XP Temp!
Fra : Lasse

Dato : 18-06-03 21:11

Hejsa

Jeg har lige slukket for de fire kabinet blæsere i mit kabinet, da jeg ikke
gad høre på dem længere!

Før var min computer ved max load 40 / 52 (Motherboard/CPU)
Nu er den 41 / 61, sker der noget ved dette??? Den burde jo kunne holde til
85 grader hvis det skulle være rigtigt. Og jeg kan OVERHOVEDET ikke høre min
computer mere :) Kun lige når harddisken brummer lidt! Men det er pisse
lækkert...

I kan se mit hardware her; http://lasn.1go.dk/comp.htm
Hvis i skal bruge det til noget.

CPU køleren er en AMD Barton 3000+ In a Box køler, som er lille og lydløs!
Hvilket er meget rart... :)
GF4 køleren er standard, og som faktisk ikke siger noget. PSU køleren siger
heller ikke ret meget.
Og der er jo passiv køling på bundkortet, så alt i alt er det jo meget godt.

Så jeg håber at CPUen kan klare de 62 grader ved MAX LOAD, hvilket jeg også
tror den kan, men vil gerne lige være helt sikker.

Med venlig hilsen
Lasse Nygaard

Og på forhånd tak.

PS. Den skal IKKE overclockes ...

Fra : Leony

Dato : 19-06-03 15:17

"Lasse" <lasn@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> OVERHOVEDET ikke høre min computer mere :) Kun lige når harddisken
> brummer lidt! Men det er pisse lækkert...

Hvis computeren bliver for varm, så bliver den ustabil.
Hvis din computer ikke går ned i tide og utide, så er der ikke nogle
problemer med temperaturen.

Du kunne evt prøve 2 kabinetblæsere ved 7 volt.
Det kunne måske sænke temperaturen en anelse uden at det støjer for
meget.
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm#7V
Hvis du helt vil slippe for blæserstøj, så er der ingen grund til
ovenstående. 60 grader er ikke alarmerende.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/