Hjælp til Soltek SL-75FRN2-L ??
Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 18-06-03 16:26

Hej Ng.

Har lige et par ? ang.dette bundkort før jeg trykker Bestil

1.Det kan køre FSB 400 Mhz / DDR 400??
2. Har set at det kan have problemer med AMD Palomino XP cpu´er (0.18
micron ) ???
3.Kan jeg stadig bruge mit gamle Geforce2 GTS x4 AGP ??? Mener der er noget
med strømstyrke i AGP port ???
3.1 Er en Palomino XP 1800+ cpu låst på multiplier ?? og kan den låses op
med blyantstreger, ligesom en Duron med L1 broerne ???
4.Er der USB2.0 porte ???

På forhånd tak...

--
Mvh Tommy Christiansen aka [SANTA]-Cinnober
Formand for Foreningen SantaClan

Fra : CeeJay

Dato : 18-06-03 20:35

> 1.Det kan køre FSB 400 Mhz / DDR 400??

Så vidt jeg husker - ja.

> 2. Har set at det kan have problemer med AMD Palomino XP cpu´er (0.18
> micron ) ???

Nej. Jeg kender ikke til nogen problemer.

> 3.Kan jeg stadig bruge mit gamle Geforce2 GTS x4 AGP ??? Mener der er
noget
> med strømstyrke i AGP port ???

Der er noget med strømstyrke , men du behøver ikke bekymre dig - bundkortet
kan godt køre 4x AGP

> 3.1 Er en Palomino XP 1800+ cpu låst på multiplier ?? og kan den låses op
> med blyantstreger, ligesom en Duron med L1 broerne ???

Ja , den er låst.
Og nej den kan ikke låses op med blyant .. du skal bruge epoxy og ledende
maling eller en tusch med ledende "farve"
En Thunderbird kan låses op med blyant og en Thoroughbred samt en Barton
låser bundkortet op helt af sig selv.

> 4.Er der USB2.0 porte ???

Det er der vidst på alle Nforce2 baserede bundkort.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-06-03 23:41

On Wed, 18 Jun 2003 17:26:00 +0200, [SANTA]-Cinnober
<cinnober@santaclan.dk> wrote:

> Hej Ng.
>
> Har lige et par ? ang.dette bundkort før jeg trykker Bestil
>
> 1.Det kan køre FSB 400 Mhz / DDR 400??
uden problemer. Jeg har lige samlet et system med en barton 2500+. Det
system kører 200fsb (400) med en multiplier på 11. Det svarer til 3200+.
Rammen er Crucial pc3200 som kører ved cas 222

> [...]
> micron ) ???
> 3.Kan jeg stadig bruge mit gamle Geforce2 GTS x4 AGP ??? Mener der er
Det er kun gamle 2XAGP kort som har problmer.
> 3.1 Er en Palomino XP 1800+ cpu låst på multiplier ?? og kan den låses op
> med blyantstreger, ligesom en Duron med L1 broerne ???
Hvorfor køber du ikke en Barton 2500+ den koster ikke ret meget. Og den er
låst op.

> 4.Er der USB2.0 porte ???
Jep der er 2 på kortet og du kan udvide med 4 mere. Men der følger ikke
connectors med, de skal købes seperat.

Det er et rigtig godt kort. Jeg kan kun anbefale det på det varmeste.
Eneste problem er at det mangler monterings huller omkring soklen. SÃ¥ du
kan ikke bruge f.eks. en alpha 8045 eller SLK900

/Thomas