Chilimayonaise
Fra : Nette

Dato : 21-06-03 11:19

Hejsa

Vi var ude at spise forleden, og fik serveret noget rigtig lækkert til vores
græske kartofler, nemlig chilimayonaise. Nogen der ligger inde med en god
opskrift på det? Via google.com kan jeg kun finde restuaranter, som har det
på menukortet.

PFT

Nette

Fra : Jimmy

Dato : 21-06-03 15:01

"Nette" <nettesnetpost@hotmail.com> wrote in message
> [...]
vores
> græske kartofler, nemlig chilimayonaise. Nogen der ligger inde med en god

Jeg mener bestemt der for en uge eller to siden var en der efter spurgte
det.

Om ikke andet har jeg set det i Netto i denne uge.

Mvh
Jimmy

Fra : Nette

Dato : 22-06-03 17:37

"Jimmy" skrev i en meddelelse news:7yZIa.3497$iU.935@news.get2net.dk...
> Jeg mener bestemt der for en uge eller to siden var en der efter spurgte
> det.

Det var vidst chilismør?

> Om ikke andet har jeg set det i Netto i denne uge.

Jeps, men det er ikke hjemmelavet...

Nette

Fra : Jimmy

Dato : 22-06-03 17:54

> Det var vidst chilismør?

Nej der tager du fejl.

> Jeps, men det er ikke hjemmelavet...

Det er den ganske givet ikke, men så må du jo afprøve den opskrift jeg
refererer til ovenover

Mvh
Jimmy

Fra : Nette

Dato : 23-06-03 11:22

"Jimmy" skrev i en meddelelse news:galJa.52$aK3.39@news.get2net.dk...

> Nej der tager du fejl.

Nå...

> Det er den ganske givet ikke, men så må du jo afprøve den opskrift jeg
> refererer til ovenover

Som jeg ved første og andet forsøg, inden jeg skrev tilbage til dig, slet
ikke kunne finde:

"Din søgning - chilimayonaise - fandt ikke nogen dokumenter.
"chilimayonaise" gav ingen resultater."

Men tredje gang var lykkens gang, det samme ord, den samme gruppe, nøjagtig
den samme handling og pludselig kunne jeg godt finde den omtalte tråd....
Underligt....

Men mange tak

Nette

Fra : Nette

Dato : 23-06-03 11:24

"Nette" skrev i en meddelelse
> Men tredje gang var lykkens gang, det samme ord, den samme gruppe,
nøjagtig
> den samme handling og pludselig kunne jeg godt finde den omtalte tråd....
> Underligt....

*LOL* opdagede lige, at det faktisk var vores snak her, google refererede
til. Det andet fandt jeg under ordet CHILI....ikke mayonaise

Nette

Fra : Queenie

Dato : 23-06-03 12:01

"Nette" skrev d. 23-06-03 11:24 dette indlæg :

> [...]
refererede
> til. Det andet fandt jeg under ordet CHILI....ikke mayonaise

Når I nu har fået opklaret alt det her, vil I så ikke være søde at
skrive en opskrift? lol Jeg plejer også at få chilimayonaise på
forskellige restauranter, og laver det også selv. Hos os består det af
lige dele creme fraiche og mayonaise blandet med en sur/sød thai
chilisovs (den de også bruger til blæksprutter, rejer osv - fås tit i
Netto)

http://www.kandu.dk/

Fra : Nette

Dato : 23-06-03 16:25

"Queenie" skrev i en meddelelse
> Når I nu har fået opklaret alt det her, vil I så ikke være søde at
> skrive en opskrift?

Selfølgelig, den kommer her:

1- ? fed hvidløg
1 nip salt
3 æggeblommer
4 1/2 dl olivenolie
Finthakkede Jala´peno eller frisk finthakket chili ( hvis du ikke
bruger chili,så brug lidt citronsaft )
Lidt kaffefløde

Tilberedning
Hak hvidløg fint og stød det i en morter med salt og rør æggeblommerne
i .
Tilsæt olien--først et par dråber , derefter i en tynd stråle, når
blandingen er begyndt at blive fin og blank og tyk.
Tilsæt Jalapeno eller finthakket chili efter smag, hvis man ønsker
konsistensen mindre solid ( stærk ), kommes lidt kaffefløde i.

Nette

Fra : Queenie

Dato : 23-06-03 16:50

"Nette" skrev d. 23-06-03 16:25 dette indlæg :

> [...]
> Tilsæt Jalapeno eller finthakket chili efter smag, hvis man ønsker
> konsistensen mindre solid ( stærk ), kommes lidt kaffefløde i.

Tusind tak Nu ved jeg da, hvad jeg skal lave i aften lol

http://www.kandu.dk/

Fra : Svend Andersen

Dato : 23-06-03 17:17

Hvis det der chilimayonaise skal holde sig i længere tid så tror jeg at
jeg ville spare kaffefløden.

hilsen Svend A

Fra : PiaR

Dato : 24-06-03 21:29

10/6 lavede Thomas Sørensen dette link om chili mayo :)

http://makeashorterlink.com/?N63F21905