Cevapsisi
Fra : phk

Dato : 20-06-03 16:16

Jeg har et lille problem ingen kan løse :)

For 20 år siden nød jeg Cevapsisi under mine besøg i Jugoslavien. Det blev
på grillbarer m.m. serveret sammen med noget rødt ketchup-lignende krydderi,
som ingen ved hvad hedder.

Såhh spørgsmålet er: Hvad hedder det? :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 21-06-03 16:36

"phk" <phk@esenet_STOPSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> på grillbarer m.m. serveret sammen med noget rødt ketchup-lignende
krydderi,
> som ingen ved hvad hedder.
>
> Såhh spørgsmålet er: Hvad hedder det? :)

Det er da sikkert bare ajvar. Kan købes hos enhver etnisk grønthandler med
respekt for sig selv. Består (ajvar, altså, ikke grønthandlerne...) så vidt
jeg lige kan huske af aubergine, peberfrugt og hvidløg. Smager forrygende

Mvh Mads

Fra : gch123

Dato : 30-06-03 20:23

"phk" skrev d. 20-06-03 16:16 dette indlæg :
> [...]
krydderi,
> som ingen ved hvad hedder.
>
> Såhh spørgsmålet er: Hvad hedder det? :)

Prøv at læse på denne side
http://www.sitestory.dk/rejser/bled2002/planincu.htm

Mvh
GCH