strømforsyning
Fra : Claus Larsen

Dato : 21-06-03 13:00

kort fortalt har jeg opgraderet en oprindeligt p2 til en celeron 100 mhz
via upgradeware slot2 adapter.

Kan det tænkes at maskinen vil køre hurtigere hvis jeg udskifter
nuværende strømforsyning på 120 w?

Hilsen Claus

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-06-03 13:01

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 21-06-03 13:32

Claus Larsen wrote:
> kort fortalt har jeg opgraderet en oprindeligt p2 til en celeron 1300
> mhz via upgradeware slot2 adapter.
>
> Kan det tænkes at maskinen vil køre hurtigere hvis jeg udskifter
> nuværende strømforsyning på 120 w?

Hvad mener du?
En 120W PSU er ikke meget, men hvis maskinen er stabil er der vel ingen
problemer?
Jeg har selv en 400W PSU, men tvivler på maskinen er hurtigere end hvis jeg
havde en 300W PSU

strømforbruget afhænger meget af hvad du har i maskinen (harddiske cd-rom,
grafikkort, ram,netkort, raid controller lydkort, tv-kort osv....)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Michael Kristensen

Dato : 21-06-03 14:56

> Kan det tænkes at maskinen vil køre hurtigere hvis jeg udskifter
> nuværende strømforsyning på 120 w?

Hvis spørgsmålet skal forstås, om en større strømforsyning med flere watt
giver større hastighed er svaret nej.

Det svarer til, at en bil skulle kunne køre hurtigere, fordi den havde en
større benzintank.

En for lille strømforsyning medfører stabilitetsproblemer, da
strømforsyneren ikke kan holde spændingen stabil, når der hives for mange
watt ud af den.

mvh - Michael Kristensen

Fra : Claus Larsen

Dato : 21-06-03 16:55

Michael Kristensen wrote:

> En for lille strømforsyning medfører stabilitetsproblemer, da
> strømforsyneren ikke kan holde spændingen stabil, når der hives for mange
> watt ud af den.

Okay. Jeg må sige at maskinen kører meget stabilt. Det må så være mit
gamle bundkort ( soyo sy 6ba III ) der er lidt sløvt efter dagens standard.

Takker for svarerne.

Hilsen Claus

Fra : Klara

Dato : 22-06-03 08:36