Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jeg har brug for hjælp.. (valg af digitalk~
Fra : Lindes

Dato : 15-06-03 21:22

Jeg er ved at købe digitalkamera, så jeg har været rundt ved de lokale
fotohandlere for at se kameraerne live, men er efterhånden blevet godt og
grundig forvirret over alle de muligheder der er at vælge imellem ) - og
af forhandlernes modstridende meninger om diverse kameraer - det er kun de
kameraer som de har på lager der er gode..

Jeg har nogle krav til kameraet; (ikke alle er lige vigtige)
Min. 3 Megapixel
Min. 3 x zoom
Skal kunne tage billeder tæt på (af dyr, børn osv.)
Skal tage billeder hurtigt efter hinanden
Automatiske programmer
Manuel indstilling
Zoom-knap må gerne sidde ved pegefinger
Helst beskyttende glas på skærm
Optage film med lyd
Batterier - skal have lang holdbarhed
Lader - gerne separat lader (ikke i kamera)
Kort - det skal være hurtigt

Jeg vil gerne have et Canon eller Olympus, og har kigget på følgende
modeller:

Canon S50 (5 megapixel, 3x zoom), Pris: 4.880,-
Canon IXUS 400 (4 megapixel, 3x zoom), Pris: 4.210,-
Canon A 70 (3.2 Megapixel, 3x zoom), Pris: 2.870,-
Olympus C 4000Z (4 megapixel, 3x zoom), Pris: 3.620,-
Olympus C 50Z (5 megapixel, 3x zoom), Pris: 4.330,-

Er der nogle kameraer jeg har overset ??
Hvordan kan man egentlig gennemskue hvilke kameraer der har det bedste optik
?? er det virkelig kun en tillidssag mellem køber og forhandler ??
Kan jeg ikke få jeres meninger om de forskellige kameraer ???
Jeg har tjekket rundt på nettet og fundet de forskellige rewiews, men har
brug for nogle konkrete råd til at tage det endelige valg.. På forhånd
tusind tak for hjælpen..

Mvh Charlotte

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 16-06-03 08:08

Hej Charlotte

Se dog lidt tilbage i alle de svar som gennem tiden allerede er givet.

Morten

Fra : Lindes

Dato : 16-06-03 15:26

"M. G. Nielsen." <mgnELEFANT@vip.cybercity.dk> skrev :
> Hej Charlotte
>
> Se dog lidt tilbage i alle de svar som gennem tiden allerede er givet.
>
> Morten

Jamen for pokker Morten.. det har jeg da gjort de sidste par uger, men er
stadig meget i tvivl..

Mvh Charlotte

Fra : Peter T.

Dato : 16-06-03 08:23

www.dpreview.com

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Lindes

Dato : 16-06-03 15:36

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev :

> www.dpreview.com
>
> --
> Mvh. Peter T.

Hej Peter

Tak for linket.. men der har jeg altså også været..

Det jeg har mest brug for lige nu, er nok lidt oplysninger om hvordan man
kan se hvilket glas/optik der er godt/mindre godt osv. (jeg mener ikke
f-værdien)..
Og hvordan kameraerne er at håndtere i brug osv..

Jeg har virkelig brugt en masse tid og energi på at tjekke kameraerne ud på
nettet.. også forsøgt at kigge i butikkerne.. MEN..
Det er jo knap nok man kan få lov til at holde kameraerne hos forhandlerne..
Var inde i Photocare (Viborg) for at se hvordan kameraerne er n live (var
også meningen at handle der, hvis servicen var god).. Men "nej, vi tager
skam ikke kameraerne ud af glasmontrene... - før du har besluttet hvilken en
du vil købe" det var beskeden (og servicen) man får derinde.. Ja undskyld
mig, men hvad gir' i..
Mit svar var så: "Ja så kan jeg fortælle dig, at det i hvert fald ikke er
hos jer jeg vil købe mit kamera"

Tænk at sælge kameraer, og at man så ikke engang vil ulejlige sig med at
vise kunderne produkterne.. Er dette normalt ???

Mvh Charlotte

Fra : Flare

Dato : 17-06-03 10:18

> [...]
>
> Tænk at sælge kameraer, og at man så ikke engang vil ulejlige sig med at
> vise kunderne produkterne.. Er dette normalt ???

Nej naturligvis ikke. Står du i en butik og vil købe en kamara, kommer du jo
til at give mere for det. En del af denne merpris (bør) være at du får
kyndig vejledning og mulighed for at få produktet i hånden. Så hold dig væk
derfra.

Mvh
Anders

Fra : Lindes

Dato : 17-06-03 11:31

"Flare" <dct_flare@hotmail.com> skrev:
> [...]
> til at give mere for det. En del af denne merpris (bør) være at du får
> kyndig vejledning og mulighed for at få produktet i hånden. Så hold dig

Ja, det har jeg også bestemt mig for at gøre..
Det der nok undrer mig mest er, at jeg normalt kommer der og får fremkaldt
billeder

Mvh Charlotte

Fra : *gavtyven*

Dato : 16-06-03 13:21

Jeg har lige købt og fået mit Canon Ixus 400 på ebay.com til 3400kr leveret
incl alt

Fra : Lindes

Dato : 17-06-03 11:48

"*gavtyven*" <trads@pcFJERN.dk> skrev
> Jeg har lige købt og fået mit Canon Ixus 400 på ebay.com til 3400kr
leveret
> incl alt

Det virker meget billigt.. Er der ikke noget med moms osv., når man køber
på ebay ??

Mvh Charlotte

Fra : Jørgen

Dato : 16-06-03 13:18

Jeg har lige købt et Canon S50. Bl.a pga. en 1 1/8" display, som jeg synes
er vigtig. Derudover har det 5mpix og 3x optisk zoom. Jeg købte det i New
York til $520,- samt et san 256 mb. $65,- . Jeg tror ikke man går helt galt
i byen med sådan et.

Mvh
j.andersen

Fra : Lindes

Dato : 17-06-03 11:45

"Jørgen" <jaxxx6@hotmail.com> skrev:
> [...]
> er vigtig. Derudover har det 5mpix og 3x optisk zoom. Jeg købte det i New
> York til $520,- samt et san 256 mb. $65,- . Jeg tror ikke man går helt

Jeg kigger også meget på dette kamera )

Hvordan er det i brug ? er du tilfreds med billeder, funktioner osv ??

Mvh Charlotte

Fra : Uffe Siliam Jensen

Dato : 16-06-03 17:31

Du har overset et meget vigtigt kamera, nemlig Konica KD-500Z.
Det er lille og alle tiders. Det fås til små 5000 kr. se det på
www.konica.dk

Fra : Karen E

Dato : 16-06-03 23:23

Jeg kan varmt anbefale Olympus 5050z - det er et fremragende camera.

Fra : Lindes

Dato : 17-06-03 11:49

"Uffe Siliam Jensen" <siliam@mail1.stofanet.dk> skrev ...
> Du har overset et meget vigtigt kamera, nemlig Konica KD-500Z.
> Det er lille og alle tiders. Det fås til små 5000 kr. se det på
> www.konica.dk

Jeg vil lige tjekke det også )
Tak for hintet..

Mvh Charlotte

Fra : Karen E

Dato : 16-06-03 23:25

"Lindes" <charlote@mail.tdcadsl.dk> wrote in message news:<3eecd503$0$24673$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Jeg har tjekket rundt på nettet og fundet de forskellige rewiews, men har
> brug for nogle konkrete råd til at tage det endelige valg.. På forhånd

Hej Charlotte - jeg kan varmt anbefale Olympus 5050z - det er et
fantastisk godt camera.

Fra : Lindes

Dato : 17-06-03 11:32

"Karen E" <engelbreth@c.dk> skrev :
> Hej Charlotte - jeg kan varmt anbefale Olympus 5050z - det er et
> fantastisk godt camera.

Okay, jeg prøver at kigge lidt nærmere på det..

Mvh Charlotte