Hvilket kort er bedst til prisen?
Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 15-06-03 10:22

I prisgruppen omkring 1500,- er der flere modeller og mærker at vælge
imellem.

Hvad skal man købe for at få det bedste kort til prisen. jeg skal primært
bruge det til spil.

Albatron er forholdsvis billige, men der er både FX- eller TI-chipset at
vælge imellem. Hvad er bedst? Og hvad med Radeon? Er det noget værd?

Er der en overskuelig side med test af samtlige graf-kort på markedet?

Anders Hyltoft

Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 15-06-03 11:14

> Er der en overskuelig side med test af samtlige graf-kort
> på markedet?
Jeg vil ikke garantere for overskueligheden, men de test der er, er i hvert
fald omfattende. Prøv evt. disse to links:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/05/5542801
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/10/9359654

Derudover synes jeg selv www.tomshardware.com er en glimerende side
omhandlende grafikkort samt andet hardware.

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-06-03 15:33

"Anders B. Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> wrote in message
> [...]
> vælge imellem. Hvad er bedst? Og hvad med Radeon? Er det noget værd?
>
> Er der en overskuelig side med test af samtlige graf-kort på markedet?

I det prisleje er Radeon 9500 Pro det bedste valg.
---
Mvh
Anders

Fra : /Ole

Dato : 15-06-03 16:16

Jeg har et MSI GeForce ti4200 m. 128Mb, og er ganske tilfreds med det.

/Ole

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 15-06-03 16:39

On Sun, 15 Jun 2003 17:15:59 +0200, /Ole wrote:

> Jeg har et MSI GeForce ti4200 m. 128Mb, og er ganske tilfreds med det.

Jeg har også et Ti4200. Det er snart et år gammelt og jeg er godt tilfreds
med det, men hvis jeg i dag skulle ud og købe nyt, så vil jeg helt sikkert
gå efter en DirectX 9 kompatibelt kort.

Mit valg ville nok falde på et Radeon 9xxx kort.

Kik evt. på Sharky Extremes "Buyers Guide".
http://www.sharkyextreme.com/guides/MVGSBG/article.php/10708_2205101__5

--
Lars

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 15-06-03 22:37

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> wrote in message
> Jeg har et MSI GeForce ti4200 m. 128Mb, og er ganske tilfreds med det.

Ja det er jo fint, men det er vel ikke et argument i sig selv? Grunden til
at jeg anbefaler Radeon 9500 Pro fremfor nVidia kort i samme prisleje er at
det:

1. Er generelt hurtigere, specielt når FSAA og anisotropic filtering slås
til.
2. Er fuldt kompatibelt med Direct X 9.0.

GeForce FX 5200-5600 er ganske vist også kompatible med DirectX 9.0, men er
langsommere end GeForce 4 Ti 4200, hvorfor de ikke kan anbefales.
---
Mvh
Anders

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 17-06-03 14:18

mange tak for svarene. Det bliver nok et Radeon 9500pro kort.

De fåes for ca. 15-1600,- Er der nogen producent som er bedst at ty til?

Anders Hyltoft

Fra : Anders Albrechtsen

Dato : 17-06-03 21:56

> mange tak for svarene. Det bliver nok et Radeon 9500pro kort.
>
> De fåes for ca. 15-1600,- Er der nogen producent som er bedst at ty til?

Sapphire og Tyan laver gode kort.
---
Mvh
Anders

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 18-06-03 08:20

det var også dem jeg havde kigget på til gode priser.
Jeg har bare aldrig hørt om de producenter.

Anders Hyltoft

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 18-06-03 08:33

> det var også dem jeg havde kigget på til gode priser.
> Jeg har bare aldrig hørt om de producenter.

Ingen hokus-pokus med dem. De er begge anerkendte.

V.h.

Mads