Online nyhedsbrev
Fra : Christian

Dato : 16-06-03 10:14

Jeg har brug for at sende eksempelvis
www.xxdomæne.dk/nyhedsbrev-juni03.html
ud som nyhedsbrev

Dertil skal jeg bruge en PHP funktion som kan besøge side og
genere den String af Html-kode som jeg så kan sende som HTML
e-mail.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-06-03 10:16

Christian wrote:
> [...]
>
> Dertil skal jeg bruge en PHP funktion som kan besøge side og
> genere den String af Html-kode som jeg så kan sende som HTML

Hvis der ikke er billeder er det rimeligt nemt...
$html=implode('', file('http://www.dom.dk/nyhedsbrev-juni03.html'));

:)
mvh
Johan

Fra : Christian

Dato : 16-06-03 10:26

Og hvad hvis der er billeder?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 16-06-03 10:29

Christian wrote:
> Og hvad hvis der er billeder?

Jah, så er det straks værrere...
Hvis billederne ligger i samme mappe så findes der klasser der kan
hjælpe dig... Kan anbefale:
http://www.phpguru.org/mime.mail.html

Den har nogle forskellige funktioner som er ret brugbare :)

mvh
Johan