Hvalp springer op af skabene
Fra : Ronny Bertelsen

Dato : 18-06-03 17:25

Vi har filmet vores hvalp,når den er alene hjemme, hunden er 15 uger gammel.

Problemet er, den hopper op af køkken skabene, men kun når den er alene
hjemme; og så er det jo ikke nemt at irettesætte den..

Hvad gør vi ?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh.

R.B

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 18-06-03 17:38

> Problemet er, den hopper op af køkken skabene, men kun når den er alene
> hjemme; og så er det jo ikke nemt at irettesætte den..

Hej

Svarer lige på den med at hoppe op af skabene senere hvis ikke nogen af de
gæve hoveder svarer inden!

....Vil bare lige sige _Pas På_ med komfuret! Min søster og svoger fik næsten
brændt huset af fordi deres hun havde fået tændt komfuret imens den var selv
hjemme. Heldigvis skete der minimal skade og hunden var glad da de kom hjem,
men el-kedel, emhætte og området omkring var brændt!

Vi slukker _altid_ for kraft-gruppen inden vi går hjemmefra! Man kan aldrig
være for sikker!;)

--
Rinnie

Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)
Se mine dejlige hunde på:
http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Ronny Bertelsen

Dato : 20-06-03 20:15

"Rinnie Ilsøe" <admin@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Se mine dejlige hunde på:
> http://www.flatcoated-retriever.dk
>
> Ok glæder mig til svaret, for det er lidt fustrende at se.
Tak for rådet ang. komfuret

RB

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 21-06-03 02:05

> Ok glæder mig til svaret, for det er lidt fustrende at se.
> Tak for rådet ang. komfuret

Hov, ja den havde jeg helt svedt ud...

Her kommer det så...

Den nemmeste løsning vil være hvis i kan lukke hunden et sted hen hvor der
ikke er skabe den kan hoppe op af. Det hele gælder nemlig om at undgå
konflikter. Kan i ikke det, så fjern alt hvad der kan ha' den mindste
interesse fra bordet, så hunden ikke får noget ud af at hoppe op. Den har
muligvis haft held med at få fat i noget spændende på et bord over skabene
engang? Sørg desuden for at hunden har en fast plads at sove på der hvor den
er selv og læg så nogen ting ud den kan hygge sig med på gulvet. Evt. nogen
tyggeben (_ikke_ dem med knuder... En af mine hunde har været ved at blive
kvalt i en af knuderne der røg af engang!!) noget tov, hundelegetøj, gemte
godbidder osv.

Hunden _er_ kun 15 uger (Ja, med mit langsomme svar er den jo nok
efterhånden blevet 16 uger! Hæhæ) så jeg er ret sikker på at når den bliver
lidt ældre og mere sikker i hvad den må og ikke må, så stopper det!

Held og lykke!

Fra : Ronny Bertelsen

Dato : 21-06-03 11:24

> [...]
>
> --
> Rinnie
>
> Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)

Håber på der bliver bedre..

RB