Nokia 3210
Fra : Linda

Dato : 15-06-03 08:55

Hej

Jeg har lige fået en Nokia 3210. ( brugt )

Men jeg har et lille problem, som jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig
mig med.

Jeg vil gerne skifte logoet i displayet, men jeg kan ikke finde ud af
hvordan:(

Så hvis der er nogle der har svaret så skriv endelig:)

På forhånd tak

Linda

Fra : Fischer

Dato : 15-06-03 09:04

> Jeg vil gerne skifte logoet i displayet, men jeg kan ikke
> finde ud af hvordan:(

Det er ikke så let som man skulle tro.

For at fjerne det operatørlogo der er i telefonen bliver du nødt til at
sende et andet til telefonen for at overskrive det.
Det letteste er at vælge en af de utallige services der tilbyder dette for
ca. 8-10 kr.
Her kan man ofte også sende et blankt logo hvis du bare vil have logoet
fjernet.

Alternativt kan du bruge det program der hedder SmartSMS som med opkald via
modem kan sende logoer til din telefon.

*Fischer

Fra : Linda

Dato : 15-06-03 12:26

Hvordan fungere det program, og kan man bruge det med kabel-modem
(stofanet).

Linda.

Fra : Linda

Dato : 15-06-03 12:38

Findes der ikke andre programmer til dette formål, eller er der ikke en
internet-side, hvor man bare taster nummeret ind ?
....og hvad koster det ?

SmartSMS kan jeg ikke finde ud af, den virker ikke under MODEM, og jeg har
Stofanet-kabel, og så spørger den om TCIP-configs etc. etc...

Er der ikke en nemmere måde ???

Med venlig hilsen
Linda Petersen.

Fra : Fischer

Dato : 15-06-03 16:48

> Findes der ikke andre programmer til dette formål, eller
> er der ikke en internet-side, hvor man bare taster
> nummeret ind ? ...og hvad koster det ?

Nej, du taster ikke nummeret ind på en internetside.
Du bestiller oftest ved at sende en SMS a'la "BESTIL LOGO blabla" til en
4-cifret nummer.
Der er sikkert hundrede steder du kan gøre dette.
Et par tilfældige eksempler:
http://www.ringetoner.dk/default.asp?src=logoer
http://mobil.jubii.dk/mobile/ringtones_icons/ringtones_icons.jsp
http://www.sms1919.dk/

> SmartSMS kan jeg ikke finde ud af, den virker ikke
> under MODEM, og jeg har Stofanet-kabel, og så
> spørger den om TCIP-configs etc. etc...

Du kan ikke bruge SmartSMS med Stofanet. Det kræver en modem-forbindelse.
Et kabel-modem er ikke et modem.

> Er der ikke en nemmere måde ???

Nej, ikke med en 3210 så vidt jeg ved.

*Fischer