Sidste nat med kliken
Fra : Tommy

Dato : 19-06-03 12:52

Genså denne klassiker på video i weekenden.

Det er en vidunderlig film. Og det morsomme er jo, at den udkom i 1973
og beskriver året 1962.

Det skete godt nok meget på de ti år, inden for områder som
sexualmoral, sociale omgangsformer, tøjmode, musik, biler og politik.

Hvis man i 2003 skulle lave en film, der skulle foregå i 1993, ville
man jo stort set ikke kunne se forskel, med mindre man har et eller
andet specialkendskab til bilmodeller eller popmusik.

VH

Thomas

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 19-06-03 13:45

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-06-03 14:01

Magnus Dreyer <dinsdale@diku.dk> writes:

> En anden ting er vores brug af mobiltelefoner, så ganskevist også
> eksistrede men var slet ikke det teenage fænomen det er nu.

Næh. Når jeg ser en film af lidt ældre dato, hvor en person leder
efter en telefon, får jeg altid det der korte, korte "hvorfor bruger
han ikke mobiltelefonen"-indfald..
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Lothario

Dato : 19-06-03 19:00

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> Næh. Når jeg ser en film af lidt ældre dato, hvor en person leder
> efter en telefon, får jeg altid det der korte, korte "hvorfor bruger
> han ikke mobiltelefonen"-indfald..

Det samme her. I mange film bruger de altid pagere. Men egentlig ikke noget
jeg har noget statistik over.

Moe

Fra : Peter Lind

Dato : 19-06-03 15:00

"Tommy" <tommyk@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> man jo stort set ikke kunne se forskel, med mindre man har et eller
> andet specialkendskab til bilmodeller eller popmusik.

Tja, som to andre postere nævner, så var Internettet og mobiltelefoner ikke
hver mands eje i 1993.
Clinton var lige blevet præsident i USA, ingen havde nogen interesse for
statslederes seksuelle eskapader.
Der var stor arbejdsløshed, ingen drømte om at man kunne blive til noget
inden for tele eller it-branchen.
Ingen gik og klagede over at der var halvnøgne mænd og kvinder på
reklameplakater.
Pigernes bluser og bukser mødte hinanden på midten.
Det var mest piger der havde piercinger, og dengang hed det blot huller i
ørerne.
Pia Kjærsgaard var fuldstændig ukendt blandt den almindelige befolkning, og
Glistrup var stadig politiker.
Der var ikke bygget nogle fancy glas-palæer langs havnefronterne.
Narkotika bla. ecstacy var noget de færreste havde kontakt med, endsige
kendskab til.
Danmark havde lige vundet EM, men ingen huskede melodi grand prix vinderen.
Lars von Trier var stadig en excentrisk filmskaber, som kun de færreste
havde kendskab til. Danske film var stort set ikke-eksisterende, bortset fra
hjernelamme folkekomedier.
Bortset fra Bille August havde danske film stort set ikke vundet nogle
priser af betydning.

Man kunne ikke drømme om at forfølge en kongelig person, bare for at få
billeder til sit sladderblad.
Det danske politi kunne aldrig nogensinde finde på at skyde efter
demonstranter (hvis filmen altså foregår før den 18.maj 1993).

Så, jo, lidt er der faktisk sket - det er bare svært at se når man står midt
i det.

Mvh
Peter Lind
-der også synes at Sidste nat med kliken er en fantastisk film, og har svært
ved at tro at det er samme instruktør, som nu foretrækker blå baggrunde
fremfor skuespillere.

Fra : Thomas

Dato : 19-06-03 19:31

> [...]
> ved at tro at det er samme instruktør, som nu foretrækker blå baggrunde

For at tage det sidste først, så ved jeg ikke lige hvad du mener, men
det er måske noget med "Star Wars".

Du opremser en masse ting, og selvfølgelig har du ret, der er bestemt
sket meget; specielt inden for det teknologiske område.

Men jeg synes ikke det kan sammenlignes med den revolution, der skete
i de sociale omgangsformer i tresserne.

VH

Thomas

Fra : A.And

Dato : 20-06-03 00:48

Jah, jeg føler mig så oldnordisk når folk får en fjernskrivermeddelelse i en
gammel film og andre spørger:
"Hvad i alverden er en fjernskriver?"

De Bedste Hilsner

Lars

TODD ER FLOT 35 ER SNOT

Fra : Torben Simonsen

Dato : 20-06-03 00:56

"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> writes:

> TODD ER FLOT 35 ER SNOT

Hehe, sejt citat. Det vil jeg huske at viderebringe til mine
70mm-entusiastiske bekendte.

--
-- Torben.

Fra : A.And

Dato : 20-06-03 11:05

"Torben Simonsen" <ts@biograferne.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe, sejt citat. Det vil jeg huske at viderebringe til mine
> 70mm-entusiastiske bekendte.
>
> --
> -- Torben.

Så kan Du passende også bruge denne her:

TODD-AO IS THE REEL THING!

De Bedste Hilsner

Lars