Mentha Smithiana
Fra : P.Nielsen

Dato : 19-06-03 19:15

Hej igen

Nu rammer jeg måske lidt ud over gruppens rammer men, Mentha smithiana er
det mynte.

På forhånd tak.

Fra : Rømer

Dato : 19-06-03 20:15

Jeg tror, det er en kulturmynte - pebermynte hedder mentha piperita og
spearmint hedder mentha spicata - men jeg kender den ikke. Smith's
mynte...det må være noget "hitte på'et noget."

Fra : Felix

Dato : 19-06-03 21:51

On Thu, 19 Jun 2003 20:14:34 +0200, P.Nielsen wrote:

>Nu rammer jeg måske lidt ud over gruppens rammer men, Mentha smithiana er
>det mynte.

Ja, det er en MENTHA x Smithiana Rubra = Raripila –Minze
sakstet fra <http://www.immengarten-jaesch.de/sortimentsl.html>

Google lidt, og få mange andre links.

Du skal nok spørge i hus- og havegruppen hvis du vil vide mere.

m. v. h.

Fra : P.Nielsen

Dato : 19-06-03 22:42

"Felix" skrev i en meddelelse

> Ja, det er en MENTHA x Smithiana Rubra = Raripila -Minze
> sakstet fra <http://www.immengarten-jaesch.de/sortimentsl.html>
>
> Du skal nok spørge i hus- og havegruppen hvis du vil vide mere.

Njah, jeg ville jo gerne vide hvilke retter den kan bruges i, hvis ...

Fra : Felix

Dato : 19-06-03 23:46

On Thu, 19 Jun 2003 23:41:30 +0200, P.Nielsen wrote:

>Njah, jeg ville jo gerne vide hvilke retter den kan bruges i, hvis ...

Her må jeg blive dig svar skyldig. Hvis du søger på Google får du
tusindvis af svar.

Generelt kan du bruge mynte til te, i is, som naturmedicin og
selvfølgelig som krydderi i kødretter, salater og kager.

Der findes mange varianter af mynte, som hver især egner sig til
forskellige retter; men den variant du nævner kender jeg ikke
nogen egnede opskrifter til.

Men du spurgte kun om planten *var* en slags mynte, og det er
den.

m. v. h.