Missen hoster
Fra : Thïngmand

Dato : 18-06-03 08:56

En gang i mellem, får vores mis nogle hoste ture, hvor den ligger sig helt
fladt hen af jorden og kommer med nogle kraftige host - som om den har noget
galt i halsen. Jeg gik ud fra det var hårboller, men der kommer ikke noget
op? Efter 7-8 host har den det fint igen??

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 18-06-03 09:28

Har du snakket med din dyrlæge om det?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra - Opdræt af Norske Skovkatte
http://www.shunozahra.dk

Fra : Jernladyen

Dato : 19-06-03 00:38

"Thïngmand" skrev d. 18-06-03 08:56 dette indlæg :
> [...]
> Thïngmand
> www.thingmand.dk
> Vores voksne katte kan også finde på at hoste nogle/en del gange, uden
der kommer noget op. Men på et eller andet tidspunkt i løbet af samme
dag eller næste dag, hoster de en kæmpemæssig hårbolle op. Har din kat
adgang til græs/kattegræs?? Ellers er det formodentlig problemet - må vi
da håbe. Hvis den har græs, bør du få den tjekket hos dyrlægen. Men det
skulle du måske under alle omstændigheder, hvis det er p.g.a. hosten,
den ligger fladt hen af gulvet.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thïngmand

Dato : 19-06-03 08:22

> Men på et eller andet tidspunkt i løbet af samme
> dag eller næste dag, hoster de en kæmpemæssig hårbolle op. Har din kat
> adgang til græs/kattegræs??

Den kan gå ud og ind som det passer den, så det kan jo godt være at den
hoster dem op uden for...

Den ligger ikke fladt hen af gulvet som om den er ved at dø, men går ned i
knæ og strækker sig ud mens den hoster, ligesom for at rette "returvejen"
ud.

Men jeg vil lige spørge min dyrlæge ved lejlighed

--
Thïngmand
www.thingmand.dk

Fra : Kurt Henningsen

Dato : 20-06-03 21:36

Jeg har Sebastian, som nu er over 16 år gammel.
Allerede da han var et 1/2 år gammel begynste han at hoste meget.
Også han lagde sig flat på gulvet med kraftige tørre host.
Men efter 7-8 host var det over.
Han har mange gange været hos dyrlæger, der dog ikke har kunnet finde nogen
årsag.
Han har hostet i alle årerne, nogen gange flere gange om dagen.
Der kan være pauser på op til 14 dage hvor han ikke hoster.

Kurt Henningsen