Weite caching
Fra : Ukendt

Dato : 14-06-03 21:45

Jeg har prøvet at køre BootVis, og den skriver under Disk I/O:

Warning! Disk write caching is disabled.

Er det noget jeg skal tage mig af?

Hvor kan jeg enable det?

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : Madsen

Dato : 14-06-03 21:53

peet_dk skrev:

> Er det noget jeg skal tage mig af?

Fra tidligere tråde i Windows-gruppen mener jeg at kunne huske at
Bootvis godt kan komme med den melding hvis du kører med nogle
specielle drivere til harddiskcontrolleren. Det kunne f.eks. være
Intels Application Accelerator eller lignende.

> Hvor kan jeg enable det?

Her i WinXP Pro kan jeg gå ind i Device Manager, højreklikke på
harddisken og vælge Properties > Policies og her er der så mulighed
for at slå Write Cache til.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/write_cache.png>

Hvis du kører med en eller anden speciel harddiskcontroller så er
det ikke sikkert at du har den mulighed.

Madsen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-03 22:13

Ok jeg kan godt komme der ind, men jeg har ikke det afkrydsnings felt.. Køre
raid, så det kan godt være man skal ordne det et andet sted.

Har det noget at sige om det et til eller ikke?

Fra : Madsen

Dato : 14-06-03 22:20

peet_dk skrev:

> Har det noget at sige om det et til eller ikke?

Jeg tvivler for Bootvis kan sikkert bare ikke finde ud af at du kører
Raid, hvilket nok også er grunden til at du ikke har muligheden inde
i Enhedshåndtering. Det er sikkert din Raid-controller som styrer det
løb.

Madsen.