fiji hawaii
Fra : simon leth jensen

Dato : 21-06-03 19:10

Hej NG
Jeg er ny i denne gruppe og vil høre om nogen af jer har været på Fiji ørene
Hawaii,eller Bali.
Jeg overvejer at rejse når jeg bliver 30 år og det drejer sig kun om 14 dags
ferie.
Spørgsmålet er om det er pengene værd at rejse de steder hen eller om det er
opreklameret. Jeg vil ikke kun have en bade ferie jeg vil ud og se noget.
Men det er bare når jeg ser de bade strande bliver jeg helt syg. Men er det
værd?
Jeg synes at det er svært at finde rejse selskaber til Fiji rejsen skal være
med hotel.
Håber nogen har svar til mig.
Hilsen Tina

Fra : connie-toft

Dato : 22-06-03 13:14

Hej Simon.

Jeg har været både på Fiji og Bali.
Fiji i 1999 og Bali i 2000.
Vil helt sikkert foretrække Bali. Ikke fordi Fiji er et dårligt sted, men
det f..... en lang rejse for 14 dage!
Vi havde et stopover på 6 dage, på vej til New Zealand, så her gjorde den
lange tur ikke så meget.
Fra hovedøen sejlede vi til en lille ø, Mana. Ikke ret stor og ikke ret
meget at se. Jo i vandet, men vi havde ikke særlig godt vejr, så tiden gik
på Backpacken, sammen med andre rejsende.
Mange tager til Beachcomber, et vældigt populært sted for rygsækrejsende.
Min kæreste har været der for mange å siden. Det var et fedt sted.
Jeg syntes også at priserne for overnatning er ret dyre. Vi gav ca 350,-kr
pr overnatning, dette er så med morgen- og aftensmad. Men kors sikke et
værelse!!! og ikke mindst badeværelse!!! Jeg tror jeg vil gi`det -2
stjerner!! Måske -3 for de store kakelakker der fes rundt over alt på
værelset!!!URGH!!!!

Bali er jo til at komme til for penge, og et ret fedt sted.
Lige nu er rejserne nede i ca. 7000,- kr. for 18 dage.
Det er billigt. Se evt. Toptours hjemmeside.
På Bali er der ret meget at se, ikke mindst kulturelt, hvis du er til dette.
Mystikken på Bali er fantastisk. Søg gerne ud og væk fra turistområderne, så
for du virkelig eventyr og mystik for alle pengene. Jeg kan stadig falde i
svime over de billeder vi har taget, rundt på øen. Nogle af dem ser sgu
næsten kunstige ud. Totalflot natur!!!
Priserne på Bali, er også til at overkomme. Selvfølgelig er det os turister
de skal tjene på, men alt taget i betragtning, får du meget for dine penge.

Jeg kan desværre ikke sige en dyt om Hawaii. Der har jeg endnu ikke været!!!

Rigtig god rejse, hvorhen du nu tager!!!

Connie

Fra : Heidi og Arnt lund

Dato : 22-06-03 14:37

Hej Tina

Vi var på Hawaii i 3 uger (+ud og hjemturen 26 timer ud og 30 timer hjem) i
1996 og det var bestemt pengene værd.
Vi fik Albatros rejser til at arrangere rejsen for os og det gjorde de
rigtigt godt.
Vi var først 2 uger på Oahu i hovedstaden Honolulu (ved waikiki beach).
Honolulu er meget turistet der er mange amerikanske og ikke mindst japanske
turister, men der er også meget at se - Sealife park, Waimeafalls park,
Pearl harbour m.v.
Honululu er en storby med højhuse, og som sagt mange turister. Du skal være
indstillet på at det ikke er det bauntyland man måske forventer når man
tænker Hawaii, men bestemt en oplevelse værd.
Det er ikke nødvendigt at leje bil på Oahu da transportforholdene med f.eks.
bus er rigtigt gode.

Vi var efterfølgende 1 uge på Mauii i Lahaina, en skøn lille by. Maui er
meget mere afslappet og mindre turistet (selvom der stadig er en del
turister). I modsætning til Oahu er Maui mindre "anlagt" D.v.s. her kan man
reelt opleve regnskov uden anlagte stier
Her er også en del at se f.eks kan man leje en bil (vi lejede bil den uge vi
var på Maui) og køre til Hana - Man kører på en meget snoet kystvej op til
en lille by der hedder Hana hvor der er en "black sand beach" der er lavet
af lava som havet har "malet" til sand. Selve byen Hana er ikke noget
speciet, men turen op er virkelig en oplevelse værd. Der er masser af steder
man kan stoppe, og gå tur i regnskov eller bade i naturlige vandfald m.v.
Vi mødte nogle på vejen der havde valgt at tage telt med og gå turen og så
campere på vejen, så det er jo også en mulighed hvis man er til det

Priserne på Hawaii er nogenlunde de samme som resten af USA. Man spiser en
smule billigere end herhjemme, til gengæld er hoteller MEGET dyre. Albatrods
var dog dygtige til at arrangere og få priserne ned. Det kan ofte lade sig
gøre ved at bo på samme hotel i mere end 3 dage (de amerikanske og japanske
turister kommer som reget "kun" på forlænget weekend).

Vi kan anbefale dig at medbringe snorkeludstyr, da det er en fantastisk
oplevelse, at se kæmpe havskildpader og farvestrålende fisk selv hvis man
bare ligger og plasker i overfladen.
Man kan sagtens booke rejsen selv hvis man har mod på det. Vi fløj fra
Kastrup til Frankfurt. Videre til San Fransisco og derfra til Honolulu.
Hjemturen var lidt længere da vi skulle fra Maui til Honolulu og derfra til
Chicago og videre til Frankfurt og så til Kastrup.
Vi fløj med: Lufthansa, United Airlines, Aloha airlines.

I alt kostede rejsen os (2 voksne) ca. 28.000,- alt incl. (heraf var det
14.000 flybilletter)

God fornøjelse

Heidi Lund

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 22-06-03 17:51

> Det er ikke nødvendigt at leje bil på Oahu da transportforholdene med
f.eks.
> bus er rigtigt gode.

........og billige, sidst jeg var der kostede det 30 cent at køre så længe
man gad.

> I alt kostede rejsen os (2 voksne) ca. 28.000,- alt incl. (heraf var det
> 14.000 flybilletter)

Det kan rigtigt godt betale sig at købe billet fra DK til Los A. ell. SF.,
og så købe indrigsbilletter LA. - Hawaii.
For 1½ mdr. siden så jeg billetter til $ 129,- fra los A. -Hawaii og retur.
Det var i et lille lokalt rejseburau i Inglewood, lige nord for LAX. På det
tidspunkt havde jeg givet kr. 3000,- for en retur til Los A.

Det er samlet ca. kr. 4000,- for en retur billet.

Mvh. Glenn