Hvad fylder 1 times tv på harddisken?
Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-03 14:06

Hvis man køber et tv kort til ens computer, der kan gemme tv som MPEG, hvor
meget fylder så en times TV ca?

Fra : Bo

Dato : 20-06-03 14:19

Michael Kristensen wrote:
> Hvis man køber et tv kort til ens computer, der kan gemme tv som
> MPEG, hvor meget fylder så en times TV ca?

Kommer an på hvilken kvalitet du gemmer i.
På mit Ati 8500DV 1 times optagelse ca.
VCD kvalitet 650 MB
SVCD kvalitet 1150 MB
DVD kvalitet 3800 MB

Fra : Michael Kristensen

Dato : 20-06-03 14:25

> Kommer an på hvilken kvalitet du gemmer i.
> På mit Ati 8500DV 1 times optagelse ca.
> VCD kvalitet 650 MB
> SVCD kvalitet 1150 MB
> DVD kvalitet 3800 MB

Det var også hvad jeg regnede med, men sælgeren i Zietch påstod at det
fyldte 20-30 GB per time.

Fra : Mogens

Dato : 20-06-03 14:33

On Fri, 20 Jun 2003 15:25:17 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Det var også hvad jeg regnede med, men sælgeren i Zietch påstod at det
>fyldte 20-30 GB per time.

Det er rå, ukomprimeret AVI og ikke MPG filer han taler om så.
Det er nemlig noget der fylder.

mvh Mogens

Fra : Peter T.

Dato : 20-06-03 14:36

Michael Kristensen wrote:

> Det var også hvad jeg regnede med, men sælgeren i Zietch påstod at det
> fyldte 20-30 GB per time.

Det gør det også, hvis du arbejder med professionelt tv-udstyr, som man gør
hos de store tv-stationer (jeg husker desværre ikke hvad deres formater
hedder). Og godt nok har zitech mange underlige dimser i deres
varesortiment, men næppe noget af den tunge kaliber. Så jeg undrer mig
over, hvorfor han kommer med de tal. :)

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Jonny Jensen

Dato : 30-06-03 23:40

-SNIP-
> Så jeg undrer mig
> over, hvorfor han kommer med de tal

Så kunne han jo sælge et par ekstra diske, evt et raid array...

Jonny.

Fra : Preben

Dato : 01-07-03 00:06

Jonny Jensen wrote:

> -SNIP-

> Så kunne han jo sælge et par ekstra diske, evt et raid array...

Det kommer an på om det gemmes ukomprimeret, i MPEG2, MPEG4, DivX eller
hvad man nu benytter. Bemærk dog at computeren skal have en hvis
"størrelse" for at kunne komprimere realtime i MPEG4 eller DivX. Det er
ikke lige noget man gør med sin gamle 400 MHz PII.

Hvis det er ukomprimeret film, vil det nok være langt over 20-30GB. Har
ikke lige regnet med det, og det er lang tid siden jeg lige har haft en
ukomprimeret film - har faktisk kun arbejdet med en bestemt type Motion
JPEG, men som også fyldte rimelig pænt.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-06-03 23:42

Michael Kristensen skrev :

> Det var også hvad jeg regnede med, men sælgeren i Zietch påstod at det
> fyldte 20-30 GB per time.

20 GB pr time er DigitalVideo (DV), som er enkeltbilleder i jpeg kvalitet
størrelsen er 720x 576 pixels.
Så det er såmænd rigtigt nok! MPEG fylder noget mindre.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 25-06-03 14:08

Michael Lund Sørensen wrote:

> 20 GB pr time er DigitalVideo (DV), som er enkeltbilleder i jpeg kvalitet
> størrelsen er 720x 576 pixels.
> Så det er såmænd rigtigt nok! MPEG fylder noget mindre.

Man skal ikke gøre sig klog på billed formater hvis man nævner JPEG og
kvalitet i samme sætning ;)

(Det samme gælder forøvrigt for MPEG 1 og kvalitet)

Dennis

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-06-03 23:40

Michael Kristensen skrev :
> Hvis man køber et tv kort til ens computer, der kan gemme tv som MPEG,
hvor
> meget fylder så en times TV ca?

Det har jeg på min side
http://www.gromit.dk/dvd/