udgående e-mail og Sonofon Internet
Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-06-03 20:06

Jeg har Sonofon Internet til min mobil, og har nu også fået GPRS til at
virke, kan modtage e-mail, men når jeg forsøger at sende, så kommer de
ikke fram
Sonofon siger at det er fordi jeg kun kan sende e-mail fra min mobil
til andre @mail.sonofon.dk kan det virkelig være sandt?
Eller er der nogen der har fået det til at virke?

Hvis det vitterlig er tilfældet at sådan er det, hvad så med Telemore
kan man sende mail fra en telefon på Telemore?
Kan man få en SMS når man har modtaget en e-mail hos telemore?

Ivar Madsen

Fra : JMo.

Dato : 17-06-03 21:25

Ivar Madsen <news-@milli.dk> wrote in

> Jeg har Sonofon Internet til min mobil, og har nu også fået GPRS til at
> virke, kan modtage e-mail, men når jeg forsøger at sende, så kommer de
> ikke fram

Hvilken SMTP-server har du angivet? Det skal normalt være en SMTP på eget
netværk, for at undgå åbne relays. Dvs. i dit tilfælde skal det være
Sonofons SMTP (hvad den så end hedder )

Fra : Ivar Madsen

Dato : 17-06-03 21:36

JMo. skrev Tirsdag den 17. juni 2003 22:25 i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvilken SMTP-server har du angivet?

Den Sonofon oplyser.

> Det skal normalt være en SMTP på
> eget netværk, for at undgå åbne relays. Dvs. i dit tilfælde skal det
> være Sonofons SMTP (hvad den så end hedder )

Det normale er at bruge en SMTP hos den ISP man er koblet op til, her
har Sonofon bare valgt ikke at levere en jeg kan bruge

Ivar Madsen

Fra : JMo.

Dato : 17-06-03 23:12

> Det normale er at bruge en SMTP hos den ISP man er koblet op til, her
> har Sonofon bare valgt ikke at levere en jeg kan bruge

Øuda..

Det lyder godt nok utroligt hvis det er sandt... Og der er jo nok ikke
nogle mobilos'er der kan finde ud af noget SMTP AUTH??

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-06-03 23:21

"Ivar Madsen" <news-@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

<Klip>

> Hvis det vitterlig er tilfældet at sådan er det, hvad så med Telemore
> kan man sende mail fra en telefon på Telemore?
> Kan man få en SMS når man har modtaget en e-mail hos telemore?

Om du har Sonofon eller Telmore er sådan set underordnet i denne
forbindelse.
Det afhænger af din ISP (Internetudbyder) i dette tilfælde Sonofon.
Det er mobiloperatøren der bestemmer OM du kan komme på nettet eller ej
men det er din ISP der bestemmer hvad du kan når du er på nettet.
Hvis Sonofon har besluttet kun at gøre det muligt at sende til
andre @sonofon.dk eller hvad de nu hedder så er løsningen blot at skifte
ISP.
Her vil jeg anbefale TDC (et standard abb. og endelig ikke et basis abb. da
der ikke
er mulighed for opkald via mobiltelefon på dette abb.) som jeg selv bruger
og som virker fint med
både Sonofon og Telmore son mobiloperatør. Der er imidlertid op til flere
gode grunde til at skifte til Telmore
(som jeg også selv har). Alene prisen vs. dækning er MEGET bedre hos Telmore
og jeg ved hvad jeg snakker om
for jeg har prøvet dem begge og Telmore er i alle henseende bedst og
billigst plus nu har de
high speed data hvilket klart forbedre forholdende når man vil sende mails
eller gå på nettet via mobilen
og så er prisen meget mere fornuftig.

Steven.

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.

Fra : JMo.

Dato : 18-06-03 00:14

"Steven Nybo Andersen" <steven@1977privat.dk> wrote in

> Om du har Sonofon eller Telmore er sådan set underordnet i denne
> forbindelse.

Vel ikke helt i denne forbindelse, da Ivar gerne ville på via GPRS?

> Det afhænger af din ISP (Internetudbyder) i dette tilfælde Sonofon.
> Det er mobiloperatøren der bestemmer OM du kan komme på nettet eller
> ej men det er din ISP der bestemmer hvad du kan når du er på nettet.

Ja, men i GPRS-sammenhæng vil ISP og MO jo være den samme.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-06-03 06:13

Steven Nybo Andersen skrev Onsdag den 18. juni 2003 00:20 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Om du har Sonofon eller Telmore er sådan set underordnet i denne
> forbindelse.

d.d. NEJ, Telemore har ikke GPRS.

> [...]
> ej men det er din ISP der bestemmer hvad du kan når du er på nettet.
> Hvis Sonofon har besluttet kun at gøre det muligt at sende til

Og når vi snarker om at sende e-mail fra mobilen (ikke fra en computer
koblet til mobilen, men mobilen's e-mail klient)

Ivar Madsen

Fra : Jensb

Dato : 18-06-03 01:08

> [...]
> kan man sende mail fra en telefon på Telemore?
> Kan man få en SMS når man har modtaget en e-mail hos telemore?

Endnu engang et eksempel på at udbyderne bare burde nedlægge deres
kundeservice, for den er alligevel INTET værd. De aner ikke hvad de snakker
om, og istedet for at indrømme det, så lirer de sådan en gang fis af.

Jeg har sonofon GPRS, og bruger Sonofons SMTP server, og det virker ganske
fint, og jeg kan sagtens sende til andre domæner. Det ville da også være
fuldstændig uacceptabelt hvis det virkelig ikke var muligt. Jeg kan
simpelthen ikke forstå hvordan medarbejderen kan finde på sådan en historie.

Jensb

Fra : Steffen Villadsen

Dato : 18-06-03 17:11

Hvis du angiver: mail.sonofon.dk som udgående mailserver (SMTP) så
fungerer det!! Det er en skrøne at det kun skulle være muligt at sende til
andre SONOFON kunder....!!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 18-06-03 19:50

Steffen Villadsen skrev Onsdag den 18. juni 2003 18:10 i
dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvis du angiver: mail.sonofon.dk som udgående mailserver
> (SMTP) så fungerer det!! Det er en skrøne at det kun skulle være
> muligt at sende til andre SONOFON kunder....!!

I lørdags sendte jeg en, den kom igennem, men mandag, tirsdag, og lige
nu, har jeg sendt nogen, de når ikke fram.

Ivar Madsen