Entourage hjaelp!
Fra : Perinouk

Dato : 14-06-03 19:27

Hej,

Jeg har fornyligt skiftet til Mac og jeg har to problemer I Entourage: -

1.
Jeg har mine incoming emails sorted med den nyeste foroven, men naar jeg
sletter gaar Entourage tilbage til mailen foroven, I stedet for mailen
nedenfor som I Outlook - hvordan skifter jeg dette?

2.
Jeg har en signature sat, men den kommer ogsaa paa forwardede og replies -
hvordan kan jeg stoppe dette?

Tak for hjaelpen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-03 00:20

Perinouk <perinouk@hotmail.com> wrote:

> [...]
> sletter gaar Entourage tilbage til mailen foroven, I stedet for mailen
> nedenfor som I Outlook - hvordan skifter jeg dette?

Mener du, at du vil have dem sorteret med de nyeste foroven? Kan du ikke
bare klikke i feltet over datoen?

> Jeg har en signature sat, men den kommer ogsaa paa forwardede og replies -
> hvordan kan jeg stoppe dette?

Det tror jeg, alle e-mailprogrammer gør. Signaturen kommer med på alt,
hvad du sender. Ellers kan du vælge ikke at få sat signaturen på
automatisk. Hvis du så vil have den med, kan du vælge den manuelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Perinouk

Dato : 15-06-03 08:44

On 15/6/03 12:19 am, in article 1fwkm2a.w1l8u3j97cmbN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> Mener du, at du vil have dem sorteret med de nyeste foroven? Kan du ikke
> bare klikke i feltet over datoen?

Nej, jeg mener at naar jeg har laest en email I preview pane og sletter den
saa 'jumber' highlight baren til den ovenfor, istedet for mailen nedenfor -
kan jeg aendre dette?

> Det tror jeg, alle e-mailprogrammer gør. Signaturen kommer med på alt,
> hvad du sender. Ellers kan du vælge ikke at få sat signaturen på
> automatisk. Hvis du så vil have den med, kan du vælge den manuelt.

Hmm, nej, Outlook for Windows har specifikke 'rules' for dette og DET
mangler jeg I Entourage.

Tak for hjaelpen so far.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-06-03 11:56

> [...]

> saa 'jumber' highlight baren til den ovenfor, istedet for mailen nedenfor -

Det kan man i nogle programmer. Har du kigget efter i "Preferences"? Jeg
må tilstå, at jeg ikke kender Entourage. Men nu har du spurgt to gange
her i gruppen uden at få svar, og så prøvede jeg at få lidt gang i
debatten. Men der er måske ikke nogen her, der bruger Entourage? Du
kunne jo som et alternativ prøve et andet program. Apples Mail, der
følger med systemet, er glimrende, hvis man ikke har meget avancerede
behov.

> Hmm, nej, Outlook for Windows har specifikke 'rules' for dette og DET
> mangler jeg I Entourage.

Det vidste jeg ikke. Jeg plejer at sætte signaturen til manuelt. Jeg
bruger selv Mail, og der er en drop-down menu til at vælge den signatur,
man ønsker i pågældende e-mail. Og man kan have en default signatur
eller slet ingen signatur som default.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Perinouk

Dato : 15-06-03 14:37

On 15/6/03 11:55 am, in article 1fwlhxv.oyzcp7yo2g6uN%henrik@muenster.dk,

> [...]
> kunne jo som et alternativ prøve et andet program. Apples Mail, der
> følger med systemet, er glimrende, hvis man ikke har meget avancerede

Jeg er meget taknemmelig for din hjaelp. But, jo, jeg skal bruge Entourage
eller Outlook - det kan vaere det bliver loesningen.

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-06-03 17:01

Perinouk <perinouk@hotmail.com> wrote:

> Tak for hjaelpen so far.

Det er vel ikke sådan at du er på OS X vel? I så fald kan jeg kun
anbefale dig at bruge enten GyazMail:

<http://homepage.mac.com/gooichi/GyazMail/>

Eller Apples egen Mail.app

De er begge hestehoveder bedre end Entourage, IMHO.

» I am your friendly sig-monster «

Fra : Perinouk

Dato : 15-06-03 22:34

On 15/6/03 5:01 pm, in article irhur-mii.ln1@hexley.verture.net, "Jonas
Voss" <voss@null.dk> wrote:

> [...]
>
> <http://homepage.mac.com/gooichi/GyazMail/>
>
> Eller Apples egen Mail.app
>
> De er begge hestehoveder bedre end Entourage, IMHO.

Jo, jeg er paa OS X - men jeg skal bruge noget der er ligesaa godt eller
bedre end Outlook 2000 for PC; siger du at GyazMail er programmet?

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-06-03 23:56

In dk.edb.mac, Perinouk wrote:

> Jo, jeg er paa OS X - men jeg skal bruge noget der er ligesaa godt eller
> bedre end Outlook 2000 for PC; siger du at GyazMail er programmet?

Jeg kender ikke Outlook 2000 til PC, så jeg har svært ved at
sammenligne dem. Men GyazMail kan hvad jeg skal bruge. Hvorfor er det
så vigtigt det er 'ligesaa godt eller bedre' end LookOut til PC? Kan
det noget specielt?

   "Only by counting could humans demonstrate
   their independence of computers."

Fra : phineas 

Dato : 16-06-03 16:25

> [...]
> 2.
> Jeg har en signature sat, men den kommer ogsaa paa forwardede og replies -

Phineas
PowerBook G3 500 (pismo)
MacOSX 10.2.6, 384mb RAM, iPod (5gig)
iChat (AIM) "hanslerrr"

Fra : phineas 

Dato : 16-06-03 16:25

> [...]
> sletter gaar Entourage tilbage til mailen foroven, I stedet for mailen
> nedenfor som I Outlook - hvordan skifter jeg dette?

i can't imagine any mail app that lets u choose such a 'small thing'
(not to belittle your problem!) - can u really define that in outlook?
or does it just do it by itself?

> Jeg har en signature sat, men den kommer ogsaa paa forwardede og replies -
> hvordan kan jeg stoppe dette?

i guess the easiest way is to apply the signature manually - especially
if you got more than one signature (one for business mail, one for
private etc.). when composing a new mail there's a
'Signature'-drop-down, from which u can choose one.

gtx