Findes der lister over Politibetjente?
Fra : Woody

Dato : 17-06-03 21:10

Jeg har fundet min farfars data i en FT fra 1880 på Lokalhistorisk
arkiv i Give. Der ser jeg han har været Polleti (stavet sådan)
Landbetjent, landmand og husfader.

Jeg vil meget gerne vide noget mere om ham, mon der findes en slags
arkiv om landbetjente??

Med venlig hilsen og tak

Jens Gibe

Fra : Flemming Svendsen

Dato : 18-06-03 15:01

> mon der findes en slags arkiv om landbetjente??
>
> Med venlig hilsen og tak
>
> Jens Gibe
************
Jens Gibe.
Tidligere fandtes
"Politihistorisk Selskab" -
Polititorvet 14
1588 København V

Det blev stiftet 1. nov 1979
Prøv der.

I lighed med andre fag findes en STAT i to bind indeholdende politifolk:
"Dansk Politistat", og en uhyre interessant og fængslende (undskyld) bog om
det danske politi's historie: "I LOVENS NAVN" med undertitlen "Københavns
Politi gennem tiderne" kan du sikkert finde antikvarisk på Nettet.
Ligeledes Politistaten ved jeg af og til er til salg antikvarisk.

Begge kan med karen ski også lånes på bibliotekerne.
Hilsen Flemming Svendsen Korsør.