Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus 350 tilbehør
Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-06-03 13:00

Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af et olympus 350 digital kamera.
Jeg har lige et par spørgsmål?

1. Kan det være rigtigt, at man kan tømme 2 stk. AA batterier på 40
billeder, hvor ca. 50 % er med blitz, når man næsten ikke bruge skærmen
bagpå? Batterierne kan efter at kameraet nægter at tage flere billeder med
blitz sagtens bruges i min fjernbetjening.
Findes der specialbatteri til kameraet med noget mere power? (lithium-ion
eller sådan noget)

2. Jeg vil have købt en taske til det. Hvor i Århus området kan man det?

3. 16 mb xd kortet er lige i underkanten til mit forbrug indtil videre, men
et 128 mb er skudt lidt over. Findes der et brugt marked for små xd kort med
16-32 mb eller skal jeg bare købe mig et nyt 128 mb til 600 kr.?

mvh - Michael Kristensen

Fra : emj

Dato : 15-06-03 14:14

On Sun, 15 Jun 2003 14:00:04 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

> [...]
>bagpå? Batterierne kan efter at kameraet nægter at tage flere billeder med
>blitz sagtens bruges i min fjernbetjening.

Tja, det er umuligt at svare generelt på. Har du prøve mere end 1 sæt
batterier og hvilke batterier har du prøvet.
Jeg tvivler på, at du kan brænde et sæt nyopladte batterier af på 40
billeder i bedste kvalitet.

>Findes der specialbatteri til kameraet med noget mere power? (lithium-ion
>eller sådan noget)

Brug genopladelige AA-batterier og vælg nogle med noget power på.
F.eks. 2100 mAh
Brug en lader, der er beregnet til de batterier, som skal oplades.

>3. 16 mb xd kortet er lige i underkanten til mit forbrug indtil videre, men
>et 128 mb er skudt lidt over. Findes der et brugt marked for små xd kort med
>16-32 mb eller skal jeg bare købe mig et nyt 128 mb til 600 kr.?

Du bør ikke købe mindre end 128 MB. Det er ikke spor for stort.

Hilsen emj

Fra : Michael Kristensen

Dato : 16-06-03 12:59

> Tja, det er umuligt at svare generelt på. Har du prøve mere end 1 sæt
> batterier og hvilke batterier har du prøvet.

Det sæt der fulgte med blev brugt de første par timer med at lege med
kameraet. Sæt nr. 2 (Ikea batterier produceret af Varta - plejer at klare
sig godt i test) blev tømt med 10 billeder + forsat leg for at sætte sig ind
i finesserne ved kameraet. Satte sæt nr. 3 i dag jeg skulle ud i dyrepark.
Efter en 20 billeder kunne jeg ikke tage to blitz billeder efter hinanden.

Hvilke opladlige batterier har størt kapacitet?

Jeg har en standard oplader. Kan den lade de nye slags batterier op? Lader
pt. 4 stk. gamle Nickel Hydride 1.2 V 1000 mAh op.

mvh - Michael Kristensen

Fra : emj

Dato : 16-06-03 14:23

On Mon, 16 Jun 2003 13:58:43 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Hvilke opladlige batterier har størt kapacitet?

jeg bruger selv
panosonic genopladelige
1,2V/2000mAh AA NiMH batteri PRO+
til mit Olympus digi
Se www.batterier.dk

>Jeg har en standard oplader. Kan den lade de nye slags batterier op? Lader
>pt. 4 stk. gamle Nickel Hydride 1.2 V 1000 mAh op.

Ja, det er nok en lidt gammel sag, så køb dig en ny oplader, der
passer til de batterier, du køber.
1.2 V 1000 mAh er ikke meget værd i et digikamera.

Kan fås på
www.batterier.dk
Hilsen emj