Cabinets Portrait - Fotografisk Atelier
Fra : Leif Rasmussen

Dato : 20-06-03 16:26

Mon jeg kunne være så heldig, at der blandt nyhedsgruppens læsere skulle
være en der havde adgang til Bjørn Ochsners bog om fotografer i Danmark, og
som dermed kunne fortælle mig hvor og hvornår "Cabinets Portrait -
Fotografisk Atelier" var aktiv?

Måske har det forbindelse til fotograf Albert T. H. Hillebrandt,
Skomagergade 35 i Roskilde. Hvis ja, var det så før, samtidigt med eller
efter?

På forhånd tak.

Leif Rasmussen

Fra : Brian Jensen

Dato : 20-06-03 22:29

In article <GCFIa.27099$Jp3.1112586@news010.worldonline.dk>,
leifrasmussen@tiscali.dk says...
> [...]
> være en der havde adgang til Bjørn Ochsners bog om fotografer i Danmark, og
> som dermed kunne fortælle mig hvor og hvornår "Cabinets Portrait -

Jeg har netop hentet bøgerne med fotografer til 1920 så sent som i dag,
men kan ikke finde Cabinets Portrait. Heller ikke under Hillebrandt er
det nævnt.
Jeg har dog kun skimmet bogen, men kan lige kigge lidt nøjere efter i
morgen hvor jeg skulle have god tid til det.

Mvh
Brian Jensen

Fra : Regnar Simonsen

Dato : 25-06-03 20:04

Jeg har også lige lånt Ochsners bøger - men kan heller ikke finde noget
"Cabinets Portrait".
Der står dog ikke hvad A. Hillebrandts atelier i Roskilde hedder - han var
der kun i 1863 og 1864.
Hans atelier lå i "Palaisgården indad Porten tilvenstre".
Fra 1865 til ca. 1890 havde han forskellige ateliere i København.

--
Hilsen
Regnar Simonsen

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 26-06-03 20:41

Hej Regnar - og Brian.

> [...]

RS> atelier lå i "Palaisgården indad Porten tilvenstre". Fra 1865 til ca.
RS> 1890 havde han forskellige ateliere i K¢benhavn.

Det var dog en fornem adresse at have: Palæet. Det kan være at lokalarkivet
Roskilde sidder inde med de relevante oplysninger.

--

Mvh. Leif (fhv. roskildenser) - leif@nightcall.dk