Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem når jeg formindsker billeder
Fra : Nielsen

Dato : 20-06-03 21:05

Hej I kloge hoveder

Jeg er ofte ude for at skulle formindske et billede, med resultatet bliver
altid noget utydeligt "juks". Se eks. på min hjemmeside
http://www.sitecenter.dk/bess under billeder.

Det første billede (byvåben) skal jeg have formindsket til den størrelse som
byvåben_lille har, men ser bliver ikke pænt.

Hvordan kan det gøres?

mvh
Lisbeth

Fra : Tomasz

Dato : 20-06-03 21:21

> [...]
som
> byvåben_lille har, men ser bliver ikke pænt.

Er det OK
http://brodzikowski.homepage.dk/temp/byvaben_ny.gif

Jeg har lavet den stor byvåben om til gråskale i Photoshop formisket den og
"gemt til Web" som gif.

MVH
Tomasz

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-06-03 21:44

On Fri, 20 Jun 2003 22:21:29 +0200, "Tomasz"
<tomasz_no_spam@privat.dk> wrote:

>http://brodzikowski.homepage.dk/temp/byvaben_ny.gif

>Jeg har lavet den stor byvåben om til gråskale i Photoshop formisket den og
>"gemt til Web" som gif.

Ja, men du har også lavet den betydeligt større end Lisbeths 24*28px.
Det bliver nok sværere når den skal helt derned. Noget antialias?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Tomasz

Dato : 20-06-03 22:16

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, men du har også lavet den betydeligt større end Lisbeths 24*28px.
> Det bliver nok sværere når den skal helt derned. Noget antialias?

Nååå ja,.... jeg har taget det lidt storre billede
Men er det så overhoved muligt, med alle de detaljer. Jeg har forsøgt mig
med at lave den mere skarp
http://brodzikowski.homepage.dk/temp/byvaben_lille_ny.gif

MVH
Tomasz

Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-06-03 11:50

On Fri, 20 Jun 2003 22:44:04 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Ja, men du har også lavet den betydeligt større end Lisbeths 24*28px.
>Det bliver nok sværere når den skal helt derned. Noget antialias?

Det bliver svært at få alle detaljer med når det skal være så småt.
Byvåbnet skal snarere laves mere simpelt, fx fylde træet ud med en ens
farve (måske helt sort), og lave den yderste ramme lidt tykkere.

Kurt Brixen

Fra : Nielsen

Dato : 21-06-03 16:38

"Kurt Brixen" <no_spam_to_brixen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Byvåbnet skal snarere laves mere simpelt, fx fylde træet ud med en ens
> farve (måske helt sort), og lave den yderste ramme lidt tykkere.

Tak for svarene. Jeg kan forstå at det bliver svært at få pænt. Nogle har
spurgt hvorfor billederne dog skal være så små. Jeg har lagt endnu et
billede i
http://www.sitecenter.dk/bess/scrapbog/view.nhtml?profile=scrapbog&UID=10086
for at vise hvad de skal bruges til. Jeg skal lave et brevhovede 17 cm bred
og 2 cm høj med 5 byvåben adresse, telefonnummer m.m. til et lignede
ansøgningsskema. Eksemplet her er lige hurtigt lavet og byvåbnene er taget
fra "min" hjemmeside:
www.vestsoenderjylland.dk blot for at vise hvordan billederne skal bruges.
Jeg har de 5 byvåben i store flotte eksemplarer.

vh
Lisbeth