Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Coolpix 3100 - batteriproblem
Fra : Per

Dato : 16-06-03 16:11

Hej nyhedsgruppe,

Jeg har lige købt et som ovenfor nævnt, men har det problem med de
medfølgende Nikon genopladelige batterier, at kameraet giver meddelelsen
(ikonet) for lav batterispænding, selvom batterierne er fuldt opladte.

Det er IKKE firmwaren, den er gal med på mit kamera, jeg har opdateret til
den ver 1.2. som ligger på nettet på Nikons hjemmeside!!!!!

Nogen erfaringer? Er det kameraet, den er gal med? Eller??

Mvh

Per

Fra : Claus Smith

Dato : 16-06-03 16:58

Hvor mange gange har du opladet batterierne?

Ved min Coolpix 2100, der skulle batterierne have et par opladninger for at
være optimale.

Claus Smith

Fra : Per

Dato : 17-06-03 05:34

Hej!

Jeg har opladt Nikon-batterierne 4 gange - i den medfølgende lader...skal
man mon købe en mere intelligent lader, jeg tror ikke, den medfølgende både
aflader og lader HELT op...Kamerahuset har solgt mig nogle bedre batterier,
nemlig FRIWO exclusiv starline 2000 - men de virker vist ikke helt perfekt i
den medfølgende Nikon-lader...

Mvh

Per

Fra : Claus Smith

Dato : 17-06-03 07:24

Hvis du ikke bruger din coolpix 3100 ret meget så er den lader som følger
med fin nok, hvis du derimod bruger mange batterier, så vil det godt kunne
svare sig at købe en bedre lader.

Men efter 4 opladninger så burde dine batterier kunne holde strøm på
kameraet lang tid.

Jeg kan tage en hel del billeder inden det begynder at vise batteri
indikatoren, så prøv evt. med nogle andre batterier end de originale.

Claus Smith

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 18-06-03 19:56

"Per" <humanbe(remove)@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den ver 1.2. som ligger på nettet på Nikons hjemmeside!!!!!
>
> Nogen erfaringer? Er det kameraet, den er gal med? Eller??

Hej Per
Mit originale Kodak batteri ville heller ikke modtage opladning fra starten.
Jeg troede, at det var defekt og henvendte mig derfor til leverandøren.
Han anbefalede at jeg skulle prøve at tænde og slukke under opladningen
(chocke batteriet) for at starte opladningen..
Det viste sig at være korrekt, batteriet har nu holdt til ca. 2.500
billeder, og det holder til 100-200 billeder pr. opladning.
Hilsen
Jørgen