Er min strømforsyning stor nok?
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 16-06-03 06:41

Jeg har lige bestilt følgende kabinet hos Studiedata:

Antec 1080AMG Performance Plus
....og en strømforsyning:
HEC 300W ATX Ultra Silent

Der står på deres side at der ikke medfølger PSU (selvom fabrikanten siger
der gør), så jeg bestilte én på 300W. I mellemtiden er jeg blevet i tvivl om
det er nok til at trække mit grej. Jeg har et Asus P4P800 bundkort, Radeon
9600 Pro, én harddisk, 1x DVD, 1x brænder, et SCSI-kort og måske et lydkort
(jeg ved endnu ikke om jeg sætter det i). Udover det, skal den trække de to
fans der er installeret i kabinettet på forhånd.

Spørgsmålet er nu: Får jeg strømproblemer?!

Læs mere on kabinettet her:
http://www.antec-inc.com/pro_details_enclosure.php?ProdID=91082

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 16-06-03 07:45

Mikkel Selsøe Sørensen wrote:

> [...]
> HEC 300W ATX Ultra Silent
>
> Der står på deres side at der ikke medfølger PSU (selvom fabrikanten siger

Det er muligt at de tager den ud og sælger den separat.
Det er jeg ikke sikker på at de "må" for Antec - jeg kunne endvidere
forestille mig, at der heller ikke bliver betalt moms af de Antec PSU'er
der bliver taget ud og solgt på den måde. (andet end den moms der er
betalt i forvejen for kabinettet).

Jeg ville gå dem meget på klingen ang. hvorfor den ikke følger med, når
Antec siger den gør.

> I mellemtiden er jeg blevet i tvivl om
> det er nok til at trække mit grej. Jeg har et Asus P4P800 bundkort, Radeon
> 9600 Pro, én harddisk, 1x DVD, 1x brænder, et SCSI-kort og måske et lydkort

Hvilken processor? (en processor er den mest strømslugende komponent i
en pc)

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 16-06-03 15:30

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> wrote in message

Radeon

> Hvilken processor? (en processor er den mest strømslugende komponent i
> en pc)

Det er en Intel Pentium 4 2.4Ghz Soc 478 BOXED / 800, dvs. 800Mhz frontside
Bus.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-06-03 00:55

Mikkel Selsøe Sørensen wrote:

> Det er en Intel Pentium 4 2.4Ghz Soc 478 BOXED / 800, dvs. 800Mhz frontside
> Bus.

Den bruger jo ca. 80 Watt alene - der skal en 400 Watt PSU til, eller en
380 Watt Antec.