Sars Von Trier
Fra : A.And

Dato : 15-06-03 01:51

Hvorår går det op for folk at den mand er total talentløs.
Han lever af skjult reklame og at gøre grin med folk.
Magen til fummelfingret fusker skal man lede længe efter.

De bedste Hilsner

Lars

P.S. Lyssætning --- det er da et ukendt begreb!!!

Fra : ML-78

Dato : 15-06-03 01:51

> Hvorår går det op for folk at den mand er total talentløs.
> Han lever af skjult reklame og at gøre grin med folk.
> Magen til fummelfingret fusker skal man lede længe efter.

Bo Warming? Niels Søndergaard?

Det er altså forvirrende, når folk begynder at skrive under nye navne...

ML-78

Fra : A.And

Dato : 15-06-03 03:01

Hvis Du en gang til samenligner mig med idioten Bo Warming, pusser jeg en
lejemorder på dig. En injuriesag ville selvfølgelig være nemmere, men den
tager for lang tid.

De Bedste Hilsner

Lars

Fra : vadmand

Dato : 15-06-03 09:04

"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis Du en gang til samenligner mig med idioten Bo Warming, pusser jeg en
> lejemorder på dig. En injuriesag ville selvfølgelig være nemmere, men den
> tager for lang tid.

Så prøv at skrive noget, der ikke automatisk indbyder til sammenligningen.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-06-03 10:43

"vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev:

>"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>>

>Så prøv at skrive noget, der ikke automatisk indbyder til sammenligningen.

Sikke da noget vås! Jeg kan ikke se, hvorfor man automatisk skal
sammenlignes med BW, bare fordi man kritiserer LvT. BW er ikke
ensidigt mod von Trier (jeg mindes, han sagde noget pænt om Dancer in
the Dark). Det er kulturstøtten, han er imod. Personlig har jeg det
lige omvendt. Jeg er for kulturstøtte, men mener til gengæld ikke, den
bør gives til filmskabere, der allerede har et publikum og røven fuld
af penge.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-06-03 10:34

"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> writes:

> Hvis Du en gang til samenligner mig med idioten Bo Warming, pusser

Det ville være nemmere at undgå, hvis du skrev som "Lars Hansen" i
stedet for som "A. And".

Og så bør du ikke kalde folk "pusser", når du truer dem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : ML-78

Dato : 15-06-03 10:56

> Det ville være nemmere at undgå, hvis du skrev som "Lars Hansen" i
> stedet for som "A. And".

Jeg ville have fyret bemærkningen af alligevel. A.And er selvfølgelig ingen af
de to herrer jeg nævnte (og det ved jeg selvfølgelig godt), men deler
øjensynligt den samme kritiske indstilling over en af vore hjemlige
instruktører.

> Og så bør du ikke kalde folk "pusser", når du truer dem.

Hehe

ML-78

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-06-03 11:17

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Og så bør du ikke kalde folk "pusser", når du truer dem.

Årh, det var da kært af ham...

--
Jens Thomsen

"Taste is directly proportional to experience"

Fra : PerX ...

Dato : 16-06-03 00:25

In article <m3smqb65xn.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk
says...
> Og så bør du ikke kalde folk "pusser", når du truer dem.

Don't call me Shirley!

Fra : René Eske Jensen

Dato : 20-06-03 17:52

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote:
> In article <m3smqb65xn.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>,
>
> Don't call me Shirley!

Surely you can't be serious!

Mvh. René

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-06-03 08:31

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev:

>Bo Warming? Niels Søndergaard?
>
>Det er altså forvirrende, når folk begynder at skrive under nye navne...

Og det skulle komme fra en, der ikke engang tør bruge sit eget. Hvor
sølle kan man blive?

Fra : A.And

Dato : 15-06-03 20:27

Jamen så orøver vi igen:

Efter min bedste overbevisning er Sars Von Trier et opgejlet reklamefænomen,
som de fleste danskere falder på halen for. Lyssætning betyder ikke en pind
for den mand, ligeledes gør instruktionen åbenbart heller ikke.

Der findes, og har fundtes adskillige danske instruktører der slås Sars med
flere længder.

De Bedste Hilsner
Lars Bjørn Hansen
Aaboulevarden 45,5 t.v.
8000 Århus C.
Alias A.And

Fra : Peter B. Juul

Dato : 15-06-03 21:41

"A.And" <Hexata@hansen.mail.dk> writes:

> Jamen så orøver vi igen:

Hvorfor gør du så ikke noget ved de kritikpunkter, Stefan præsenterede?

--
Peter B. Juul, o.-.o "What business did a man and a wolf
The RockBear. ((^)) had ridden a mark."

Fra : PerX ...

Dato : 16-06-03 00:26

In article <3eecc70f$0$24634$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Hexata@hansen.mail.dk says...
> [...]
> som de fleste danskere falder på halen for. Lyssætning betyder ikke en pind
> for den mand, ligeledes gør instruktionen åbenbart heller ikke.

Det er vel bare godt, så sparer han skatteyderne for penge.

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 16-06-03 12:11

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote in message

> Bo Warming? Niels Søndergaard?
>
> Det er altså forvirrende, når folk begynder at skrive under nye navne...
>

> ML-78

Nej nej, hvis det var Bo Warming ville de 4 linjer være spækket op til 2-3
A4sider og jeg ser heller ingen skumle citater proppet ind i dette post? Så
det er ikke BW

Mvh. Martin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 15-06-03 08:55

> P.S. Lyssætning --- det er da et ukendt begreb!!!

Ja, det kan jeg forstå. Du ville ikke kunne genkende den, om den så stod
lige foran dig.

Fra : Andrew

Dato : 15-06-03 11:39

> [...]
> Han lever af skjult reklame og at gøre grin med folk.
> Magen til fummelfingret fusker skal man lede længe efter.

DU er talentløs !

/Anders

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-06-03 13:14

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:

>DU er talentløs !

Jeg er enig med Lars. Gør det også mig talentløs?
Hvad er det for et talent du mener vi mangler?

Fra : Andrew

Dato : 15-06-03 14:02

> Jeg er enig med Lars. Gør det også mig talentløs?
> Hvad er det for et talent du mener vi mangler?

Jeg synes bare det er et træls indlæg; om DU er talentløs skal jeg ikke
kunne sige...

Mvh Anders

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-06-03 16:56

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:

>Jeg synes bare det er et træls indlæg

Hvorfor? Kan du ikke tåle, at folk er uenige med dig? Så bør du nok
undgå debatgrupperne.

Fra : Andrew

Dato : 15-06-03 21:31

> Hvorfor? Kan du ikke tåle, at folk er uenige med dig? Så bør du nok
> undgå debatgrupperne.

Slap dog lige af, mand !

/Anders

Fra : Peter Lind

Dato : 16-06-03 10:53

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Jeg er enig med Lars. Gør det også mig talentløs?
> Hvad er det for et talent du mener vi mangler?

Man behøver ikke at være talentløs fordi man ikke kan lide Lars von Trier,
enhver har ret til at have sin smag. Men A.And har en udpræget mangel på
sans for at skrive indlæg, han har ingen argumenter, vil ikke debattere, men
stormer bare derudaf med uunderbyggede udtalelser, som han nægter at
forklare baggrunden for. Derfor er han talentløs, jeg er fuldstændig enig
med Andrew.

Og desuden, så er du jo ikke enig med Lars (A.And), andet end at I begge
ikke kan lide von Trier. For i et andet indlæg skriver du jo at du mener at
von Trier er en opreklameret distanceblænder - det skriver Lars ikke, han
skriver at von Trier lever af skjult reklame og af at gøre grin med folk, og
at han er en fummelfingret fusker, der ikke har begreb om lyssætning.
Så jeg tror ikke at du behøver opfatte kritik mod ham, som rettet mod dig
(medmindre selvfølgelig kritikken går direkte på von Trier hadere).

Mvh
Peter Lind

Fra : Stefan Holm

Dato : 15-06-03 13:44

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Jeg er enig med Lars.

Ok, hvad mener du så med at han lever af "skjult reklame"?

--
Stefan Holm
"I like you. You're funny and you're nicely shaped, and frankly it's

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-06-03 16:56

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> skrev:

>Ok, hvad mener du så med at han lever af "skjult reklame"?

Det er ikke mig, der siger det. Det er Lars. Jeg er enig med Lars i,
at han er en totalt opreklameret distanceblænder.

Fra : David T. Metz

Dato : 17-06-03 15:50

Niels Søndergaard kalligraferede, i

> Det er ikke mig, der siger det. Det er Lars. Jeg er enig med Lars i,
> at han er en totalt opreklameret distanceblænder.

Det var jo ikke det Lars sagde, så når du bare sagde du var enig med Lars
kunne man forledes til at tro det var det du mente ...

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Stefan Holm

Dato : 15-06-03 20:15

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Hvorfor? Kan du ikke tåle, at folk er uenige med dig? Så bør du nok
> undgå debatgrupperne.

Det er et tåbeligt indlæg fordi det er en dårligt skrevet,
uargumenteret, anonym kritik.

Hvis manden havde været i stand til at hæve indlægget bare en lille
smule over mudderkastningsniveauet og forklaret _hvorfor_ han mener
Lars von Trier er talentløs[1], ville han næppe have fået denne
medfart, men derimod sikkert mødt med saglige modsvar.

1) Noget det må være meget svært at argumentere for. Jeg er ikke selv
den store fan af manden, men jeg kan da udmærket se at han er en
enormt begavet filmskaber.
--
Stefan Holm
"I'm a bloodsucking fiend! Look at my outfit!"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-06-03 00:40

Stefan Holm <nospam@algebra.dk> skrev:

>1) Noget det må være meget svært at argumentere for. Jeg er ikke selv
> den store fan af manden, men jeg kan da udmærket se at han er en
> enormt begavet filmskaber.

Hvis det er rigtigt, så er det da forbandet, at han spilder både sin
og vores tid på kiksede eksperimenter i stedet for at lave noget
gedigen underholdning.

Fra : Peter Lind

Dato : 16-06-03 11:05

> Hvis det er rigtigt, så er det da forbandet, at han spilder både sin
> og vores tid på kiksede eksperimenter i stedet for at lave noget
> gedigen underholdning.

Ja, det er måske lidt ærgeligt, men faktisk ser det ud til at han endelig
har lært det. Jeg er selvfølgelig lidt forudindtaget, fordi jeg er lidt von
Trier fan, men jeg følte mig faktisk ganske godt underholdt under Dogville.
Filmen er ganske vist blevet fremført som om den var et eksperiment i
scenografi, men vi ved jo godt allesammen at ideen er brugt før, så det er
vel ikke mere eksperiment end når man bruger bluescreens. Men på trods af at
filmen er næsten 3 timer lang, så synes jeg ikke at den er nær så
langtrukken som hans øvrige værker - Dancer var godt nok sløv, og blev lidt
kedelig i længden, og Europa, phew, godt den var så flot, ellers havde jeg
ikke siddet igennem den.
Selvfølgelig er Dogville ikke en tju-bang film, men jeg synes faktisk godt
at man kan kategorisere den sammen med Shawshank Predemption (En verden
udenfor) - selv om den nok ikke er helt _så_ god.

Men jeg får nok ikke overtalt nogle Trier-tvivlere til at gå ind at se den
alligevel...

Mvh
Peter Lind
PS: Mange opfatter jo også von Trier som begavet, fordi han tør lave noget
der er lidt anderledes. At det så ligger dybt i ham, at han VIL være
anderledes end alle andre - det har til tider virket lidt mere som en art
pubertets-oprør, men det ser ud til at han er ved at blive lidt mere voksen,
og rent faktisk bruge af sine erfaringer, istedet for bare at prøve nyt og
nyt og nyt hele tiden.

Fra : Kevin

Dato : 16-06-03 22:16

d. 16/06/03 1:40 ytrede Niels Søndergaard

> spilder både sin
> og vores tid på

Du ser dem jo ikke, dummy
Kevin
--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 17-06-03 16:01

Kevin <tikenospam@privat.dk> skrev:

>d. 16/06/03 1:40 ytrede Niels Søndergaard

>Du ser dem jo ikke, dummy
>Kevin

Det gør jeg da: Jeg så Dancer in the Dark til den bitre ende for nogen
tid siden og troede ikke mine egne øjne. Jeg så kun en del af
Idioterne, men der er vel heller ingen, der spiser et råddent æble op
efter den første bid. Ikke desto mindre kan man vel godt tillade sig
at foretage en vurdering af oplevelsen og forventningen til resten af
æblerne fra den kasse. Dogville har jeg ikke set (endnu). Om den har
jeg kun udtalt mig om scenografien (eller rettere: mangelen på samme).

Men jeg vil da godt slå fast, at LVT uden tvivl er en dygtig
instruktør. Problemet er bare, at han bruger talentet og de offentlige
midler på fjollede eksperimenter i stedet for at vise, at han kan
noget, kun få danskere før ham har præsteret: At lave fremragende
underholdning.

Fra : Sunnyboy

Dato : 17-06-03 17:10

> noget, kun få danskere før ham har præsteret: At lave fremragende
> underholdning.

Jeg tror det grundlæggende problem er at jeg ikke gider den form for
underholdning (fremragende?) som du ønsker. Smag kan godt defineres, men det
er selvfølgelig en længere diskussion. Jeg vil sgu godt have noget
menneskeligt eftertanke og det synes jeg i høj grad Trier giver mig i sine
film. At det så ikke er underholdning i den forstand er jo ikke interessant,
men derimod om filmen giver mig eftertanke istedet for at gøre mig passiv i
to-tre timer.

Mvh Søren

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 18-06-03 08:33

> [...]
> midler på fjollede eksperimenter i stedet for at vise, at han kan
> noget, kun få danskere før ham har præsteret: At lave fremragende

Jeg må ærligt indrømme at Riget (1'eren), Breaking The Waves og Dancer In
The Dark havde mig særdeles godt 'underholdt'. I hvert fald havde jeg under
ingen omstændigheder lyst til at forlade filmene; tværtimod har jeg siddet
og set underteksterne, fordi det lige tog et øjeblik inden jeg helt kom til
mig selv igen. Jeg har endda set dem flere gange, men det er alligevel det
samme hver gang.

Dogville har jeg endnu ikke set, men regner med at gøre det i denne uge.

MvH Mikkel

Fra : David T. Metz

Dato : 17-06-03 15:49

Niels Søndergaard kalligraferede, i

> Hvis det er rigtigt, så er det da forbandet, at han spilder både sin
> og vores tid på kiksede eksperimenter i stedet for at lave noget
> gedigen underholdning.

Der er vist noget du har misforstået - hovedparten af mandens produktion er
gedigen underholdning, endda et enkelt eksempel på "folkelig" sådan.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 16-06-03 09:48

Fra : Andrew

Dato : 16-06-03 10:50

> Ja det er slemt at vi har en mand, der hellere vil lave en film efter sit
> eget hovedet end at tilfredstille masserne, ved at lave noget som
> allerede er blevet lavet gang på gang.

HØRT!

Det kan godt være at HR. Niels Søndergaard kun kan lide mainstream film, men
vi er altså andre der godt kan lide det eksperimenterende og nyskabende!

/Anders

Fra : PerX ...

Dato : 19-06-03 13:40

In article <bck3tv$4md$1@sunsite.dk>, andvalen@post.tele.dk says...

> HØRT!
>
> Det kan godt være at HR. Niels Søndergaard kun kan lide mainstream film, men
> vi er altså andre der godt kan lide det eksperimenterende og nyskabende!

Hvis det så bare var jer som betalte for det så var alt jo fint.

(Men Kunstner er jo efterhåndende ved at være mig med samfundssnylter,
oder was)

Fra : vadmand

Dato : 19-06-03 13:43

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse
> Hvis det så bare var jer som betalte for det så var alt jo fint.
>
> (Men Kunstner er jo efterhåndende ved at være mig med samfundssnylter,
> oder was)

Ikke mere, end det altid har været. (Jvf. fablen om myren og græshoppen).

Per V.

Fra : hobnobs

Dato : 15-06-03 20:55

Teknisk set begår jeg en brøler nu ved at svare her på et indlæg meget
længere nede i tråden, men da det også er et svar på den oprindelige post så
går det vel.

Efter en del mudderkast fra forskellig side skriver Niels Søndergaard:

"Hvorfor? Kan du ikke tåle, at folk er uenige med dig? Så bør du nok undgå
debatgrupperne."

Ja, og det bør man vel i og for sig også, hvis man ikke kan debattere -
eller hvad? Jeg kan for min del absolut ikke fordrage Lars Triers film. De
rører absolut ikke noget i mig og jeg kan ikke se dem som ret meget andet
end stil-øvelser. Kedsommelige endda. Men manden er da indiskutabelt en
fantastisk personinstruktør og en ganske opfindsom person. Når så Lars And i
sit ganske korte indlæg kommer med hele 4 påstande:

1) det er ikke gået op for "folk" at
2) den mand er total talentløs
3) og lever af skjult reklame
4) og er en fummelfingret fusker uden begreb om lyssætning

.... ja så var det da klædeligt, om han kunne følge sine påstande til dørs
med *argumenter*. Især den med reklamen vil jeg rigtig gerne vide mere om.
Så er det også nemmere at se om man her har at gøre med en *debattør* eller
bare et almindeligt fjols.

Usenettet er i øvrigt ikke - som NS antyder - primært et debatforum. Det er
også et sted hvor man kan stille (konkrete) spørgsmål og få (konkrete) svar.

Venlig hilsen, Martin Skovbo

P.S. "Europa" var sgu rigtig flot!

Fra : PerX ...

Dato : 16-06-03 00:25

In article <3eebc17e$0$24713$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Hexata@hansen.mail.dk says...
> Hvorår går det op for folk at den mand er total talentløs.

Hvad, var det en slå fejl eller forsøger du at være sjov?
Lidt sjov er det vel : Sars Von Trier - han kan ikke få luft - tsk tsk.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 16-06-03 09:56

Fra : Jens Thomsen

Dato : 20-06-03 12:31

"Magnus Dreyer" <dinsdale@diku.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du ser nogen af manden tidligere film f.eks Europa, ville du opdage
> at han faktisk godt kan bruge lyset til noget flot, han har åbenbart valgt
> ikke bruge det i sine nyeste film.

Joda. Han har bare valgt at bruge det på en anden måde. Lars von Trier
eksperimenterede op igennem 1990'erne meget med naturlige og tilgængelige
lyskilder og vendte sig væk fra en forskønnende æstetik. Men det er altså
ikke det samme som, at han ikke har måtte manipulere med lyset for at
modellere kroppe og figurer i lys og skygge. Slet ikke. En indikation om
kvaliteten er, at ASC's medlemmer ved en afstemning for fire år siden
faktisk tildelte Breaking the Waves en særdeles flot 40. plads på en liste
over de bedst fotograferede film_overhovedet_i perioden 1950-1997. Dermed
placerede de amerikanske filmfotografer Breaking the Waves foran film som
Amadeus, Full Metal Jacket, Taxi Driver, The Searchers, Lost Highway og
arthouse-klassikere som Andrei Rublev og Viskningar och rop.

--
Jens Thomsen

"Men jeg vil da godt slå fast, at LVT uden tvivl er en dygtig
instruktør." - Niels Søndergaard

Fra : Kevin

Dato : 20-06-03 12:39

d. 20/06/03 13:30 ytrede Jens Thomsen

> [...]
>
> --
> Jens Thomsen
>
> "Men jeg vil da godt slå fast, at LVT uden tvivl er en dygtig

God humor
--
Fjern nospam ved privat svar