Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP photosmart 935
Fra : martin nielsen

Dato : 16-06-03 21:36

en batteriaflader eller et digital kamera ?

jeg har købt et digital kamera i dag,det første jeg har haft.... 3699kr i
el-giganten.
som sagt det første jeg har,jeg ved sådan et sluger batteri som bare fand..
men kan det passe at man bare skal zoome et par gange,tage 10-15 billeder
slette et par stykker og så er de 2 medfølgende "photo lithium" batterier
løbet tør ?
i så fald er jeg glad for at kameraet kan oplade batterierne samt køre over
lysnettet..... (bare ikke skide fedt når jeg skal til tyrkiet om 2 måneder)

er HP photosmart 935 en batteri sluger eller er det bare mit kamera der er
probemer med ?

et måske off topic emne,der står 1600 mAh på de 2 NiMH opladelige batterier
der medfølger,er det hvor kraftige de er ?

håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe....

På forhånd tak

Martin...........

Fra : Kispus

Dato : 16-06-03 23:24

> [...]
>
> På forhånd tak
>
> Martin...........
>
> Glem ALT om alm. batterier, den korte tid er helt normal,
og dem du har på 1600 er også ok, du kan få 2000,
men så er de jo noget dyrere.
Så køb du en pakke med 4 stk. af dem du har (og sørger for at
ha dem opladet) så er du godt kørende
Mvh. John

Fra : martin nielsen

Dato : 17-06-03 04:21

"Kispus" <kispus@bluemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men så er de jo noget dyrere.
> Så køb du en pakke med 4 stk. af dem du har (og sørger for at

altså 2000 mAh ?
jeg ved at det er svært at måle men hvor meget forskel er der på 1600 mAh og
2000 ??

de andre der fulgte med!! kan det passe at de løber så hurtigt tør selvom
det er lithium batterier de andre og bare fordi de ikke er opladelige ?
det er jo "Photo lithium" ?

Martin........

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 17-06-03 06:05

jeg ved at det er svært at måle men hvor meget forskel er der på 1600 mAh og
2000 ??

Det er skam ikke så svært, med 2000 mAh har du 400 mAh mere at gøre godt
med, du skulle derfor kunne lave 25% mere med dit kamera. Jeg kender ikke
lige opladeren i HP Photosmart 935, men det kunne måske tænkes at der kunne
vindes lidt ved at købe en ordenligt oplader (som jo også først aflader
batterierne), og derved få det optimale ud af dine batterier...

Jeg tror at de fleste herinde vil foreslå www.batterier.dk som stedet man
kan købe "billige" batterier og opladere, men der er sikkert også andre
steder..

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Kispus

Dato : 17-06-03 09:01

"René Ernst Nielsen" <cigarer@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg tror at de fleste herinde vil foreslå www.batterier.dk som stedet man
> kan købe "billige" batterier og opladere, men der er sikkert også andre

Jeg vil da give René ret i at du får lidt mere ud af dem på 2000, men i mit
tilfælde er det nu ligemeget med de 25 %, jeg har 8 genopladelige samt 2
ladere.
En rigtig god spareidé er, hvis dit kamera understøtter det, at sætte
kameraet til
IKKE at vise billed på LCD skærmen ved opstart, skærmen er en rigtig
strømsluger,
og benytte søgeren, hvis du da har sådan en. (Mange af de "Billige" kameraer
har ikke søger)
Du kan forøvrigt se mine batterier og lader i dk.binaer: "Ikke et
selvportræt"

Mvh. John

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 17-06-03 09:51

"martin nielsen" <martinvn21@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> et måske off topic emne,der står 1600 mAh på de 2 NiMH opladelige
batterier
> der medfølger,er det hvor kraftige de er ?

Jeg kan se at du har fået nogle svar, og jeg vil egenlig bare give dem ret.
Jeg ved ikke lige hvor meget "guf" der skulle være i et sæt "photo lithium"
batterier, men har du ikke prøvet de NiMH batterier, og hvor længe holder
de? Husk lige på at de skal oplades/aflades en fem-seks gange før de virker
optimalt. Den lader til 200,- og de panasonic batterier på www.batterier.dk
(som i øvrigt leverer gratis) kan jeg varmt anbefale. Jeg bruger 4xAA på
1600 mAh (panasonic) i mit A40 og de holder snildt til 130 billeder (så har
jeg fyldt mit kort), alle med lcd skærm tændt, flere med blits og flere
gennemsyn. Jeg kender dog ikke HP's forbrug.

mvh Frank

Fra : William A. Husted

Dato : 17-06-03 10:27

> Jeg kender dog ikke HP's forbrug.

Hewlett Packard har ikke været særlig heldige med deres kameraer - når det
gælder strømforbrug. Det er alt alt for stort, og harmonerer slet ikke med
styrken af almindelige AA batterier. På dette område kan Hp stort set lære
noget af alle andre mere "vandte" digitalkameraproducenter. Canon er et
glimrende skoleeksempel på god batterilevetid. Jeg præsterede selv, over 1
måned, at lade mit G2 3 gange alt mens jeg tog i omegnen af 700 billeder +
alle dem der aldrig blev til noget. Desuden Er jeg fast bruger af
LCD-skærmen, zoom og hele svineriet. Hp har virkelig god billedkvalitet, men
mht. batterilevetid kan jeg kun sige Hp go home, Canon (og andre) sparker
røv.

Evt. kan man læse en udførlig test af 935'eren på følgende:
http://www.eaid.dk/testcenter.php?action=vis&id=37

Venligst

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Kispus

Dato : 17-06-03 12:13

> [...]
> røv.
>
> Evt. kan man læse en udførlig test af 935'eren på følgende:

Hvor ER det dejligt at se et godt svar, og så oven i bøbet
med link-fint !!
John