PHPSESSID ??
Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 17-06-03 13:51

Hejsa..
Jeg har før brugt sessions i php, uden problemer.. Men nu er den pludseligt
begyndt at skrive PHPSESSID=75e99cacb9ef270f25b2bb13aad183c2 oppe i Url adr
feltet..
hvordan kan det være.. hvordan kan jeg få det væk..?
mvh Kasper B.

Fra : Ulrik NIelsen

Dato : 17-06-03 14:04

Kasper B. Rasmussen wrote:
> Hejsa..
> Jeg har før brugt sessions i php, uden problemer.. Men nu er den pludseligt
> begyndt at skrive PHPSESSID=75e99cacb9ef270f25b2bb13aad183c2 oppe i Url adr

Det er sikkert fordi den server du køre på har sat trans_sessid = 1,
dvs, at alle urler automatisk omskrives så sessionid'et bliver appended
hvis session motoren er startet.

enten skal du få trans_sessid sat til 0, eller benytte dig af fulde
urler (ex: http://bla.bla.dk/?sjdhkf=tsdf, og ikke bare /?sjdhkf=tsdf )

--
excuse of the day : Bad user karma.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Kasper B. Rasmussen

Dato : 17-06-03 17:44

> [...]
> hvis session motoren er startet.
>
> enten skal du få trans_sessid sat til 0, eller benytte dig af fulde

Vil det sige at hvis den bliver sat til 0, vil der i url'en bare stå
www.adr.dk, og sessions stadig være startet...

Fra : Ulrik NIelsen

Dato : 17-06-03 18:50

Kasper B. Rasmussen wrote:

> Vil det sige at hvis den bliver sat til 0, vil der i url'en bare stå
> www.adr.dk, og sessions stadig være startet...

ja, men så skal session cookies være sat til 1

Fra : Emerik Schultz-Peter~

Dato : 19-06-03 10:09

> enten skal du få trans_sessid sat til 0, eller benytte dig af fulde
> urler (ex: http://bla.bla.dk/?sjdhkf=tsdf, og ikke bare /?sjdhkf=tsdf )
> --

Super Ulrik!
Det viste sig også at være svaret på mit problem. Jeg har skrevet et indlæg om
mine besværligheder med at få valideret en PHP fil i XHTML, men nu er jeg ud
over dette problem, PHPSESSID ikke bliver skrevet i URL længere.

MVH Emmer

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne