Hvilke DDR-Ram?
Fra : Unlock I Horsens / O~

Dato : 16-06-03 21:36

Hvilken hastighed DDR-Ram skal der bruges til en P4 - 1,6 Northwood?

De skal sidde på et 400/533 mhz bundkort

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 16-06-03 22:08

"Unlock I Horsens / Ole" <unlock@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken hastighed DDR-Ram skal der bruges til en P4 - 1,6 Northwood?
>
> De skal sidde på et 400/533 mhz bundkort

PC2700

Peter Ulriksen

Fra : No1

Dato : 17-06-03 10:30

> PC2700

Hvis der ikke skal overclockes, er PC2100 vel tilstrækkeligt, ikke?

Fra : Unlock I Horsens / O~

Dato : 16-06-03 22:56

Hvilket bundkort vil I anbefale?

Det skal max koste 5-600 kr og onboard vga og audio kan sagtens undværes

Fra : Leony

Dato : 17-06-03 12:42

> Hvilket bundkort vil I anbefale?

Bundkortgruppen giver sikkert flere bud end du får her.

> Det skal max koste 5-600 kr og onboard vga og audio kan sagtens
> undværes

http://www.edbpriser.dk/hardware/bundkort.asp
Søg på Socket 478 og sæt max pris til 600 kr, så får du masser af
muligheder.

Vælg et der opfylder dine krav mht udstyr (lyd, vga osv), sørg for at
det har Intel chipset og hold dig til kvalitetsmærkerne på markedet
(Asus, Abit, Soyo, Aopen, Epox m.fl.), de små (PCchips, DFI m.fl.)

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Svend .Tveskæg.

Dato : 17-06-03 15:01

On Mon, 16 Jun 2003 23:55:58 +0200, "Unlock I Horsens / Ole"
<unlock@tdcadsl.dk> wrote:

>Hvilket bundkort vil I anbefale?
>
>Det skal max koste 5-600 kr og onboard vga og audio kan sagtens undværes

Du skal ihvertefald ikke købe ram hos Føniks Computer på Falkoner
Alle, de sælger PC2700 ram der ikke kan køre PC2700 uden at der opstår
data korruption på mit A7N8X deluxe.

Fra : Peter Pan

Dato : 17-06-03 16:30

"Unlock I Horsens / Ole" <unlock@tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvilken hastighed DDR-Ram skal der bruges til en P4 - 1,6 Northwood?
>
> De skal sidde på et 400/533 mhz bundkort

Der er ikke noget der SKAL bruges. Du kan bruge hvad du har lyst til.

FSB hastigheden på 100 MHz (3,2 GB/s) gør at ram konfigurationer op til
PC3200 ram vil kunne udnyttes fuldt ud. Alt over PC3200 (eller dual channel
konfigurationer over PC1600) giver mere båndbredde end processoren kan
udnytte, så det er begrænset hvad det giver.

Mit gæt er at det er dit bundkort der giver dig flest begrænsninger, og hvis
det ikke giver nogen, så gå efter PC3200

Mvh
Anders