TVkort: Avertv Media model 103 probs
Fra : Jesper Frehr

Dato : 30-03-01 12:39

Købte et TVkort: Avertv Media model 103 i Bilka.

Det ser fint ud. Jeg kan se TV og mit Videokamera tager fien billeder MEN...
Jeg kan ikke optage med lyd på!!

Alle De AVI'er der bliver optaget mangler lyden. Hva' pokker skal jeg
gøre???

Jesper Frehr

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-03-01 13:08

"Jesper Frehr" <jesper@frehr.dk> wrote in message
> [...]
MEN...
> Jeg kan ikke optage med lyd på!!
>
> Alle De AVI'er der bliver optaget mangler lyden. Hva' pokker skal jeg

Prøv at nedsætte optagelse af lyden til 22khz, bemærk dog at lyden vil være
meget svag.

AVer kortenes lyddel er faktisk ret noget skod. Selv ved TV modtagelse er
der utrolig meget susen ved stereo. Og man kan ikke tvinge kortet til mono,
selvom dette påstås i manualen.

--
Bjarke Andersen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 30-03-01 20:49

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> AVer kortenes lyddel er faktisk ret noget skod. Selv ved TV modtagelse er
> der utrolig meget susen ved stereo. Og man kan ikke tvinge kortet til
__________________

Leg og leg og juster med alle instillinger i Windows...du har glemt noget...

MVH

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-03-01 09:14

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message
> Leg og leg og juster med alle instillinger i Windows...du har glemt
noget...

Der er altså ikke mange indstillinger der kan justeres for kortet i Winnie!

Det eneste hvor der kan styres ting er i AVer control centeret, og de fleste
indstillinger er for billedet.

--
Bjarke Andersen

Fra : N/A

Dato : 01-04-01 00:17

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-04-01 00:17

"Morten Bo Jensen" <layer3*nospam*@worldonline.dk> wrote in message
> Du skal sende lyden til lydkortet... Selve TV kortet kan IKKE sende lyden
> andre steder ehn end sit eget lyd udtag... Fra denne udgang skal du altså
> have en signal vej videre til dit lydkort !!

Yeap, og mit SB AWE 32 kort har ok lyd, medens stereo lyden fra AVer sucks.

Dette blev også diskuteret for ca. et år siden, hvor andre ejere af AVer's
TV-kort havde samme problemer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dragon

Dato : 12-04-01 01:29

> Yeap, og mit SB AWE 32 kort har ok lyd, medens stereo lyden fra AVer
sucks.

Ja, AverMedia har nogle problemer dér. Smid en scartadapter bagi videoen og
snup lyden derfra det lyder meget bedre.

Dragon

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-04-01 09:23

"Bjarke Andersen" <bjoeg@bjoeg*spammer*.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget...
>
> Der er altså ikke mange indstillinger der kan justeres for kortet i

Hmm..ærgerligt..jeg fandt ud af, mit mangel på lyd
skyldtes en simpel justeringsfejl i "åbn instillinger for lydstyrke"...

MVH