3DMark03
Fra : Frank N

Dato : 21-06-03 13:02

Hejsa,

Jeg har købt mig et ATI Radeon 9800 Pro til min PC (3.0GHz) og når jeg kører
3DMark2003, syntes jeg det hakker ret meget. Jeg får ca. 1892 i score.

Har jeg sat noget forkert op, eller er 3DMark03 bare usandsynligt krævende?

Mvh Frank

Fra : Gismo

Dato : 21-06-03 13:03

"Frank N" <spam@drunk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3DMark2003, syntes jeg det hakker ret meget. Jeg får ca. 1892 i score.
>
> Har jeg sat noget forkert op, eller er 3DMark03 bare usandsynligt

Tror du har sat noget forkert op. Jeg får 1406 med mit gf4 ti4200 med en
t-fugl 1400 mhz. Du burde da få 4-5000 med det kort (tror jeg ....)

Gismo

Fra : Frank N

Dato : 21-06-03 13:14

> Tror du har sat noget forkert op. Jeg får 1406 med mit gf4 ti4200 med en
> t-fugl 1400 mhz. Du burde da få 4-5000 med det kort (tror jeg ....)

Ja, jeg syntes da også at have set tests hvor 9800 er oppe på 5-6000, men
jeg ved ikke helt hvad jeg har gjort galt. Jeg har installeret grafikkortet
med de drivere der fulgte med, men det kan s.føli være noget i min BIOS...
ved bare ikke lige hvad?!

Mvh Frank

Fra : iddqdATworldonline.d~

Dato : 21-06-03 13:38

Frank N wrote:
> [...]
> med de drivere der fulgte med, men det kan s.føli være noget i min BIOS...

Jeg gætter på du måske har rester af gamle drivere i dit system, prøv og
afinstallere Radeon driverne og så starte systemet op med en standard
SVGA driver. Og installer derefter driverne igen.

Held og lykke

Bruno

Fra : Frank N

Dato : 21-06-03 13:43

> Jeg gætter på du måske har rester af gamle drivere i dit system, prøv og
> afinstallere Radeon driverne og så starte systemet op med en standard
> SVGA driver. Og installer derefter driverne igen.

Det tror jeg ikke, medmindre Windows selv har fjollet rundt, for PC'en er
helt nyinstalleret her i går aftes.
Men nu prøver jeg lige at hente de nyeste drivere fra ATI's hjemmeside.

Jeg har mere på fornemmelsen at det er noget i min bios - der kan sættes
alverdens ting op mht. AGP, bla. om den skal være 66.66/33.33, 72.73/36.36
eller 80.00/40.00, men det aner jeg ikke hvad betyder.
Der er også en parameter der hedder Graphics Aperture Size hvor jeg kan
vælge MB - ligenu står den på 64MB, men det har ikke umiddelbart hjulpet at
sætte den til 128MB...

Mvh Frank

Fra : Jens V Poulsen

Dato : 21-06-03 13:49

> [...]
> Der er også en parameter der hedder Graphics Aperture Size hvor jeg kan
> vælge MB - ligenu står den på 64MB, men det har ikke umiddelbart hjulpet

Måske det her kan hjælpe:
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=1554

MVH Jens

Fra : Frank N

Dato : 21-06-03 13:49

> Jeg gætter på du måske har rester af gamle drivere i dit system, prøv og
> afinstallere Radeon driverne og så starte systemet op med en standard
> SVGA driver. Og installer derefter driverne igen.

Nu har jeg forsøgt at lægge de nyeste drivere ind fra ATI's hjemmeside, men
det hjalp tilsyneladende ikke. Selv ATI's egen "chimp" demo ser ud til at
køre lidt sløvt...

Mvh Frank

Fra : dk_sz

Dato : 23-06-03 18:00

> med de drivere der fulgte med, men det kan s.føli være noget i min BIOS...
> ved bare ikke lige hvad?!

Download nyeste fra ATI. Søg efter nyere Mobo chipset drivere + Mobo Bios
drivere.
Det har hjulpet mig førhen (med andre kort ganske vist).

mvh
Thomas

Fra : Stig Mogensen

Dato : 23-06-03 16:53

> Tror du har sat noget forkert op. Jeg får 1406 med mit gf4 ti4200 med en
> t-fugl 1400 mhz.

Wot?!?
Jeg får 805 (i 3Dmark03 v330) med nedenstående system(der dualbooter en
windows 2000 prof).

Hmmmm....jeg må fifle lidt rundt, for at finde fejlen.....

/Stig
--
* SuSE Linux 8.1 Prof, KDE 3.0.5, GeForce4 TI-4800SE *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Gismo

Dato : 23-06-03 17:11

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse

> Wot?!?
> Jeg får 805 (i 3Dmark03 v330) med nedenstående system(der dualbooter en
> windows 2000 prof).
>
> Hmmmm....jeg må fifle lidt rundt, for at finde fejlen.....

clocket mit msi gf4 ti4200 til 300 og 520(ram) fra 250 og 450 normalt. Og
kortet er pasivt kølet

2 x 256 ddr kingston pc 2100 og en t-fugl 1402 mhz

Kører stabilt, men giga meget lagg i wc3 i 4on4 når der er storer duel'r !

Gismo

Fra : Stig Mogensen

Dato : 23-06-03 18:01

Og det gjorde jeg så. Med core/ram på 285/602 får jeg nu 1529.

Jeg klikkede løs på "default settings" på alle fanebladende i
grafikindstillingerne, og derefter skruede jeg lidt op for frekvenserne -
pudsigt, men det hjalp.

/Stig

Fra : Gismo

Dato : 23-06-03 19:10

> [...]
>
> Jeg klikkede løs på "default settings" på alle fanebladende i
> grafikindstillingerne, og derefter skruede jeg lidt op for frekvenserne -

Hvilken køling har du på dit grafik kort ? Kan være jeg skal skrue endnu
mere op for mit

Gismo

Fra : Frank N

Dato : 21-06-03 14:05

> Har jeg sat noget forkert op, eller er 3DMark03 bare usandsynligt
krævende?

SÅ fik jeg løst problemet - det hjalp at nulstille indstillingerne på
grafikkortet (det gjorde den nye driver åbenbart ikke), så nu fik jeg en
score på 5560 ... det var jo betydeligt bedre.

Mange tak for hjælpen!

Mvh Frank

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 23-06-03 19:16

On Sat, 21 Jun 2003 14:01:50 +0200, Frank N wrote:

> [...]
>
> Har jeg sat noget forkert op, eller er 3DMark03 bare usandsynligt krævende?

Har du lukket alle andre programmer?
Jeg har erfaret at hvis man har DUMeter kørende, kan der forekomme hak i
samme takt som den opdaterer.

--
Lars

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 25-06-03 22:00

"Frank N" <spam@drunk.dk> wrote in message

> [...]
> 3DMark2003, syntes jeg det hakker ret meget. Jeg får ca. 1892 i score.
>
> Har jeg sat noget forkert op, eller er 3DMark03 bare usandsynligt

Jeg fik ca. 3800 med mit Radeon 9700 Pro siddende i en Win2k baseret Dual P3
1GHz med masser af RAM.

Jeg mener nok jeg havde Catalyst 3.4 drivere installeret - jeg er nu gået
tilbage til DirectX 8.1 og Catalyst 2.4,
hvor jeg har bedre performance - dette kan jeg dog ikke teste via 3DMark03,
da den kræver DirectX 9.

Men bortset fra det, er 3DMark03 en del mere krævende end 3DMark01, hvor du
gerne skulle kunne fordoble
din score.

--

- Zafar Iqbal