Ønskes: Russian Blue(?) - Ikke lige nu, me~
Fra : Gibben

Dato : 20-06-03 17:25

<delurk>
Hej d.f.d.k.

Jeg er ret overbevist om, at jeg gerne vil have en - eller måske to *g*
- russere på et tidspunkt (bor desværre i dyrefri lejlighed for
øjeblikket). Og så vil jeg lige nævne det her i gruppen, da det evt.
gerne måtte være en voksen eller tidligere avlskat, og sådan nogen kan
jo dukke op fra tid til anden, ikke? Jeg har nemlig ingen intentioner om
udstillinger eller avl.

De egenskaber, som jeg har hørt russere har ("essensen af kat"!), og som
vil passe mig fint, er: Hengivne over for få, aktive, forholdvist
lydsvage(?). Og allerførst er korthår er et ufravigeligt krav. ("Bare
fordi....! " *s* ). - Jeg har aldrig mødt dem i virkeligheden, så når
det sker, håber jeg de er lige så flotte og elegante som jeg har læst;
billeder er jo kun den halve historie.

Det var bare det!... *s*

--
Simon, 8900 | __o
| _`\ \_
First, learn all the rules. Then break some. | (_)/ (_)

Fra : Niels Peter

Dato : 20-06-03 17:45

Gibben wrote:

> <delurk>
> Hej d.f.d.k.

Lidt supplement til det, du allerede har hørt, indføjet i indlægget:

> De egenskaber, som jeg har hørt russere har ("essensen af kat"!), og
> som vil passe mig fint, er: Hengivne over for få,

Dette gælder især hunnerne. De undtagelser, der findes, er i reglen
hanner ...

> aktive,

som oftest efter moden overvejelse. Russere er fabelagtige til i al
stilhed og ubemærkethed at indsamle alle tilgængelige og nødvendige
informationer, inden de skrider til handling.
De er derfor også umådeligt gode til at manipulere med deres ejer(e).

> forholdvist lydsvage(?).

Ja, i den forstand, at deres stemmer ikke er specielt kraftige. Men de
kan godt lide at småsnakke, og de har som regel en mening om det meste.

> Og allerførst er korthår er et ufravigeligt krav. ("Bare
> fordi....! " *s* ). - Jeg har aldrig mødt dem i virkeligheden, så når
> det sker, håber jeg de er lige så flotte og elegante som jeg har læst;

De er endnu flottere og elegantere i virkeligheden. Elegancen ligger
nemlig for en stor del i deres motorik, som kun vanskeligt lader sig
beskrive i tekst og billeder.

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Gibben

Dato : 21-06-03 08:54

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote:

> [...]
>informationer, inden de skrider til handling.
>De er derfor også umådeligt gode til at manipulere med deres ejer(e).

he-he! Fedt.

>De er endnu flottere og elegantere i virkeligheden.

Det ér katte jo!

>Elegancen ligger
>nemlig for en stor del i deres motorik,

Og det er dét jeg holder allermest af (i modsætning til for eksempel den
overvældende mængde 'kluntede' hunde - no offence). Så hvis russere er
creme de la creme er det jo kun endnu bedre!

Tak for dit bidrag.

--
Simon, 8900 | __o

Fra : Coffea ramosa

Dato : 21-06-03 21:02

> Jeg er ret overbevist om, at jeg gerne vil have en - eller måske to *g*
> - russere på et tidspunkt (bor desværre i dyrefri lejlighed for
> øjeblikket).

Vi er i samme båd, jeg har også en blå russer højt på ranglisten. Selvom jeg
også gerne vil se den sibirske skovkat før jeg tager endelig stillig.

Men ok, da min kone er russer så bliver det måske lige i overkanten :)

Bor også i dyrefri lejlighed...