageid=78&action=cmsview&lang=da>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Harder

Dato : 22-06-03 17:19

Bertel Lund Hansen <nospamfor@lundhansen.dk> writes:

> Sunsite har fået materiel stillet til rådighed af Sun, og personalet
> bliver vist lønnet via et universitet eller sådan noget.

Bare for en god ordens skyld: Der er tale om ulønnet, frivillig
arbejdskraft.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-06-03 17:42

Jesper Harder skrev:

>Bare for en god ordens skyld: Der er tale om ulønnet, frivillig
>arbejdskraft.

Hatten af for det. Det var jeg ikke klar over.

--
Bertel

Fra : Jan

Dato : 25-06-03 20:44

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message
> [...]
> med den kode jeg har fået tilsendt da jeg signede up, så får jeg fejl ?
>
> Er der noget jeg er gået glip af i den retning ?

Hej Kim,

Jeg har oplevet nøjagtig det samme. Jeg har forsøgt et par gange (oprettet
forskellige brugere forståes) for 1-2 måneders siden, men kunne ikke komme
på. Og opgav.
Hjælpe kan jeg desværre ikke...
Tror ikke det kan have noget med ens udbyder at gøre, da sunsite vel er for
alle.
Mvh Jan

---

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-06-03 21:19

"Jan" <jma73@hotmail.comNOSPAM> wrote in message

> [...]
> på. Og opgav.
> Hjælpe kan jeg desværre ikke...
> Tror ikke det kan have noget med ens udbyder at gøre, da sunsite vel er

Hej Jan, tak for dit svar.

Min løsning blev at signe up igen, og nu ruller det.

Det slår mig pludselig at for nogle måneder siden havde Sunsite nogle
lynnedslag i deres setup, hvis jeg husker rigtigt, kan være der er knaldet
nogle diske ved den lejlighed med logindata på nogle brugere.

Mvh.

Kim