Nyt grafikkort - er Radion 9500 PRO OK?
Fra : Mons

Dato : 15-06-03 15:49

Jeg overvejer at skifte mit Gforce 2 ud.
Da jeg de sidste år har brugt Gforce har jeg ingen erfaringer med Radeon
kortene, men kan se i diverse tests at de generelt yder bedre, især i høje
opløsninger.

Jeg overvejer et Radion 9500 PRO da det rent prismæssigt passer mig fint.

Men hvilken producent skal jeg vælge, eller er de alle lige gode?

Der var en der fortalte at der kunne være problemer med VIA´s chipset. Mit
motherboard er et ASUS A7V 333. Vil det kunne volde problemer?

Mogens

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 15-06-03 16:39

"Mons" <m_jxx@poxxst10.telexxx.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg overvejer et Radion 9500 PRO da det rent prismæssigt passer mig fint.
>
> Men hvilken producent skal jeg vælge, eller er de alle lige gode?

TYAN! Har selv et, og det er et superkort klar til overclocking fra
producenten og med softwarestyring af blæseren.

http://shorterlink.com/?HRI6T4

> Der var en der fortalte at der kunne være problemer med VIA´s chipset. Mit
> motherboard er et ASUS A7V 333. Vil det kunne volde problemer?

Kører selv med VIA KT266a, og det giver ihvertfald ikke problemer her.

V.h.

Mads

Fra : Simon Kamber

Dato : 15-06-03 17:51

On Sun, 15 Jun 2003 17:39:21 +0200, "Mads Holmer-Jensen"
<m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote:

>TYAN! Har selv et, og det er et superkort klar til overclocking fra
>producenten og med softwarestyring af blæseren.
Er det også noget ved hvis man ikke lige har lyst til at overclocke
det?

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 15-06-03 18:46

"Simon Kamber >>mail.com>" <simon_kamber@hot<<<REMOVE> wrote in message

> Er det også noget ved hvis man ikke lige har lyst til at overclocke
> det?

Absolut - det er jo et Radeon 9500 Pro, så standardydelsen er fuldt
tilstrækkelig til krævende spil, som eksempelvis BF1942. Jeg har ikke
overclocket mit eget til daglig, men det er rart at vide, at man kan klemme
ydelsen op på Radeon 9700 Pro niveau, når standardydelsen en dag begynder at
halte i fremtidige applikationer. Og dette blot ved at trykke på to knapper
i det medfølgende overvågningsprogram.

Desuden kører det stort set lydløst ved softwarestyring af blæseren på 3000
RPM, hvilket et et stort plus i mine øjne, og absolut værd at betale 100 kr.
for, som er prisforskellen ned til et Sapphire eksempelvis.

2D ydelsen er i øvrigt også rigtig god, og synligt bedre end det GF2 Ti, som
jeg skiftede fra.

V.h.

Mads

Fra : Simon Kamber

Dato : 23-06-03 21:55

On Sun, 15 Jun 2003 19:46:02 +0200, "Mads Holmer-Jensen"
<m.holmer-jensen@fjernstofanet.dk> wrote:

>Absolut - det er jo et Radeon 9500 Pro.....
Tak, vil jeg overveje. Mit gamle GF 2 ti er begyndt at hoste når jeg
hiver de nye spil frem.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 23-06-03 22:12

> Tak, vil jeg overveje. Mit gamle GF 2 ti er begyndt at hoste når jeg
> hiver de nye spil frem.

Det var så lidt. Har selv lige opgraderet fra GF2Ti til 9500 Pro, og det er
en fornøjelse både 2D og 3D mæssigt.

Fra : Mons

Dato : 24-06-03 22:36

Har selv lige skiftet fra Gforce 2 GTS fra råd her i gruppen. Kører i
højeste opløsning i RTCW og Unreal Tuernament 2003 uden de store prob. Men.
I MOOHA har jeg lidt prob. med hakken osv. Jeg kan ikke rigtig overskue alle
indstillingerne. Det er måske den forkerte gruppe jeg er i men har søgt uden
de store resultater. Mit spørgsmål: Er der en nogen der har en guide/link
til fx. MOOHA så det bare kører. Eller er spillet bare for gammelt til disse
hersens nye grafikkort. Eller stiller jeg for måske for høje krav. Vil gerne
køre mindst 1280 x 1024. Er iøvrigt yderst tilfreds med kortet. Min model er
et TYAN 9500 PRO.

Mogens

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 24-06-03 23:06

> [...]
Men.
> I MOOHA har jeg lidt prob. med hakken osv. Jeg kan ikke rigtig overskue

Start eksempelvis med at tage al synkronisering af. Tjek også hvor meget guf
der er slået til (AA/AF) under OpenGL og Direct3D.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 24-06-03 23:07

"Mons" <m_jxx@poxxst10.telexxx.dk> wrote in message

> Er iøvrigt yderst tilfreds med kortet. Min model er
> et TYAN 9500 PRO.

Jeps det dur!

Fra : Simon Kamber

Dato : 11-07-03 01:27

On Tue, 24 Jun 2003 23:36:05 +0200, "Mons" <m_jxx@poxxst10.telexxx.dk>
wrote:

>Har selv lige skiftet fra Gforce 2 GTS fra råd her i gruppen. Kører i
>højeste opløsning i RTCW og Unreal Tuernament 2003 uden de store prob. Men.
>I MOOHA har jeg lidt prob. med hakken osv.

Tjah. MOHAA har et eller andet problem et eller andet sted, men ikke
på hardware. Gennemførste det en gang uden problemer, men da jeg lige
ville prøve igen et halvt år efter hakkede det helt vanvittigt (samme
hardware, GF2). Så det er nok ikke grafikkortets skyld

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-03 19:21

"Simon Kamber >>mail.com>" <simon_kamber@hot<<<REMOVE> skrev i en meddelelse

> Er det også noget ved hvis man ikke lige har lyst til at overclocke
> det?

Ellers kan man også få et 9700 til 1700 her:
http://www.compumail.dk/vare-oversigt.php?varenummer=43091&type=

Det kan clockes til et 9700pro... hvis det har interesse...

mvh Øistein