Atkins kostplan/snacks
Fra : Mai Espersen

Dato : 15-06-03 18:59

Hej NG
Jeg går og overvejer at starte på Atkins. Dog har jeg lidt svært ved at
forholde mig til den. Er der nogen der ligger inde med en kostplan de vil af
med ville det være dejligt?
Jeg arbejder langt fra min bopæl og skal derfor pokkers tidligt afsted og
kommer derfor også ret sent hjem. Mangler derfor en snack i løbet af
eftermiddagen, hvor jeg bliver ret sulten. Nogen forslag??? (
Det skal helst være noget man kan tage med sig...)
Hilsen Mai

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-06-03 19:10

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg går og overvejer at starte på Atkins. Dog har jeg lidt svært ved at
> forholde mig til den. Er der nogen der ligger inde med en kostplan de vil
af
> med ville det være dejligt?

Prøv at kigge på bogen "Low Carb - den sikre vej til vægttab" af Amanda
Cross
http://www.ppforlag.dk/dk/bog-lowcarb.html

I den finder du tre menuer - hver til 14 dage.

> Mangler derfor en snack i løbet af
> eftermiddagen, hvor jeg bliver ret sulten. Nogen forslag??? (
> Det skal helst være noget man kan tage med sig...)

Hårdkogte æg?
Tun på dåser?
Sardiner på dåse?
Makrel på dåse?
Fetaost?
Lækker skinke?
Kold kylling?
Oliven?
Ostebidder. (skær af din yndlingsost)

Så vidt jeg ved er det intet af det, der indeholder kulhydrat. Ikke i store
mængder i hvert fald.

Kan også anbefale dig at anskaffe Fatlow - www.fatlow.dk
Uanset man vil tælle det ene eller det andet, er Fatlow et nemt og enkelt
program at bruge til tælleri og kontrol af, hvad man spiser. Og det er dansk
og tillige billigt. Du kan prøve det gratis før du køber.

Mvh. Lisbeth

Fra : Peter Holm

Dato : 24-06-03 15:05

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> Oliven?
> Ostebidder. (skær af din yndlingsost)
>
> Så vidt jeg ved er det intet af det, der indeholder kulhydrat. Ikke i

Hvilke grønsager er det man gerne må spise på Atkins-kuren?

Mvh
Peter

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-06-03 17:25

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke grønsager er det man gerne må spise på Atkins-kuren?

Alle .... så vidt jeg har forstået.
Hvis du altså blot holder dig under grænsen på 20 gram kulhydrat om dagen i
startfasen.

Jeg vil anbefale dig at anskaffe det danske ernæringsprogram Fatlow.
Meddet kan du nemt følge med i, hvad forskellige fødevarer indeholder af
fedt, protein, kulhydrat, alkohol, fiber, kalorier m.m.

Du vil dermed nemt kunne holde øje med både enkeltfødevarer og dit totale
indtag af kulhydrater og andet..

Du kan downloade en prøveversion på www.fatlow.dk

Mvh. Lisbeth

Fra : sune vuorela

Dato : 24-06-03 22:52

En der kalder sig "Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> skrev:

>Hvilke grønsager er det man gerne må spise på Atkins-kuren?

Agurk, peberfrugt, broccoli, blomkål, squash og mange mange flere -
men det er dem jeg anvender ved den slags lejligheder.

--
Sune

Fra : sune vuorela

Dato : 15-06-03 19:23

En der kalder sig "Mai Espersen" <mai@maise.dk> skrev:

> [...]
>forholde mig til den. Er der nogen der ligger inde med en kostplan de vil af

Inger Hvidtfeldt og Benny Pedersen har udgivet en bog der hedder
Lækker mad uden kulhydrater.

Der er mange gode opskrifter i den

Men primært lever jeg af salat og en god bøf om aftenen
til frokost en madpakke med salat med masser af feta, solsikkekerner,
skinketern og masser af olivenolie

> [...]
>eftermiddagen, hvor jeg bliver ret sulten. Nogen forslag??? (
>Det skal helst være noget man kan tage med sig...)

Flæskesvær - mums!

Disse salamier i snacktykkelse. I netto hedder de Sally salami snack
og står ved kassen. I andre supermarkeder hedder de knaberle og står
enten sammen med ostehaps eller ved kødet.

Ostehaps er forøvrigt også godt - ligeså er anden ost

Solsikkekerner

skiveskåret pålæg - hvis der er noget du godt kan lide

tun - gerne i olie

Det var lige hvad jeg primært bruger.

--
Sune

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-06-03 19:23

> [...]

> Jeg går og overvejer at starte på Atkins. Dog har jeg lidt svært ved at
> forholde mig til den. Er der nogen der ligger inde med en kostplan de vil

Fandt lige denne kostplan, der vist ligger tæt op af Atkins.
Du kan nok selv moderere den, ifald den ikke passer helt til Atkins-metoden.

http://www.debedstevine.dk/omegametoden/omegamenu.pdf

Mvh Lisbeth

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 15-06-03 20:52

[Mai Espersen | Sun, 15 Jun 2003 19:58:33 +0200]

Hejsa,
>Jeg går og overvejer at starte på Atkins. Dog har jeg lidt svært ved at
>forholde mig til den. Er der nogen der ligger inde med en kostplan de vil af
>med ville det være dejligt?

Der er faktisk ikke nogen fast kostplan, og du må i teorien spise hvad
du vil, når blot du begrænser dit indtag af fordøjelige kulhydrater.

Og ikke for at være afvisende, men Atkins kommer du bedst i gang med
hvis du læser bogen der beskriver dieten i detaljer - den koster incl.
forsendelse fra f.eks. Amazon.co.uk mindre end 100 kroner.

>Jeg arbejder langt fra min bopæl og skal derfor pokkers tidligt afsted og
>kommer derfor også ret sent hjem. Mangler derfor en snack i løbet af
>eftermiddagen, hvor jeg bliver ret sulten. Nogen forslag??? (

Der er mange muligheder, bogen giver også mange ideer, men typisk er en
snack flæskesvær (både de fedtede og de luftige), forskellige former for
nødder (mandler, macadamia etc.), ost, kogte æg og f.eks. salamisnack
(hvad jeg spiser).

Best regards,
Rene' (Denmark)
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk