Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokritik?
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-06-03 01:07

Har taget disse billeder med Medion's billige 4.1-MP:

http://www.puttitat.dk/bjoern.jpg

http://www.puttitat.dk/start.jpg

Jeg vil gerne have ris/ros mht. det øverste billede, det er blevet
komprimeret lidt meget, jeg beklager, men jeg sad på 56K da jeg sku sende
dem videre til mig selv (lånt kamera...)

Jeg synes selv det er ganske stemningsfuldt - kører på vej til ræs.

Det nederste er på starten, det skal vise der er fart på

// Troels

P.S: UNDSKYLD! hvis jeg er gået i den forkerte gruppe!

Fra : Jack L.

Dato : 15-06-03 01:39

Troels [around 9000] wrote:
> Jeg synes selv det er ganske stemningsfuldt - kører på vej til ræs.
>
> Det nederste er på starten, det skal vise der er fart på

Billederne siger mig ikke meget men det er sikkert bare mig. >_<

> // Troels
>
> P.S: UNDSKYLD! hvis jeg er gået i den forkerte gruppe!

Ikke noget problem, du er havnet i dette rette sted. :)

Fra : max

Dato : 14-06-03 22:22

> [...]
>
> Jeg synes selv det er ganske stemningsfuldt - kører på vej til ræs.
>
> Det nederste er på starten, det skal vise der er fart på

Billedet af Bjoern;
Det er sku da imponerende, det mener jeg, at du har kunnet
tage det billede af bjørn med Medion kameraet, hvordan
pokker har du gjort det. De fleste kameraer ville få et
hysterisk anfald i forsøget på at stille skarpt, med mindre
man brugte manuel indstillingen, som så vidt jeg husker, der
ikke er på Medion..

Billedet af starten:
Det er kanpt så genialt, men helt ok, jeg har puttet lidt mere
fart i billedet på binaer under troels billeder:
-max-

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-06-03 08:07

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg synes selv det er ganske stemningsfuldt - kører på vej til ræs.
>
> Det nederste er på starten, det skal vise der er fart på

jeg kender ikke dit kamera, på samme måde som Max gør..
så jeg ved intet om hvad du har af muligheder, for at
påvirke resultatet..

mht. start billedet, så er det imho et udemærket billede,
med en vis fart over..
personligt ville jeg have forsøgt at følge bilerne med kameraet
så bilerne stod skarpt medens baggrunden - det uvæsentlige
blev til en udtværet streg..

mht. Bjørn..
billedet kan forbedres med et pol. filter (så man undgår
reflexer i den nederste halvdel af billedet) men dte kræver
self. at man 1. har mulighed for at monterer et pol. filter på
dit kamera, 2. at man har tid til at få det skruet på, inden
motivet er væk..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Pico

Dato : 15-06-03 16:51

Petersen_Michael wrote:
> [...]
>
> mht. Bjørn..
> billedet kan forbedres med et pol. filter (så man undgår
> reflexer i den nederste halvdel af billedet)

Der vil jeg ikke give dig ret, efter min mening gør det netop at
man samler koncerationen om kørens øjne, hvilket klart er
det gode ved det billed.
Pico

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 15-06-03 17:06

> Der vil jeg ikke give dig ret, efter min mening gør det netop at
> man samler koncerationen om kørens øjne, hvilket klart er
> det gode ved det billed.

Précisement..! Derfor var billedet godt. Koncentration/alvor inden
racerløb.

// Troels

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-06-03 17:07

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der vil jeg ikke give dig ret, efter min mening gør det netop at
> man samler koncerationen om kørens øjne, hvilket klart er
> det gode ved det billed.

jeg bliver nødttil at give dig ret

jeg har lige opdaget, at når jeg ser billedet mod en hvid
baggrund, bliver billedet så mørkt, at jeg ikke kan se øjnene
ret godt, men hvis jeg ser billedet mod en sort baggrund, er
øjnene fine, og ja i det tilfælde rettes opmærksomheden
det rette sted hen