Erfaring i amerikanske brokere
Fra : Thomas

Dato : 30-03-01 11:35

Hej,

jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at benytte et amerikansk
brokerfirma (eks. Datek) ? Jeg synes at de amerikanske aktier er mere
interessante og mere volatile. Yderligere har børsen åbent når man har fri
fra arbejde..

I første omgang vil jeg høre om der er nogen der har erfaring fra de
forskellige netfirmaer, og hvad jeg lige præcis skal fokusere på når jeg
vælger broker.

På forhånd tak.

mvh.
Thomas

Fra : Bafomet

Dato : 30-03-01 17:07

Datek er glimrende for en hobby-spekulant. Det virker bare og er billigt. Du
skal blot være opmærksom p, at du ikke kan trække beløb på mindre end USD
1000 hjem, mied mindre du lukker kontoen,
Tjek andre på www.fool.com eller www.thestreet.com

Fra : Thomas

Dato : 30-03-01 20:02

Hej igen,

tak for oplysningen.

Mvh.
Thomas

Fra : Anders Mork

Dato : 04-04-01 08:25

> [...]
> skal blot være opmærksom p, at du ikke kan trække beløb på mindre end USD
> 1000 hjem, mied mindre du lukker kontoen,

Det der med at man kun kan traekke beloeb stoerre end 1000 USD hjem er da
vist ikke helt rigtigt.... Kan man ikke bare skrive en check fra Datek
kontoen med det udleverede checkhaefte?

Check i oevrigt ogsaa http://www.gomez.com, hvor der er sammenligninger af
forskellige brokere.

../Anders

Fra : Bafomet

Dato : 04-04-01 15:49

"Anders Mork" <anders_mork@iname.com> wrote in message
> Det der med at man kun kan traekke beloeb stoerre end 1000 USD hjem er da
> vist ikke helt rigtigt.... Kan man ikke bare skrive en check fra Datek
> kontoen med det udleverede checkhaefte?

Hvilket udleverede checkhæfte til danske investorer bosiddende i Danmark?

Fra : Anders Mork

Dato : 08-04-01 11:34

> Hvilket udleverede checkhæfte til danske investorer bosiddende i Danmark?

Du skal selv bede om checkhaeftet via account services > checking. Det har
ikke noget at goere med om du bor i Danmark eller ej. Det eneste problem ved
at overfoere penge til DK paa den maade er at din bank nok vil have ca.
80-100 DKK for at indloese en udenlandsk check.

../Anders