Maxtor harddisk (opd.)
Fra : Jimmi F.G. Paulsen

Dato : 23-11-00 01:56

Det er netop lykkedes mig at lave 4 brugbare partitioner på min 20
Gb internt IDE Maxtor-harddisk. Jeg fandt ud af at når man skal
lave partitioner, så skal man tage den mindste først.

Men nu har jeg så et nyt irriterende problem, for ganske vist kan
jeg nu skifte mellem de forskellige partitioner, men lukker jeg min
iMac (Rev.B med 96 mb ram) ned, så kan jeg ikke starte op på
nogle af partitionerne. Det er kun hvis jeg har valgt den mindste
partition (grunddisken) som startdisk at den gider. for ellers bliver
skærmen grå og så skal jeg slukke og tænde på stikkontakten og
starte op igen på en boot-CD.

Jeg bruger Apples Diskværktøj til at lave partitioner og harddisken
står som master, hvor jumperne står på J50 og J46.

Jeg har indstalleret Mac OS 9.04 på alle partitioner men dog kun
midlertidig, indtil jeg har fundet fejlen.

Partitionernes størrelse: ca. 2Gb, 1Gb, 500 mb og 16 Gb.

Lige for tiden overvejer jeg at købe en ny harddisk.

Er der nogen der kan hjælpe?

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 24-11-00 23:14

Hej Jimmi

Jimmi F.G. Paulsen <jfgp@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Partitionernes størrelse: ca. 2Gb, 1Gb, 500 mb og 16 Gb.
>
> Lige for tiden overvejer jeg at købe en ny harddisk.

Hvis dine jumper settings er som du beskriver, så er det nok det der er
problemet. Den ene skal sidde på J50 og den anden imellem J48 og J46
øverst. Jeg har selv indstalleret en Maxtor HD flere gange (læs 2) og
det har fungeret upåklageligt hver gang.

--
Venlig hilsen Nicolai Brandt
Folkemusikcentret: http://home.mira.dk/~fmch